Runar Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 PHP-manualen (php.net) er veldig fin å ha ved siden av andre nettsider og bøker, da den inneholder enorme mengder informasjon. Men å lære seg PHP av manualen, er litt verre. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Greit jeg har reservert boka "Programmering i PHP" MEN faen tar en uke, finnes det ikke noe annet du kan låne bøker fra uten om biblioteket? eller kjøpe, leie.. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Prøv å kjøp PHP and MySQL for dummies. Den kjøpt jeg, den hjalp ikke meg noe da, siden jeg kunne "alt" (Selvgod ). Forresten DarkSite, leggetid Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1. i retningslinjene. dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Oj :!:, gutta foreslår at jeg venter til boka jeg har lånt kommer er ikke serlig lett å se på guider. Endret 2. august 2010 av Darksite Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Nå har jeg sittet her i en time og lurer på ha som er feil i dette Kompliserte stygge, store shittet. Kan noen plz hjelpe meg. <?php $idag = date("l"); echo " Idag er det <strong"; if ($idag == "Friday") { echo "style='color:red;cursor:help '";} echo "> $idag </strong>"; ?> Endret 6. august 2010 av Darksite Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 enkelt. Forandre: echo "style='color:red;cursor:help '";} Til: echo " style='color:red;cursor:help '";} Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Hvorfor er det så komplisert, jeg satt og grubla 1 en time, så var feilen et mellomrom?? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Uten mellomrom vil du få følgende kode, og som du sikkert ser vil den skape problemer: Idag er det <strongstyle='color:red;cursor:help' > $idag </strong> Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hvorfor er det så komplisert, jeg satt og grubla 1 en time, så var feilen et mellomrom?? Du mener jo du kan html Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 HTML? vi snakker om forholdene mellom CSS og PHP. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Gutta? om jeg putter dette scriptet i min egen websides html, det funker ikke? jeg prøvde. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Det skal funke det, post hele scriptet. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 HTML? vi snakker om forholdene mellom CSS og PHP. PHP som printer ut HTML-tag med "manuell" CSS. Gutta? om jeg putter dette scriptet i min egen websides html, det funker ikke? jeg prøvde. Har du lagret filen som .php skal det fungere. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) -fjernwe Endret 6. august 2010 av Darksite Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Har du lagret filen som .php skal det fungere. Gjort det? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Nei? hva er problemet? hvordan skal jeg linke phpen til dokumentet mitt? og da blir det vannskeligere å plassere PHPEN. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Hmm, Doctype HTML og XHTML deklarert med engelsk i head-tæggen. Så skriver du på norsk og med norske tegn uten å deklarere tekstkoding. Så det er iallefall mildt sagt frynsete html-koding. Php-scriptet, hvis det funker på hjemmeserveren (din lokale PC), så skulle det vel funke etter du har lastet det opp også. Men lastet du det opp med FTP? Og i tilfelle; passet du på at det ble lastet opp som ascii og ikke binary? Laster du opp php eller andre avhengige ascii-filer med binary-metode til en *nix-server, så ikke bare ber du om, men du hyler etter bråk. Og ja, den filen (med php og html kode) *må* hete "blablabla.php" hvor "blablabla" er et valgfritt filnavn, uten norske tegn. Edit: Skirveleifer Endret 6. august 2010 av Bikeridr Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Ja, lastet opp på FTP, hva er binary og Ascii? det står ihverfall at det er PHP script i på ftp. Men hvordan skal jeg plassere php scriptet i html siden min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå