Gå til innhold

Vekk med fett og bygging av muskler. Tips?

Anbefalte innlegg

Akkurat nå er jeg halvveis i førstegangstjenesten langt oppi i nord og tenkte jeg skulle utnytte treningstilbudet der oppe ved å begynne å trene styrke, begynne å jogge/sykle og kutte usunn mat. For 2-3 år siden drev jeg å trente i et halvt år, men sluttet pga jeg mistet motivasjonen. Nå har jeg lyst til å begynne igjen og vil gjerne ha litt tips til blandt annet kosttilskudd.

Til nå så har det fort blitt 0,5-1 liter cola hver dag, godteri og minimalt med trening, så planen min er å gå ned 5-10 kg samt å begynne å bygge muskler, så da kommer spørsmålet mitt, hva trenger jeg av kosttilskudd som kan hjelpe meg på vei?

Jeg tenkte på å gjøre innkjøp av whey tech proteinpulver og "total pack" med vitaminer. Bør jeg begynne med kreatin i tilegg? Hvilken type anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken tjeneste er du i? Har du tilgang til mat i kcal-overskuddklassen 24/7 ?

Kjøper du proteiner bestiller man 3-4kg pakke min, ikke vits i noe som varer i 3-4 dager og hva skal du med rent mysepulver?

Har du tilgang til studio 3 ganger i uka?

Her kan du sjekke ut protein spm

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er vognfører for staben i kompani charlie i 2. bataljon, siden rekrutten så har det nesten kun vært egentrening. Så nå tenkte jeg å begynne å begynne å jogge to ganger i uken samt trene styrke to ganger i uken + at jeg skal jo kutte på alt som heter sukker. Er ikke det en god start på å få vekk en del fett og øke litt i muskelaturen?

Hva mener du med kcal-overskuddklassen? Jeg har tilgang til mat i messa 4 ganger daglig, maten er ikke så mye å skryte av og jeg ikke fan av fisk og egg så det er en av grunnene til at jeg vil begynne med proteinpulver.

Hva er "mysepulver"? Er ikke whey tech bra?

Har tilgang til treningsstudio på fritiden ja.

Lenke til kommentar

Hva mener du med kcal-overskuddklassen? Jeg har tilgang til mat i messa 4 ganger daglig, maten er ikke så mye å skryte av og jeg ikke fan av fisk og egg så det er en av grunnene til at jeg vil begynne med proteinpulver.

Du har begåt første feil allurede. Ikke erstatt mat som f.eks egg, kjøtt, fisk med proteinpulver. Proteinpulver kommer som et TILLEG til nettop disse mat typene. Først og fremst lag deg en oversikt over hvor mange kcal du trenger om dagen. Spis mat der du får 50% protein 30% Karbohydrater og 20% fett. Prøv å finn mat der du får til dette. Når du eventuelt ikke får til dette med maten du har tilgjengelig, så kan du bestille proteinpulver for å fylle opp proteinprosenten litt om du ikke fikk det til med vanlig mat.

Alt for mange som tror at ved å bestille proteinpulver så blir man stor og sterk med en gang. Protein fra egg, kjøtt, fisk er også mye bedre protein en det i pulveret.

Lenke til kommentar

Liker du ikke egg så er nå den saken grei.

Proteinpulver er for eks melk som er renset og tørket og ulumskhetene tatt ut.

Det er mat på lik linje med toro tomatsuppe som kommer i pose, men magen din får ikke mye å jobbe med om du bare skal drikke shaker hele dagen.

Det jeg mente med kcaloverskudd er at du må spise flere kcal en du forbrenner for å kunne bygge masse. Om du ikke trente fra før så blir det ca 600kcal mer en vanlig.

Dvs spis en ekstra ting på messa til alle måltidene.

Whey = myse det har høye topper, men flater fort ut.

Kasein blir liggende i magen som en gele og frigjør litt og litt hele tiden så musklene har tilgang 24/7.

En blanding med begge i er da best.

Du kan slippe unna med whey om du drikker mye melk osv og får K-protein fra andre kilder.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...