Bikeridr Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hvis serveren er i USA, kan det gå ennå 6-8 timer før det blir lørdag. Sjekk servertiden. Tror det er noe slikt som: <?php echo date=(servertime(l - H:i)); ?> (Med forbehold om kraftig feil, er en stund siden jeg kodet, så er litt rusten. Dessuten er jeg trøtt). Lenke til kommentar
Warz Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 echo date('F j, Y H:i:s'); Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) dd Endret 7. august 2010 av Darksite Lenke til kommentar
Kris Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 http://php.net/manual/en/function.date.php F = A full textual representation of a month, such as January or March j = Day of the month without leading zeros Lenke til kommentar
Warz Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Ja, det er format. Du kan finne en liste over hva alle betyr her: http://php.net/manual/en/function.date.php F.eks har vi liten "h" som er et "12-hour format of an hour with leading zeros" altså 01 til 12 Står "H" er fra 00 til 23 osv.. Endret 6. august 2010 av Warz Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Men, nå skriver den ut masse tid, hvordan gjøre sånn at tiden er stilt. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Hvordan stilt? Sånn som vi bruker i norge? Tid: date("d.m.Y") Dato: date("G.i.s") Hvis du mener hvordan du stiller tiden på serveren du bruker må du snakke med de som hoster siden din. Endret 7. august 2010 av Kris Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Men, når jeg putter den på vil det bare komme en dato, jeg vil ha gmt + 1, sånn at det PHP scriptet mitt funker, nå står det at det er fredag, men det skal jo være lørdag nå Lenke til kommentar
Kris Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hvis serveren er i USA, kan det gå ennå 6-8 timer før det blir lørdag. Hvis du mener hvordan du stiller tiden på serveren du bruker må du snakke med de som hoster siden din. Virker ikke som du leser alt som blir skrevet? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Serveren er i Usa, ja jeg lagde support ticket. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Da må du bare vente til de svarer. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Forresten, vet noen hvordan man gjør sånn at tiden oppdateres uten at du trenger å oppdatere siden? det er vel PHP? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Da må du bruke JavaScript. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Bytt ut php-koden din med denne: <?php date_default_timezone_set('Europe/Oslo'); if(date('D') == 'Sat') echo 'Det er lørdag idag.'; else echo 'Idag er det ikke lørdag! '; ?> Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 lol? idag er det ikke lørdag? :!: , jeg vil ha sånn at den sier dagene. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Neh, tiden går forsatt feil, men dagen er riktig nå, fordi det har blitt lørdag i USA Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 lol? idag er det ikke lørdag? :!: , jeg vil ha sånn at den sier dagene. Da foreslår jeg at du setter deg inn i switch-funksjonen. Du slipper da en hel haug med if-then-else sløyfer. Tizag har en fin tutorial på dette. Riktignog på engelsk, og med byer som eksempel. Men det larseg lett "oversette" til andre spørringer. Utfordring til deg; prøv å oversette dagene til russisk "I dag er det" : сегодня - sevodnja Mandag : понедельник - panjedejlnik Tirsdag : вторник - ftornik Onsdag : среда - srjeda Torsdag : четверг - tsjetvjerk Fredag : пятница - pjatnitsa Lørdag : суббота - subbota Søndag : воскресенье - vaskresejnje Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Neh, tiden går forsatt feil, men dagen er riktig nå, fordi det har blitt lørdag i USA Få se koden du bruker der tiden går feil da. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Neh, tiden går forsatt feil, men dagen er riktig nå, fordi det har blitt lørdag i USA Få se koden du bruker der tiden går feil da. <?php date_default_timezone_set('Europe/Oslo'); $eng_dager = date("l") ; switch ($eng_dager) { case "Monday": $norsk_dag = "Mandag" ; Break; case "Friday": $norsk_dag = "Fredag"; break; case "Wednesday": $norsk_dag = "Onsdag"; break; case "Thursday": $norsk_dag = "Torsdag"; break; case "Tuesday": $norsk_dag = "Tirsdag"; break; Default: $norsk_dag = "Helg!"; // Switch - Slutt } print ("Idag er det $norsk_dag"); ?> Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Tror det skal være mulig å få norske dager direkte ved å bruke setlocale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå