Gå til innhold

Får ikke surround med xbox360

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har koblet Xboxen til en HK AVR255 med hdmi-kabel. Men under innstillingene på reciveren forsvinner valgene for surround. Det eneste som er mulig å velge er stereo. Hvordan får jeg surround med hdmi-kabel fra xboxen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har koblet Xboxen til en HK AVR255 med hdmi-kabel. Men under innstillingene på reciveren forsvinner valgene for surround. Det eneste som er mulig å velge er stereo. Hvordan får jeg surround med hdmi-kabel fra xboxen?

Har du hdmi muligheter i tven? Da ville jeg koblet hdmi fra xbox til tv og trukket en optisk kabel fra forsterker til tv. Er slik jeg har det hjemme. fungerer veldig bra :)

Lenke til kommentar

Hei!

Har du hdmi muligheter i tven? Da ville jeg koblet hdmi fra xbox til tv og trukket en optisk kabel fra forsterker til tv. Er slik jeg har det hjemme. fungerer veldig bra :)

Takk for tipset! Men er det noen grunn til at man ikke får surround gjennom hdmi-kablen?

Lenke til kommentar

Jeg har selv slitt litt med at Xboxen kun sender 2 kanaler gjenom hdmi kabelen - ikke bestandig men noen ganger. Surround receiveren lager allikevel 7.1 "juksesurround" av 2 kanals-signalet - men det er jo ikke bra nok...

Så jeg har både hdmi kabel og optisk kabel fra xboxen til surround receiveren, velger bilde fra hdmi og lyd fra optisk. Fungerer glimrende.

Lenke til kommentar

tenker du direkte fra xbox til forsterkeren din? i såfall så er det nok noe innstillinger på forsterker. jeg koblet opp slik for at jeg skulle kunne f.eks spille fifa og kunne høre på musikk fra pc samtidig. men har du fått testet ut surround nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...