Nordoxx Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Kan noen hjelpe meg med vannkjøling til dette? Og så lurer jeg på hvor mye radiatorer bråker? Og om jeg kan strekke de lengre vekk fra meg hvis de og bråker. Specs Asus Rampage II Extreme, X58 EVGA GeForce GTX 295 1792MB Intel Core i7 2,66Ghz d0 - stepping Tenkte å putte det inn i et nytt tower.. Dette: Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort Takker for alle svar :=) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 En radiator i seg selv bråker ikke noe i det heletatt. Det er viftene som skaper støy, men denne støyen kan du dempe veldig ved å gå for vifter av kvalitet og ved å kjøpe viftestyring. Størrelsen på din radiator spiller også inn - jo flere vifter, jo mer støy. Det finnes også passive radiatorer, men disse er dyre og lite fleksible. En vanlig radiator kan også kjøres passivt, men bør kjøles ned med vifter under spilling/harde oppgaver. Hva ønsker du å kjøle? Jeg tar utgangspunkt i et sett for GPU+CPU. Tenk igjennom hva du ønsker å oppnå med kjølingen. Med overklokkingsmotiv kan det lønne seg med kjøling til HK også, men dersom poenget er å slippe støy blir det liten vits. Her er et sett med kvalitetskomponenter. Tripper rad som passer i kabinettet, og gode blokker til prisen. http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/814627983d4dcd24f4f79f8037e6fcaf Nb! Før du handler noe må jeg få vite om du har singel-PCB GTX295 eller om du har sandwich-versjonen. Det er helt forskjellige blokker til de to Bare å fyre løs om det er mer du trenger hjelp til. Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Tusen takk for svar. Jeg er ikke sikkert på om det er et sandwich kort, men jeg tror det. Her er linken til kortet på komplett hvor jeg kjøpte kortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=478144 -Isolasjon til slangene for å slippe kondens er sikkert lurt, er det noe man får kjøpt som tilleggs utstyr, eller får man kjøpt ferdig isolerte slanger? -Hvor monteres en slik radiator med vifter og det hele i et kabinett? Kjempe takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Kondens? Jeg ser ikke hvor den skal oppstå - med mindre du planlegger å ha radiatoren utenfor vinduet eller lignende Søk på 800D watercooling så finner du nok tonn med info. Flytter også tråden til forumet for vannkjøling Endret 18. juli 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Jeg har et sandwich kort. Så må ha en blokk som passer til det.. Passer denne? http://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/30b02118f98f90054ea5d242722b90ec De andre er så vidt jeg kan se for single PCB kort. Kan noen se over denne handlekurven og se at komponentene passer sammen? Takk Endret 19. juli 2010 av Nordoxx Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Bump, ingen som kunne sett over siste ordren min? Bare se at alt stemmer etc. Første gang jeg bestiller vannkjøling så hadde vert greit om en erfaren bare kunne sett over og sett at det så greit ut. Takk Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Den ser meget bra ut! Tenk over om du vil ha viftestyring. Enkelte av delene er heller ikke på lager, så du kan med fordel bytte til noe lignende. Feks bytte til radiator fra EK. Lenke til kommentar
Nordoxx Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Den ser meget bra ut! Tenk over om du vil ha viftestyring. Enkelte av delene er heller ikke på lager, så du kan med fordel bytte til noe lignende. Feks bytte til radiator fra EK. Har allerede bestilt den vognen der. Men venter på vannblokka til 295en... De hadde alt det andre på lager når jeg bestilte.. Så får no håpe at de har pakket alle de andre varene... Hva tenker du på ang viftestyringen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå