Bikeridr Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 hva er binary og Ascii? "Binary" er binære filer, f.eks programfiler slik som .exe .com osv. Ascii er rene tekstfiler. Laster du opp i feil modus, vil du få bråk. Sånn er det bare, punktum. Men hvordan skal jeg plassere php scriptet i html siden min? Men i himmelens navn, mann.. Det har du jo allerede gjordt. den (frynsete) html-fila du har lagt ut her er jo en html-fil med "embedded" php-kode. De ligger sammen i én fil som heter "HvaEnnDuKallerDen.php". Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Ja, men den funker forsatt ikke. jeg bare uploada den php filen til ftp...så du mener at den skal funke nå? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Når du går inn på http://darksite.com/dinphpfil.php hva kommer opp på skjermen? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Aha, nå skjønte jeg hva dere mente, men jeg vil ikke ha scripte mitt på en tom side, liksom, gå inn på www.mtest.66ghz.com, det er min side, også ser du på navigasjonen til høyre, der vil jeg ha PHP scriptet mitt Lenke til kommentar
Kris Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Da legger du PHP-scriptet der HTML-en står nå. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Men, det funker ikke, dessuten, kan noen stjele det jeg vil ha det i en php fil, Lenke til kommentar
Kris Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hva funker ikke? Og nei, ingen kan stjele PHP-koden din. Koden din blir gjort om til HTML før den sendes til klienten. Du kan bruke require() hvis du vil ha php-koden i et nytt dokument. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Ok, Prøv å forandre dette: <?php $dagen_idag = date("l") ; echo " Today is <strong" ; if ($dagen_idag == "Friday" ) { echo " style='color:red'" ; } echo "> $dagen_idag </strong>" ; ?> Til dette: <?php $dagen_idag = date("l") ; if ($dagen_idag == "Friday") { echo "Today is <strong style=\"color:red\">".$dagen_idag."</strong>" ; } else { echo "Det er ".$dagen_idag." i dag" ; } ?> Og, hvis du er redd for at de skal "stjele" php-kodendin, så kan du slappe av 83 hakk. Når den er riktig kodet, så prosesseres den serverside, og de som sjekker kilden på via nettleser vil ikke kunne se den. Edit: Skjønner ikke hvorfor semikolon kom på egen linje, det var ikke slik da jeg skrev innlegget. Endret 6. august 2010 av Bikeridr Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Det funker ikke, gå inn på websiden min(link i gamle post), jeg har plassert php i høyre navigasjon men det funker forsatt ikke, hva er problemet? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Men, hvorfor skal jeg forandre koden? jeg vil enkelig ha min egen kode på siden min, en kode jeg har laget eller lært, jeg har ikke lært hva Else betyr ennå, hva er problemet med min kode? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Du har lagret dokumentet ditt som .html. Lagre som .php som flere andre har sagt. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Heter filen din index.php nå? Koden din vises på siden fordi den ikke blir kjørt. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Selvsagt kan du gjøre som du vil, men du spør om hjelp og jeg ser det er feil eller "elendig" koding i din kode. God prosedyre i koding og programmering er å gjøre ferdig alle deklarasjonene først. Så legger du inn "enklest mulig" inne i "echo html" funksjonen. Så om du først ber koden din om å finne ut hvilken dag det er, så legger du inn dette i "standarden" din. Hvis det ikke er "ønsket" dag, så legger du det i "else" som betyr "gjør dette i stedet". Altså: "if" --> gjør dette (og om dette feiler) "else" --> gjør noe annet Lenke til kommentar
Kris Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Nei, siden heter index.html. Prøv selv. Det finnes ingen .php på siden hans, bare en .html. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Oja, nå skjønner jeg...trodde dere mente noe annet istad, skal endre nå jeg :tumbup: Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Jippi! det funka, men må endre litt på php scriptet, lol :YAY: Lenke til kommentar
Kris Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Prøv å gjør om scriptet ditt så dagen printes ut på norsk? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Jepp, skal gjøre det nå , men hvorfor står det at det er fredag? det er jo lørdag. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Kanskje datoen på serveren er feil? Eller at den går en time feil, så den blir riktig om 8 minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå