Martsor Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei. Har kommet inn på andre valget mitt, som er ganske greit det samme studiet som jeg søkte på første valget. Jeg fikk "Studiet blir trolig ikke etterfylt, men du kan fortsette å stå på venteliste hvis du ønsker det." som en ")*" bak ventelista, og det sto heller ikke noe om hvilken plass jeg var i ventelista til studiet. Nå er det jo 54 poeng for å komme inn på studiet (ORDF) i Oslo, som er internasjonale studier. Selv har jeg bare 40.4 poeng, så jeg ligger egentlig ganske langt unna for å komme inn. Vil dere si dere enig med dette? Da jeg søkte i Oslo, var jeg egentlig ganske sikker på at jeg ikke ville komme inn pga det høye snittet. Takk. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Da er det nok ingen vits i å stå på venteliste nei. Ble selv satt på venteliste i fjor uten at jeg noen gang fikk noe tilbud, og jeg var vesentlig nærmere poenggrensen enn du er. Merk at dette var på UiB, juss. Lenke til kommentar
Martsor Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Ah, ja er nok ingen vits i å stå å henge på ventelista. Lenke til kommentar
KnirketeDør Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei. Jeg ligger som nr. 24 på ventelista, men det står akkurat samme beskjeden til meg. Er det noen mulighet for at jeg blir tatt inn eller betyr det at jeg ikke bør tenke på det engang? Lenke til kommentar
Martsor Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Hei. Jeg ligger som nr. 24 på ventelista, men det står akkurat samme beskjeden til meg. Er det noen mulighet for at jeg blir tatt inn eller betyr det at jeg ikke bør tenke på det engang? Er ikke helt sikker, men det kommer jo an på hva du har søkt, viss du sjekker hvor mange som har vært i kø før osv, og hvor populært studiet er så kan det godt være skolen har allerede tatt inn ekstra elever fordi noen faller bort, og derfra regner de med at de ikke kommer til å ta inn flere..Tror jeg, men jeg mener du bør høre med noen andre før du bestemmer deg, for jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 samme gjelder meg. Venteliste nummer 3. Så kom akkurat ikke inn. Har lest at og stå på venteliste til NTNU i praksis betyr at man ikke kom inn. Dette trenger selvfølgelig ikke stemme, siden jeg bare har lest det ett tilfeldig sted. Men hva tror dere? Kan jeg fortsatt ha mulighet til å komme inn? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 samme gjelder meg. Venteliste nummer 3. Så kom akkurat ikke inn. Har lest at og stå på venteliste til NTNU i praksis betyr at man ikke kom inn. Dette trenger selvfølgelig ikke stemme, siden jeg bare har lest det ett tilfeldig sted. Men hva tror dere? Kan jeg fortsatt ha mulighet til å komme inn? Samma gjleder meg. Kom inn på terdje valet mitt. Eg har 45.3 poeng, og kravet var 48.6. Står at eg er på venteliste nummer 34. Er det vits å vente? Vil då tilbodet på tredjevalet falle bort? Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Skader vel ikke å si 'Ja'. Jeg er i samme båt. Tilbud om plass på 2. valg, venteliste på 1. Gjelder samme fag, bare to forskjellige skoler. Satt meg som 'Ja' på begge to. Istedenfor å måtte risikere den ene plassen. Større valgfrihet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå