Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

honda mt5 ruser seg opp.

Anbefalte innlegg

har en honda mt5, og den har begynt og ruse seg opp selv. med en gang jeg starter den,så går den på fullt turtall, og der blir den. :) hva kan vere galt?

den ble slik etter at jeg har vert ute med motoren. plukket ned hele mopeden og lakerte den.

og når jeg satte inn motoren igjen, så blen den slik.

det står uplombert 39mm sylinder og 21mm dellorto forgasser på den.:)

Endret av tsxpower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke gasswiren som har hengt seg opp?

Vri litt på håndtaket så kjenner du vel fort det.

nei den har ikke hengt seg opp:)

kan også nevne det, at når jeg skrudde på bensin kranen for første gang etter at jeg har satt inn motoren igjen.. så fylte jeg luft filter boksen med bensin.:) det kom altså rennende den veien. rant også fult i sylinderen. så hva som er galt, det hvet ikke jeg

Lenke til kommentar

Flottøren skal sørge for at bensintilførselen stopper når forgasseren er full av bensin. Henger denne seg opp eller du får et støvkorn eller rusk inn der ved nåla kan bensinen renne rett inn i motor og luftfilterboks.

Ellers bør du sjekke wire og om det er lekasje i innsuget.

Lenke til kommentar

sjekk tomgangskruen. den er på enden av gasswiren nede ved motoren. hvis du har skrudd helt inn denne vil motoren ruse seg opp og spjeldet vil være helt opent. skru denne ut til du kommer ned på ønsket turtall :thumbup:

tomgangs skruen står slik den skal, :thumbup:

må vell ta av forgasseren, og se hvordan det er nedi flottør huset:)

Lenke til kommentar

den ble litt daff med den forgasseren jeg satte på. klarte ikke 1,gir i mot bakke. det var en 15mm dellorto.

er det 16mm som er originalt på mt5??

og kan jeg sette originale forgasseren på en 39 mm sylinder, den som mc-deler selger. den som ikke er plompert?? :)

Endret av tsxpower
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...