Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor og økning av linje

Anbefalte innlegg

Jeg fikk telefon fra telenor igår hvor de spurte om jeg ville oppgradere til 1024/256 for 549 i måneden , man kan kun laste ned 30 gb i måneden , men så mye laster ikke jeg ned at det gjør noe. det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før jeg får kjappere linje ? et par timer ? 1 dag ? 2 dager ? . er takknemlig for all hjelp jeg får :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel.. når jeg oppgraderte linja mi (akkurat samme som du får nå, forsåvidt..) så tok det 3 uker før det tok kortere tid å laste ned ting... :D

Det eneste de trenger å gjøre er å enten laste over en ny profil til modemet, eller skrive inn et parameter på en router. Uansett bør ikke dette ta mer enn noen minutter. Tar det 3 uker før det skjer noe, da tar ikke telenor sine kunder på alvor. Det er jo ikke noe overaskende i såfall.

Samme gjelder bredbånd fra f.eks. NextGenTel, der er det hele gjort på maks 10 minutter.

Spørsmålet er jo om de setter det på en schedule liste, og tar det en eller annen gang i nermeste fremtid. Men jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle bli kø på en sånn oppgave.

De kan jo ikke selge deg en oppgradering av linjen, så vente med å oppgradere før det har gått 3 uker! Da hadde ikke jeg betalt for oppgraderingen den måneden iallfall! Muligens ikke for neste heller!

-Chief- huh.gif

Lenke til kommentar

For å si det på denne måten. NextGenTel bruker et script som gjør den jobben. Skriptet blir kjørt hver 4. time, og man legger bare til endringer den skal gjøre, og så gjør den det når det blir kjørt automatisk. Så med andre ord det kan ta opptil 4 timer hos NGT iallfall, men da er du max uheldig. Kan også bli gjort med en gang.

Regner med Telenor enten kjører et script som hos NGT eller har personell som gjør jobben. Uansett er dette en smal sak, og skal ikke ta lang tid. Om da ikke Telenor har et script som blir kjørt en gang i måneden, men det er jo helt talentløst.

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar
For å være ærlig husker eg ikke hvor lang tid telenor brukte til å skifte linjen min fra 704/128 til 1024/256. Eg merket det da eg skulle laste ned en nye driver til skjermkortet mitt :lol:

Men en dag burde de greie det på, eller hva?

Helt klart, oppgaven bruker med et script under 1 minutt. Om en person skal gjøre endringen tar det vel under 10 minutt. Scriptet blir oftest kjørt med faste mellomrom, NGT har 4 timer, Telenor vet jeg ikke. Men 1 dag bør de klare ja! Det skulle tatt meg 10 minutter å fikse det om jeg hadde fått level 15 accsess på en aktuell router, og aksess der hvor profilene var lagret.

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...