mulum Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg har tenkt å opprette en online portefølje. Jeg vet det er mange alternativ som allerede finnes (flickr, deviantart, pbase, ...), men vil en av disse framstå som useriøst i forhold til å ha egen webside? Spørsmålet er : skal jeg lage en egen webside, eller skaffe meg en konto hos en som allerede finnes? Dersom jeg skal lage egen webside, bør bildevisningen foregå i enkel HTML, eller ved bruk av Flash/Silverligth? Dersom jeg skal benytte en som allerede finnes, hvilken bør jeg da gå for? Lenke til kommentar
Insense Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Du fremstår nok mest profesjonell om du har et eget nettsted, men det blir vanskeligere å få seere med eget nettsted i forhold til å opprette en bruker på et av de meget godt etablerte siden som du nevner (Flickr, Deviantart, etc). Om du skal opprette en bruker på et av disse nettstedene tror jeg Flickr er det nettstede du vil fremstå mest profesjonell på om du ikke propper brukern din med hundrevis av bilder. Endret 16. juli 2010 av Insense Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Du skal ha begge deler. Hjemmesiden din skal linke til deviantart og sånt, og motsatt. Hvordan siden din ser ut er like mye portefølje som det som er lagt ut. Når de går inn på siden din skal de ha en anelse om hvordan bilder de kommer til å finne. Angående bilder du legger ut så fremstår ikke du bedre enn det dårligste bilde ditt. Du bør holde deg unna flash. Flash har en tendens til å ikke fungere på andre platformer enn PC. I tillegg er det møkk kjedelig å loade, og slike "fancy" introer er unødvendig. Bruk heller javascript. Lightbox er oppbrukt. Det er en enkel måte å løse hvordan galleriet ditt skal vises frem. Siden skal ha enklest mulig script, men det skal ikke gå utover designet. Lage en portefølje side fra scratch tar lang tid hvis du skal lage den bra. Er du på utkikk etter en enklere løsning så bruk en template. Det er så mange tamplates ute å går, samtidig som du kan gjøre den litt egen, så ikke vær bekymret for at de skal ha sett det før. Endret 16. juli 2010 av Vitamin C Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Min personlige mening er at det som gir minst seriøst inntrykk er en ikke oppdatert hjemmeside full i feil. Jeg vet dog at det finnes seriøse fotografer med sådan side. Du bør vurdere om du har tid og krefter til å vedlikeholde en slik side, spesielt om du ønsker å bruke ditt eget design og ikke standard oppsett (som mange mener er "oppbrukt"). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå