NeEeO Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Skal installere XAMP, også skal jeg låne "Webprogrammering i PHP " fra biblioteket. OG, neh, Engelsk ekke noe problemt, mitt favoritt fag , ENglish rocks"! lol. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 XAMPP er uforståelig, det er over 100vis av programmer, skal se litt på youtube, hvordan man starte den opp Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 XAMPP er uforståelig, det er over 100vis av programmer, skal se litt på youtube, hvordan man starte den opp Installer heller WAMP. Kjør setup ferdig, start WAMP om det ikke startet av seg selv, åpne nettleseren og skriv http://127.0.0.1/ i adressefeltet. Nå ser du filen: c:/wamp/www/index.php. Filer lagrer du i c:/wamp/www mappen. Lag en ny mappe her, som heter test. Hvis du åpner notisblokk, skriver: <?php echo 'Dette er en test!(PHP) '; ?> Lagrer som test.php i mappen du lagde. (c:/wamp/www/test/) Hvis du oppdaterer nettlesern får du opp mappen test nederst. Trykk der, velg filen test.php og du vil få fram 'Dette er en test!(PHP) '. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 30. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2010 Har 32 bit, vil det funke? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Det har ikke noe å si, og ja. Husk å avinstaller xampp. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Fått til noe PHP enda, Darksite? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Hei, tenkte jeg kunne gi deg noen tips på veien. Det er veldig viktig å ikke gape over for mye på en gang, da blir du fort demotivert og gir opp. Synes det er flott at du som 13 åring prøver å lære deg dette på egenhånd, ikke bry deg om forumtrollene.... Jeg har selv lært meg html,css,php,actionscript og javascript på egenhånd, men ikke alt på en gang. Dette tar tid. Skaff deg ett mål ,(ikke tektbasert mafia spill) noe enkelt som en blogg. Så begynner du: Google: how to set up a blog Google: how to set up wordpress on my own domain Google: how to customize header in wordpress Google: how to change width sidebar css wordpress osv..... Det finnes ikke en ting google ikke kan hjelpe deg deg med, bare du søker rett. Skaff deg ett mål, møt problemer,google,så spør på forum. Etterhvert som du du har lært deg de mest elementære tingene, så vil ting gå mye raskere. Håvard Endret 31. juli 2010 av Howard_ Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Hei, tenkte jeg kunne gi deg noen tips på veien. Det er veldig viktig å ikke gape over for mye på en gang, da blir du fort demotivert og gir opp. Synes det er flott at du som 13 åring prøver å lære deg dette på egenhånd, ikke bry deg om forumtrollene.... Jeg har selv lært meg html,css,php,actionscript og javascript på egenhånd, men ikke alt på en gang. Dette tar tid. Skaff deg ett mål ,(ikke tektbasert mafia spill) noe enkelt som en blogg. Så begynner du: Google: how to set up a blog Google: how to set up wordpress on my own domain Google: how to customize header in wordpress Google: how to change width sidebar css wordpress osv..... Det finnes ikke en ting google ikke kan hjelpe deg deg med, bare du søker rett. Skaff deg ett mål, møt problemer,google,så spør på forum. Etterhvert som du du har lært deg de mest elementære tingene, så vil ting gå mye raskere. Håvard Aha, jeg hakke insallert den wamp greia ennå, men hosten min støtter PHP, så jeg driver med det der, skal installere wamp senere idag. Oi, hmm, mitt første mål skal bli å lage en gjestebok Og gutta, jeg fikk ett spill til bursadgs gave, ønsket meg det lenge, COD MW2, for 1 måned siden. Jeg har ikke spilt det, siden jeg har drevet med dette 24/7. Akuratt nå har jeg laget et veldig veldig veldig enkelt script, det ser slik ut: <?php $per = 'per'; $pris = '20kr'; $ape = 'Ape med banan'; $bn = 'Bananen'; $as = ' Da ble apen sint'; $steiner = 2; $ad = 'Apen døde'; echo $per . ' og hans venner kjøpte epler til ' . $pris . ' men Per så at eplene var råttene, da så ' Echo '<br>'; . $per . ' en ' . $ape . ' så stjal per ' . $bn . $as . ' Apen slo per, det lå ' . $steiner . ' på bakken Per kastet steinene på Apen. ' ; ?> skjønner ikke hvorfor. Men koden funker ikke: www.test96.tk Endret 31. juli 2010 av Darksite Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Du har ikke echo på den siste linja. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Hmmm..funker forsatt ikke? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Resten av koden må også være riktig. <?php $per = 'per'; $pris = '20kr'; $ape = 'Ape med banan'; $bn = 'Bananen'; $as = ' Da ble apen sint'; $steiner = 2; $ad = 'Apen døde'; echo $per . ' og hans venner kjøpte epler til ' . $pris . ' men Per så at eplene var råttene, da så <br>'.$per . ' en ' . $ape . ' så stjal per ' . $bn . $as . ' Apen slo per, det lå ' . $steiner . ' på bakken Per kastet steinene på Apen. '; ?> Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Noen tips til hvordan jeg burde starte, starte med hva? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hva med en gjestebok, som du foreslo selv? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Men så innså jeg at det var for vannskelig Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Så på en tutorial, wow, skjønte ingenting av koden. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Jeg har laget en gjestebok for deg. Den lagrer bare 1 melding. Se om du kan endre den sånn at du kan lage uendelig mange: <h1>Gjestebok</h1> <?php // Hvis noen har trykket på knappen "Legg inn melding": if(isset($_POST['insert'])) { // Åpne filen (med w for write) $fil = fopen('meldinger.txt','w'); // Skriv til filen den meldingen vi la inn: fwrite($fil,$_POST['melding']); // Steng filen: fclose($fil); } // Skriv ut gjestebok meldingene: echo file_get_contents('./meldinger.txt'); ?> <form action="" method="post"> Skriv en melding<input type="text" name="melding" value="" /> <input type="submit" name="insert" value="Legg inn melding" /> </form> Husk at du må ha filen meldinger.txt i samme mappe som du kjører filen fra. Og hvis du gjør det på en server, (i FTP) høyreklikk på filen og velg chmod 777. Endret 31. juli 2010 av Warz Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg har laget en gjestebok for deg. Den lagrer bare 1 melding. Se om du kan endre den sånn at du kan lage uendelig mange: <h1>Gjestebok</h1> <?php // Hvis noen har trykket på knappen "Legg inn melding": if(isset($_POST['insert'])) { // Åpne filen (med w for write) $fil = fopen('meldinger.txt','w'); // Skriv til filen den meldingen vi la inn: fwrite($fil,$_POST['melding']); // Steng filen: fclose($fil); } // Skriv ut gjestebok meldingene: echo file_get_contents('./meldinger.txt'); ?> <form action="" method="post"> Skriv en melding<input type="text" name="melding" value="" /> <input type="submit" name="insert" value="Legg inn melding" /> </form> Husk at du må ha filen meldinger.txt i samme mappe som du kjører filen fra. Og hvis du gjør det på en server, (i FTP) høyreklikk på filen og velg chmod 777. Hmmm, er litt vannskelig, jeg er helt fersk i PHP, men jeg prøvde i noen minutter..feila. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Men du fikk scriptet til å funke? Jeg tror ikke du finner noen eksempler som er så mye enklere enn det der... Endret 31. juli 2010 av Warz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå