Nessi Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei Har ei maskin her som ikke starter opp etter det var tordenvær. Jeg har byttet strømforskyning men dette hjalp ikke, det lyser på hovedkort. Dette er en Dell stasjonær, så er litt for mye jobb å skifte HK på denne synes jeg, det er ei maskin fra 2005. Noen som har tips? Ingenting skjer når jeg trykker PÅ knappen. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Prøv å bytte skjermkort hvis du har muligheten, ellers er vel ikke så mye mer som kan testes. Kjøp ny http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530 f.eks. hvis du vil bygge selv. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Hvordan skal bytte av skjermkort få start på maskinen? Den bør jo starte uten skjermkort. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Vet du noe om at lynet traff en strømledning i nærheten? Hvisdet ikke hjalp å bytte strømforsyningen eller om hovedkortet ikke er skadet så er det noe med skjermkortet, hvis ikke kan du vel kjøpe ny maskin eller først sjekke om hovedkortet er i orden selv om det lyser. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Noen maskiner vil ikke starte uten skjermkort som virker eller RAM som ikke sitter ordentlig i. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Noen maskiner vil ikke starte uten skjermkort som virker eller RAM som ikke sitter ordentlig i. Den kan være det ja. På min stasjonær pc kom det opp blå skjerm noe nganger fordi RAM var skadet. Så slå pcen av seg og jeg måtte vente kanskje en halv time for å starte den igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå