Gå til innhold

Vannkjøling til I7 920 og evga gtx 295

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med vannkjøling til dette? Og så lurer jeg på hvor mye radiatorer bråker? Og om jeg kan strekke de lengre vekk fra meg hvis de og bråker.

Specs

Asus Rampage II Extreme, X58

EVGA GeForce GTX 295 1792MB

Intel Core i7 2,66Ghz d0 - stepping

Tenkte å putte det inn i et nytt tower..

Dette: Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort

Takker for alle svar :=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En radiator i seg selv bråker ikke noe i det heletatt. Det er viftene som skaper støy, men denne støyen kan du dempe veldig ved å gå for vifter av kvalitet og ved å kjøpe viftestyring. Størrelsen på din radiator spiller også inn - jo flere vifter, jo mer støy.

Det finnes også passive radiatorer, men disse er dyre og lite fleksible. En vanlig radiator kan også kjøres passivt, men bør kjøles ned med vifter under spilling/harde oppgaver.

Hva ønsker du å kjøle? Jeg tar utgangspunkt i et sett for GPU+CPU. Tenk igjennom hva du ønsker å oppnå med kjølingen. Med overklokkingsmotiv kan det lønne seg med kjøling til HK også, men dersom poenget er å slippe støy blir det liten vits.

Her er et sett med kvalitetskomponenter. Tripper rad som passer i kabinettet, og gode blokker til prisen.

http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/814627983d4dcd24f4f79f8037e6fcaf

Nb! Før du handler noe må jeg få vite om du har singel-PCB GTX295 eller om du har sandwich-versjonen. Det er helt forskjellige blokker til de to ;)

Bare å fyre løs om det er mer du trenger hjelp til.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

Jeg er ikke sikkert på om det er et sandwich kort, men jeg tror det. Her er linken til kortet på komplett hvor jeg kjøpte kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=478144

-Isolasjon til slangene for å slippe kondens er sikkert lurt, er det noe man får kjøpt som tilleggs utstyr, eller får man kjøpt ferdig isolerte slanger?

-Hvor monteres en slik radiator med vifter og det hele i et kabinett?

Kjempe takknemlig for svar!

Lenke til kommentar

Kondens? Jeg ser ikke hvor den skal oppstå - med mindre du planlegger å ha radiatoren utenfor vinduet eller lignende ;)

Søk på 800D watercooling så finner du nok tonn med info.

Flytter også tråden til forumet for vannkjøling :)

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Den ser meget bra ut! :thumbup:

Tenk over om du vil ha viftestyring.

Enkelte av delene er heller ikke på lager, så du kan med fordel bytte til noe lignende. Feks bytte til radiator fra EK.

Har allerede bestilt den vognen der. Men venter på vannblokka til 295en... De hadde alt det andre på lager når jeg bestilte.. Så får no håpe at de har pakket alle de andre varene...

Hva tenker du på ang viftestyringen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...