Gå til innhold

3 Displays - Radeon Hd 5850.

paala

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fik mine 2 samsung skjermer i går og prøvde og hooke de opp med 50" tommeren min, men det fant jeg fort ut ikke var så lett som jeg trodde det skulle være.

Kun mulig og få bilde på 2 av skjermene på en gang.

Når jeg går inn på "Displays and Desktops så er alle 3 skjermene der men det er bare umulig og expande over alle 3.

så jeg har kikket rundt etter en løsning på dette og jeg mener jeg har det figured out, men vil gjerne vite om jeg er helt på bærtur eller om jeg har rett.

Slik er mitt setup nå:

687252.jpeg

Som jeg har forstått så må jeg bruke Display Porten(dp) for og få bilde på alle 3, fordi det går ikke ann og bruke dual dvi + hdmi because den ene dvi'n er "Sammenkoblet" med Hdmi kontakten(?). så for og få dette til og funke trenger jeg et aktivt dp - dvi adapter?

Vil det gå hvis jeg bare slenger opp den ene samsungen på adapteret fra dp?,

Altså Hdmi(50"), dvi(23") og display porten(23").

Slik:

687254.jpeg

vil helst ikke kjøre dual dvi og dp, fordi jeg vil ha hdmi fra pcen til forsterkeren så slepper jeg og tulle me lydkabler osv, hvis denne løsningen er mulig da selvførgelig :p

Og når det kommer til adapteret, ville dette fungert bra da?

Link: http://www.dustinhome.no/pd_5010393217.aspx?csref=Pricecompare_mediahuset_1036

Litt rotete skrevet men men, Håper dere kan hjelpe meg

Pål

Endret av paala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Du kan ikke koble til 2 DVI og 1 HDMi i samtidig.

For 3 displays må du bruke enten 2 DVI og Display port. ELLER 1 dvi, 1 hdmi og display port.

En sånn som dette kan du bruke dersom pc skjermene ikke har DP

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599537

Jeg vet ikke om adapteren du fant funker, men det ser ut til å være en aktiv adapter. Men jeg er ikke sikker.

EDIT: Jeg må lære meg å lese innlegg skikkelig

Fordi du har jo fått med deg alt jeg sa. :p

Endret av Slettet-J0FoqSqMwq
Lenke til kommentar

For 3 displays må du bruke enten 2 DVI og Display port. ELLER 1 dvi, 1 hdmi og display port.

Jeg vet ikke om adapteren du fant funker, men det ser ut til å være en aktiv adapter. Men jeg er ikke sikker.

Tusen takk for svar, godt og vite at jeg har skjønt det riktig.

Er det noen her som har noe som helst erfaring eller hørt noe om det aktive Dell adapteret jeg linket til?

Lenke til kommentar

Er det noen her som har noe som helst erfaring eller hørt noe om det aktive Dell adapteret jeg linket til?

Hei, :). Kjører selv Eyefinity med 2stk 5870 i crossfire.

Du må som sagt kjøre 2 skjermer over dvi og 1 over displayport, du kan ikke kjøre eyefinity med hdmi. Det er på grunn av hvordan de har lagd hardwaren.

Hvis du ikke har en skjerm med displayport og vil bruke den siste skjermen via dvi trenger du en aktiv displayport til dvi adapter. Den MÅ være aktiv, det er ganske få produsenter som lager det per dags dato så det koster rundt 100usd eller 1000nok fra komplett.

MEN, du kan bruke en vanlig dispalyport til vga adapter som koster rundt 200kr i norge. Jeg bruker det selv, og det funker helt fint. Ingen problemer. Her kan du se hva jeg mener :

Så oppsettet ditt bør være 2 skjermer med vanlig dvi + dp til vga adapter til den siste skjermen din.

Jeg bestilte denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575163 fra komplett og det sto dp to dvi adapter, så jeg tenkte så fint, en billig dp til dvi adapter. Men da jeg fikk den var det dp til vga adapter. Så de har skrevet feil navn på siden. Men dp til vga adapter fungerer likevel så det har ikke noe å si.

Eneste ekte aktive dp til dvi adapter som finnes på norske nettsider er den som er linket til av noen andre her før meg.

Edit: så ikke linken din av dell adapteret før nå. De hadde ikke det til salgs på dustin da jeg skulle sette opp eyefinity, noe nytt de har fått ser jeg.

