Dark Fire Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Håper ikke dette gjelder som reklame, men jeg postet en tråd i et tilfeldig forum som jeg ble linket til via Google -> pyrokinesis forum, hvor jeg skriver følgende/har skrevet følgende så langt (PS: relativt mye): Sections of rant will be bold for reading purposes. Introduction{ I've noticed sounds I can't remember ever hearing from lighting matches before.} Background-knowledge on me{ I've been barely practicing this on and off, and I practice nothing else (but I've always been metaphysical and philosophical (and intelligent, "supposedly")), and I've done something like some form of ego-death a few years ago (19 now), that is I don't have a ego that talks to me anymore; I can experience no thought, and just walk around and experience with no conscious linguistic manifestation of "my thoughts" or whatever that ego-voice is...} So anyway, I tried the matches again. The "experiment"{ And I imagine or feel or whatever one's supposed to call it, that the fire dies, or I imagine the end that the fire is soon gonna touch, will be cold, or the fire won't be able to burn properly on it, and of course the fire dies most of the time, even though I keep in mind to have the match very horizontal and don't breath on it or anything. In fact by the way, it works 100% of the time the first 5x tries}, then I grow sort of skeptical, because I'm afraid to feel stupid believing in this, and I get mixed results. I try to convince myself it's because I get exhausted or skeptical, just to motivate myself to keep having an open mind to try to develop or try this further, and not let... All that get in the way. The "experiment" continue{ Now, many times when the fire dies, it makes noises! Like it's dying, or like a gas leak, or I don't know what to call it, a bit like a tea-pot or what you call it! Like those old british tea/water-"cookers" that whimps (especially in Disney movies) when it's done.. And many a time, the match get bend almost hardcore from it to. And most of the time, especially when I feel it was quite perfectly killed over and over, so I feel strongly about it, the burnt part of the match hardens and make some noises of decaying or something......} If I'm kidnapped by some "we've got one"-secret-organization within the next day, God, I hope they're the good guys (if they even exist) Is this normal/non-psychic? If so, how/why?{ Any comments? Are these noises usual, even though I have no recollection of ever hearing them before? Oh, and I just remembered the teacooker-sound.. It might not have been all like that (maybe I just imagine it like that now) -- and if it weren't, it was probably (almost definitively) the sound of fire dying, like wind waves striking it (if you ever burnt a campfire, and strong wind chokes it, and the fire goes like *CHOOOOKEEEEEEEE*, lol).} Why am I posting this?{ Ok, anyway, I had to post this to 1) try to keep myself self-motivated, and to rant to try to keep me unfocused so I won't get skeptical again......... I know how stupid skepticism really is, I'm just so increadibly stuck with stupid and/or over-skeptic people (who's never opened their mind and just decided before-handed how everything is materialistic and dead) or for whateveer reason I get drawn to it, while I really wanna EXPERIENCE it for myself and find out experimentally, like the real scientists/philosophers used to! And then 2) perhaps be motivated or just have interesting feedback on wazzup with the noises etc, if they're common etc...} Thank you, and I'd be sad if my post was deleted without redirection to a sticky or tutorial or feedback on what I should do next time to prevent deletion (what I did wrong) Edit: I did a few more and noticed they make a wave-sound along with wave-motions, like the fire in the back jumps up and down really fast and makes a wave choke sound... I'm not going to test whether they make no sound without my focus or supposed "psi", because I know from experiments that it sometimes does something similar right after these "experiments", but in fact they do NOT when I have not performed these "experiments" for a while, or if someone else lights the match. At least I've never noticed, and I do pay attention occasionally! At least so I think... Edit2: LOL, now one of the matches split up into "two parts"! The top of the match (holding it horizontally) broke, like about 20% of it, and immediately bent upwards, the of course the fire caught that one right away and then died. Edit3: Results so far: 11 matches divided up in 3 times (I try some, then go online, then some more). Only 2 did not die, which were the two right after I had watched the net, and it felt immediately like I weren't focused, and 1 additional that burnt me just now, that almost died, but was REALLY big in the start, so it got too close and hot for me to let it by "it self". -It keeps on making a choking sound almost every time it dies.... Edit4: Some is starting to survive, as I'm simultaniously feeling a bit exhausted already (like I perform worse.. like if you play a sport for a few hours, even if you still feel good, you notice your accuracy decreases immensely, as with alcohol I guess...), but of course this is just a mindtrick for self-motivation. Jeg skriver om enda et pyrokinese-forsøk jeg gjorde, med det samme resultatet som jeg har fått før: resultater jeg aldri har fått mens jeg har tent på stearinslys, for å si det slikt Jeg kan ihvertfall ikke huske sist fyrstikken brakk fra flammen (dette skjedde faktisk sist jeg eksperimenterte med fyrstikker òg..). Posten er bare en rant, og jeg poster den her pga inaktivitet på forumet der, men ønsker å høre om noen har noe.. konstruktivt å si ;p Posten kan oppsummeres litt som: Jeg er relativt kritisk (og oppegående/intelligent..), holdeer fyrstikken rett horisontalt og passer på at jeg ikke blåser eller noe, og holder alltid fingrene og alt annet lengst vekk fra flammen, altså tuppen av den andre siden av fyrstikken. Alikevel, med tanker som at flammen vil dø ut, ikke vil klare å fortsette å brenne bortover osv, så kommer lyder og oppførsel jeg ikke får ved å observere uten intensjon, f.eks flamme-"choking"-lyder, som høres ut som en slags vind-storm som deiser over et bål eller noe CO2 som blir sluppet oppå flammen (ingen puste-spøker nå... det høres IKKE ut som den blir pustet på, men som den blir kvalt), noen ganger skjelver flammen opp og ned veldig fort med en lignende lyd, og ca 20 av 30 fyrstikker dør ut på midten eller før av fyrstikken og 6 til slukker litt over midten (men før den treffer/brenner meg), altså 26 av 30 slukker før den treffer meg (vanlige små fyrstikker). Jeg holder fyrstikken horisontalt helt fra starten av, dvs at jeg ikke holder den skjevt hvis flammen f.eks er for stor. Ihvertfall 3 av de fyrstikkene som brant helt til jeg måtte slukke dem var fyrstikker som jeg ikke fikk "konsentrert meg ordentlig på" av den grunn at disse fyrstikkene er de som blir fyrt på rett etter jeg har vært på nettet (følte med en gang at konsentrasjonen ikke var like/i det hele tatt til stedet, men med fyrstikk nr 2 var den tilbake). Jeg tror den fjerde fyrstikken som jeg måtte slukke manuell var gigantisk fra starten av, og holdt på å slukke, men var for nær fingeren til at jeg kunne vente (begynte å svi). Sorry for ranten, sorry hvis dette er uinteressant, og sorry hvis dette er dobbelt off-topic! (fant ikke noen bedre kategori ). Henvis meg gjerne til noen gode kilder om hvorfor fyrstikker oppfører seg så rart, og at alle eller flere av symptomene jeg nevner er normale også under normal ikke-intensjonell påfyring av fyrstikkene. Endret 17. juli 2010 av Dark Fire Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) skjønte ikke så mye egentlig, kanskje fordi jeg begynte å skumlese sånn halvveis i teksten...men fikk med meg noe om fyrstikker. ehm kult Edit: Men virker som dette er noe du Brenner for (haha tog du an?). Endret 19. juli 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Edit: Men virker som dette er noe du Brenner for.Nop (haha tog du an?). Men nei, dette er ikke noe jeg spesifikt brenner for. Jeg brenner for kategorien den er i: utforsking av hvilke evner jeg har, kan utvikle, sammen med "hvem jeg er" osv. 6 år etter jeg var i riktig alder, leter jeg fortsatt etter "gutteklubben" (om så gjerne med jenter og ) som driter i normer, regler og so-called "etablert vitenskap", og bare vil dra ut og utforske. Jeg har klart de siste årene å bare være apatisk til det, ved å avlede meg selv fra det lille håpet som fortsatt er igjen, men så poppet det litt opp igjen gjennom dette tilfeldige forsøket igjen, da. Endret 19. juli 2010 av Dark Fire Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Slutt å spise sopp og kom deg ut fra rommet ditt. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Eneste jeg kan foreslå for deg; finn en fyrstikkeske, gjør det samme med fyrstikkene, men tenk på hva du skal ha til middag, hvilke film som går på kino etc. Altså helt andre ting enn å "konsentrere deg" og se om flammen fortsatt kveles Og tenk etter, kanskje du bevisst/ubevisst holder fyrstikken akkurat såpass lite horisontalt at den går tom for brennbart materiale, og slukkes. Vær i alle fall kritisk til dette her. Driver du med ønsketenkning om at du "får til noe" overnaturlig, så klarer du å finne tegn til at du har evner. Du vil søke på nett etter andre som mener de klarer noe lignende, og uten at du tenker over det, så vil du ta deg selv i å bevisst/ubevisst totalt overse alle former for kritiske forklaringer. Det er som regel en naturlig forklaring. Hvis du mot formodning fortsatt er overbevist om at du har evner, prøv å tjene en slant på det: http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html Lykke til Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Slutt å spise sopp og kom deg ut fra rommet ditt. Bor på landet, "syk"/isolert familie, inaktiv sosialt ("community"-et består ikke av så mye annet enn unger, ræggere, "gangstere", tyver/dop-selgere, og "utlendinger" (som for det meste snakker lite norsk osv)). @Tenklitt Gjort det før, og etter det lille jeg husker så var reaksjonene relativt normale.. Men det der må jeg gjøre i etterkant uansett, for etter min mening kan det påvirke hovedinntrykket jeg har når jeg sitter der og prøver... Ettersom dette er et 100% psykologisk/mentalt (ikke-fysisk) øvelse, sier det seg selv at hele byrden på om man vil klare å utføre øvelsen eller ikke går ut på det psykologiske. Sier noen til deg at du ikke klarer å gå på rollerblades, eller du ser på kamerater du tenker er like flinke som deg faller og slår seg og ikke klarer å stå, vil ikke dette påvirke på langt nær like mye som øvelser som dette.. right? Nei, jeg holder den ikke litt ikke-horisontalt (dette var det første jeg bevistgjorde meg på, pusting i andre rekke). Jeg er allerede kritisk. Nei, jeg vil ikke tjene en slant på det. Intensjon er skrevet her Jeg brenner for kategorien den er i: utforsking av hvilke evner jeg har, kan utvikle, sammen med "hvem jeg er" osv.6 år etter jeg var i riktig alder, leter jeg fortsatt etter "gutteklubben" (om så gjerne med jenter og ) som driter i normer, regler og so-called "etablert vitenskap", og bare vil dra ut og utforske. Jeg har klart de siste årene å bare være apatisk til det, ved å avlede meg selv fra det lille håpet som fortsatt er igjen, men så poppet det litt opp igjen gjennom dette tilfeldige forsøket igjen, da. Point: jeg tror mere på å utforske (fortsatt) enn vitenskap/"kritisk tenking". 1) Vi er ikke skapt for å bare tenke kritisk (jeg har tidligere brukt "farger" som eksempel i annen tråd: farger er en såkalt illusjon, men et viktig verktøy alikevel!) 2) Vi har to hjernedeler, og å bare bruke den ene er imot min filosofi, hvis ikke annet.. Endret 19. juli 2010 av Dark Fire Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 [ @Tenklitt Gjort det før, og etter det lille jeg husker så var reaksjonene relativt normale.. Men det der må jeg gjøre i etterkant uansett, for etter min mening kan det påvirke hovedinntrykket jeg har når jeg sitter der og prøver... Ettersom dette er et 100% psykologisk/mentalt (ikke-fysisk) øvelse, sier det seg selv at hele byrden på om man vil klare å utføre øvelsen eller ikke går ut på det psykologiske. Sier noen til deg at du ikke klarer å gå på rollerblades, eller du ser på kamerater du tenker er like flinke som deg faller og slår seg og ikke klarer å stå, vil ikke dette påvirke på langt nær like mye som øvelser som dette.. right? Poenget mitt er enkelt og greit, slukker fyrstikkene på samme måte når du tenner dem, og tenker på hva som helst, så har det ikke noe med noen overnaturlige krefter å gjøre. Og du kan går videre... Det med å tjene en slant var mer for å vise at hvis noe slikt i det hele tatt var mulig å vise til, så ville noen, om enn ikke deg, hevet James Randis premie for lenge siden Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Poenget mitt er enkelt og greit, slukker fyrstikkene på samme måte når du tenner dem, og tenker på hva som helst, så har det ikke noe med noen overnaturlige krefter å gjøre. Og du kan går videre... Skjønte det, du.... Det med å tjene en slant var mer for å vise at hvis noe slikt i det hele tatt var mulig å vise til, så ville noen, om enn ikke deg, hevet James Randis premie for lenge siden Det er mange gode grunner for at det ikke fungerer med Randi, har ikke tenkt til å nevne de (om du ikke er KOMPLETT blank og ikke klarer å komme på noe selv....) PS: Jeg er allerede negativt påvirket av skeptikere i dag, så jeg er ikke så veldig skeptiker-vennlig i dag, sorry på forhånd for det. ("Skeptiker" i denne sammenheng, er noen som stiller spørsmål jeg stilte meg selv i 9 års-alderen og antar at dette revolusjonerer tankegangen min, og blir økende kvalm hvis jeg ikke viser min hengivenhet for vedkommende's enormt utviklede mentale kapasitet) Endret 19. juli 2010 av Dark Fire Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Poenget mitt er enkelt og greit, slukker fyrstikkene på samme måte når du tenner dem, og tenker på hva som helst, så har det ikke noe med noen overnaturlige krefter å gjøre. Og du kan går videre... Skjønte det, du.... Det med å tjene en slant var mer for å vise at hvis noe slikt i det hele tatt var mulig å vise til, så ville noen, om enn ikke deg, hevet James Randis premie for lenge siden Det er mange gode grunner for at det ikke fungerer med Randi, har ikke tenkt til å nevne de (om du ikke er KOMPLETT blank og ikke klarer å komme på noe selv....) PS: Jeg er allerede negativt påvirket av skeptikere i dag, så jeg er ikke så veldig skeptiker-vennlig i dag, sorry på forhånd for det. ("Skeptiker" i denne sammenheng, er noen som stiller spørsmål jeg stilte meg selv i 9 års-alderen og antar at dette revolusjonerer tankegangen min, og blir økende kvalm hvis jeg ikke viser min hengivenhet for vedkommende's enormt utviklede mentale kapasitet) Men hva i helsikke.. har du prøvd å brenne fyrstikken mens du tenker på noe annet da? Ja eller nei??? Om du ikke ønsker å diskuterer med skeptiskere, lurer jeg på hvorfor du spyr ut en slik (host latterlig) post på forumet. Du burde ane at en skeptiker eller ti ville kommentere? Jeg prøvde i alle fall å starte litt konstruktivt. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Men hva i helsikke.. har du prøvd å brenne fyrstikken mens du tenker på noe annet da? Ja eller nei??? Ja. Dvs: observert uten intensjon. (svarte tidligere) Om du ikke ønsker å diskuterer med skeptiskere, lurer jeg på hvorfor du spyr ut en slik (host latterlig) post på forumet. Du burde ane at en skeptiker eller ti ville kommentere? Jeg prøvde i alle fall å starte litt konstruktivt. Gratulerer med å starte konstruktivt, synd at du ikke klarte å holde det sånn (jeg ser ihvertfall utviklingen). Gratulasjonen er selvfølgelig sarkastisk; jeg finner å være konstruktiv et minimum og noe man skulle anta være påkrevd under nesten alle omstendigheter. Er ikke så mye utvalg av norske forumer til at jeg skulle kunne velge et forum med både kritiske og åpne mennesker. På Diskusjon har man mest kan-alt-er, materialister osv som føler seg bedre av å diskutere (les: rake ned på andre). Det fine her er at folk ER såpass skeptiske. Jeg foretrekker skeptiske i forhold til noen som blindt kjøper idèen jeg skriver på et forum som altnett, bare for å underbygge en eller annen historie de har kjøpt langt bakover i tid. Dessverre så er det ikke så fantastisk mye bedre her (med bare "skeptiske" (som egentlig ikke er skeptiske nok til dem selv, bare med alle andre, hence uttrykket "so-called skeptics")), bare akkurat nok av en utvikling til at jeg foretrekker å poste her fremfor de 2 alternative norske forumene. Dette var også først og fremst fordi jeg bli veldig engasjert der og da... Og jeg vil at denne erfaringen skal SPRES. Jeg TROR PÅ ambisjoner, noe som er kjent at myndighetene f.eks ikke liker. Ambisiøse mennesker er vanskeligere å kontrollere (mindre forutsigbare).. Dessverre mener jeg at ambisjoner er det vi trenger, om de først er sunne/naturlig nok (som å utforske verden, være nysjerrige på verden).. Så det var bare et oppgulp som du sier, og i mangel på et bedre publikum ble det postet her. Er dette uønsket av diskusjon, kan jeg egentlig bare stenge brukeren her og nå Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Vel, jeg ble nok en smule irritert over at du virket å vike unna spørsmålet mitt. Det burde vel være enkelt å ta en test med en eneste gang? Brenne opp 20 fyrstikker på samme måte, bare at du ikke prøver å "konsentrere" deg på noen måte. Hvis flammen da dør ut på samme måte, så er det en ikke-sak. Da slukner de bare naturlig uansett hva du tenker på. Du svarte ikke annet på det enn at du hadde gjort det før, og at du ikke egentlig husker noe fra det. Jeg mener, tenne en fyrstikk.. det er jo mulig å gjøre dette uten de helt store forberedelsene? Du trenger jo ikke rigge i stand noe, du trenger ikke forberede deg psykisk.. du trenger bare tenne på, og la være å tenke på noe særlig Prøv det da, og poste resultatet? Endret 20. juli 2010 av Tenklitt 1 Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Vel, jeg ble nok en smule irritert over at du virket å vike unna spørsmålet mitt. Det burde vel være enkelt å ta en test med en eneste gang? Brenne opp 20 fyrstikker på samme måte, bare at du ikke prøver å "konsentrere" deg på noen måte. Hvis flammen da dør ut på samme måte, så er det en ikke-sak. Da slukner de bare naturlig uansett hva du tenker på. Du svarte ikke annet på det enn at du hadde gjort det før, og at du ikke egentlig husker noe fra det. Jeg mener, tenne en fyrstikk.. det er jo mulig å gjøre dette uten de helt store forberedelsene? Du trenger jo ikke rigge i stand noe, du trenger ikke forberede deg psykisk.. du trenger bare tenne på, og la være å tenke på noe særlig Lær deg å lese gutt, jeg har allerede gjort dette og resultatet var noe normalt (tilfeldig outcome, noe ala 50:50), jeg husket ikke SPESIFIKT fra det, samme som at det er mye fra barndommen jeg ikke husker, selv om alt det jeg husker fra den har en sannsynlighet på 90% å være "riktig". Jeg har også svart på hvorfor jeg ikke har tenkt til å gjøre det igjen, så får du bare gjenta deg selv videre, men det blir ikke lest. Spiller ingen rolle hvorfor jeg ikke har tenkt til å ikke gjøre det på nytt, dette bør du bare respektere og GTFO of my thread hvis du ikke er enige i vilkårne som blir presentert. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Helt i orden, jeg melder meg ut av tråden lykke til videre. Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Helt i orden, jeg melder meg ut av tråden lykke til videre. Takk (for kompliment og 'respektfult' valg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå