Gå til innhold

Hvordan finne billig reise fra en eller annen by i Norge til en eller annen by i USA?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å reise til USA neste sommer, men har ikke et bestemt sted jeg vil reise til, og kan nok også reise fra mange forskjellige steder. Hvordan blir det da mulig å søke etter billige billetter? Finnes det sider som søker etter billige billetter uten at by må spesifiseres nøyaktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solfaktor.no tillater søk fra hele Norge og til hele USA og også uten fast dato, men med hotell.

Ellers er det billigst å fly fra Oslo og til New York, Boston eller Philadelphia. Skal du fra eller til andre byer varierer det hvor mye mere du må betale, og det varierer etter tilbudene hvilken av de 3 byene det er billigst å fly til.

Lenke til kommentar

Antar OSL (ved Oslo) er billigst, men ha i bakhodet at om du ikke har gjennomgående billett er det ditt ansvar å komme deg frem i tide til den transatlantiske avgangen.

Det er også passe dritt å måtte tolle inn bagasjen i en by for så å sjekke den inn på nytt for en innenlandsflight.

USA er heller ikke USA. Det er store variasjoner i natur, kultur og opplevelser.

Mitt råd er dermed å først bestemme seg for et område og så finne billige billetter.

Generelt sett er selvfølgelig østkysten billigere enn vestkysten. Det er så enkelt at det er kortere......

Sam

Lenke til kommentar

Gjennomgående billett eller ikke så må bagasjen ut og gjennom tollen i den første norske byen man kommer til fra utlandet.

Om det jeg skrev var uklart beklager jeg.

De to kommentarene er egentlig uavhengige, men begge en grunn til å ikke reise ut via andre byer enn den nærmeste for å spare småpenger.

Og som jeg alltid sier:

Vil en egentlig tilbringe ferien på flyplasser, jernbanestasjoner, flyplasshoteller etc?

Lenke til kommentar

Antar OSL (ved Oslo) er billigst, men ha i bakhodet at om du ikke har gjennomgående billett er det ditt ansvar å komme deg frem i tide til den transatlantiske avgangen.

Det er også passe dritt å måtte tolle inn bagasjen i en by for så å sjekke den inn på nytt for en innenlandsflight.

USA er heller ikke USA. Det er store variasjoner i natur, kultur og opplevelser.

Mitt råd er dermed å først bestemme seg for et område og så finne billige billetter.

Generelt sett er selvfølgelig østkysten billigere enn vestkysten. Det er så enkelt at det er kortere......

Sam

Ønsker mann å spare penger må en regne overnatting og bensin priser. Begge kyster er mye dyere enn her i midtvesten eller i syden når det gjelder hotel, restaurant og bensin. Mange nordmenn har slekt i midtvesten. Her sparer du mye penger. Jeg anbefaler Stoughton Wisconsin eller Decorah Iowa som feirer 17de mai.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...