Men ja det skal funke helt fint.

Men som alle rundt på diverse forum som guru3d, tomshardware osv sier så er det ikke noe forskjell på bildekvaliteten fra dp to vga og dp to dvi adapter.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Hei, :). Kjører selv Eyefinity med 2stk 5870 i crossfire.

Du må som sagt kjøre 2 skjermer over dvi og 1 over displayport, du kan ikke kjøre eyefinity med hdmi. Det er på grunn av hvordan de har lagd hardwaren.

Hvis du ikke har en skjerm med displayport og vil bruke den siste skjermen via dvi trenger du en aktiv displayport til dvi adapter. Den MÅ være aktiv, det er ganske få produsenter som lager det per dags dato så det koster rundt 100usd eller 1000nok fra komplett.

MEN, du kan bruke en vanlig dispalyport til vga adapter som koster rundt 200kr i norge. Jeg bruker det selv, og det funker helt fint. Ingen problemer. Her kan du se hva jeg mener :

Så oppsettet ditt bør være 2 skjermer med vanlig dvi + dp til vga adapter til den siste skjermen din.

Jeg bestilte denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575163 fra komplett og det sto dp to dvi adapter, så jeg tenkte så fint, en billig dp til dvi adapter. Men da jeg fikk den var det dp til vga adapter. Så de har skrevet feil navn på siden. Men dp til vga adapter fungerer likevel så det har ikke noe å si.

Eneste ekte aktive dp til dvi adapter som finnes på norske nettsider er den som er linket til av noen andre her før meg.

Edit: så ikke linken din av dell adapteret før nå. De hadde ikke det til salgs på dustin da jeg skulle sette opp eyefinity, noe nytt de har fått ser jeg.

Men ja det skal funke helt fint.

Men som alle rundt på diverse forum som guru3d, tomshardware osv sier så er det ikke noe forskjell på bildekvaliteten fra dp to vga og dp to dvi adapter.

Takker for svar. men så lurer jeg på noe igjen :p

men man får vel ikke kjørt 1920x1080 over vga vel?

også skal ikke jeg kjøre eyefinity over alle 3 skjermene. jeg skal ha de 2x23" samsungene i en group også skal jeg ha 50" for seg selv.

altså: 50" på hdmi-hdmi, 23" på dvi-dvi, og 23" på dp-adapter-dvi-dvi

som pmrosvik sa: For 3 displays må du bruke enten 2 DVI og Display port. ELLER 1 dvi, 1 hdmi og display port.

da kan jeg bruke dvi og dp for og kjøre 23"erne i group? også 50" på hdmi ikke i group?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Ja, det skal gå ann å gjøre sånn.

Anbefaler ikke å kjøpe DP -> VGA. Vga er allerede på vei ut. ( DVI tok over for VGA, og nå skal DP ta over for DVI

Greia med at du ikke kan bruke DVI /DVI og HDMi er at de deler signal. Og det går bare an å bruke 2 skjermer på de 3

Lenke til kommentar

Ja, det skal gå ann å gjøre sånn.

Anbefaler ikke å kjøpe DP -> VGA. Vga er allerede på vei ut. ( DVI tok over for VGA, og nå skal DP ta over for DVI

Greia med at du ikke kan bruke DVI /DVI og HDMi er at de deler signal. Og det går bare an å bruke 2 skjermer på de 3

Det er sant men det har vel ikke noe å si hvis han allerede har 3 skjermer som støtter vga? Da sparer han noen kroner å gå for den billige metoden. Tror nok ikke vga blir helt borte før om noen år uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Vga har analogt signal, mot digitalt fra de 3 andre typene.

Vga har også dårligere bilde kvalitet enn DVI / HMDI / DP ( Du merker ikke forskjell mellom de 3, men det er forskjell mellom DVI og VGA

Lenke til kommentar

Vga har analogt signal, mot digitalt fra de 3 andre typene.

Vga har også dårligere bilde kvalitet enn DVI / HMDI / DP ( Du merker ikke forskjell mellom de 3, men det er forskjell mellom DVI og VGA

Tror vi alle vet det. :) Men som sagt vil han spare noen kroner gå for vga. Har han penger nok er det anbefalt å kjøpe dp to dvi adapter ja selv om man ikke ser noe forskjell nesten på bildekvalitet. Hvertfall ikke når man gamer eller bruker pc til vanlige ting.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...