Gå til innhold

Åpne nettbutikk, hva trengs?


Anbefalte innlegg

Hei,

Du kan fint tjene penger på import/videresalg, men jeg tror du muligens kan gå rett til grossist eller kjøpe fra noen på ebay. (Du finner også der ting du kan få BILLIG og med LAV eller gratis frakt).

 

Problemet er å finne noe du enkelt kan selge.

Du må også kjøpe inn en del kvantum, for å tjene penger på dette.

(La oss si du kjøper inn 50 stk skjermbeskyttere og 50 stk silicone skins). Da får du ofte rabatter/avslag.

 

Jeg har gjort dette en del før i tiden og brukt QXL til videresalg av produktene.

 

Ting jeg har tjent en del penger på:

* Sony "in ear" hodetelefoner

* Datakabler til mobiltelefoner (dette var før i tiden, når slike ting var dyre og ekstrautstyr)

* +++

 

Du må nesten finne noe som er billig å kjøpe, billig å sende, ikke er sårbart og ikke ulovlig :-) Du har ikke lov å importere det du kan mistenke er piratvarer.

 

Så er jo spørsmålet: hva kan du da importere?

Det er nok veldig mye! Men problemet er at noen av tingene du kjøper, vil du garantert brenne inne med (med mindre du legger det ut for kr. 1 på qxl og håper folk byr opp).

 

I min erfaring, har jeg noen ganger kjøp-nå, på en "ok" pris, samtidig som jeg har bud som starter på 1kr på andre auksjoner.

 

Så håper jeg da på at folk sjekker ut andre produkter i samme kateogir, hvor de da tenker:

a) jeg må ha dette nå og trykker derfor "kjøp nå" til ok pris.

b) jeg vil ha dette billigst mulig og byr derfor på 1kr auksjonen

 

Ofte går de 1kr auksjonene for gode priser til slutt, men av og til selger man med tap.

Årsaken til at jeg gav meg med denne typen "jobbing", er:

* Det er mange som gjør det for tiden og du får konkrurenter som satser på samme produkter => lavere fortjeneste

* Det er en del jobb å følge opp folk som ikke betaler, folk som later som de ikke får produktene sine, etc.

 

Om du vurderer å starte med dette, må du være en veldig tålmodig person. Du må også huske på at du må løpe til posten minst en gang i uken, helst to! Videre, må du logge inn på nettbanken din ofte, du må finne ut hvem som har betalt eller ei. Dette er også av og til et problem, om du selger flere av samme produkt samtidig (på qxl), da folk glemmer betalingsinfo..

 

Om du står på, kan du bygge opp et godt rykte for deg selv og gode karakterer på QXL. Da blir du veldig lett en foretrukket selger, om de må velge ca samme pris fra to selgere.

 

Lykke til!

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må du logge inn på nettbanken din ofte, du må finne ut hvem som har betalt eller ei. Dette er også av og til et problem

Akkurat den med skille betalingene sleit jeg med i starten, men så fant jeg ut at letteste løsningen var bare legge på et par øre når mye like summer.

så f.eks første på 150kr betaler 150kr1øre mens neste 150kr2øre etc

siden ihvertfal spv sin nettbank er heller dårlig til og se hvor pengene kom fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...