M4ds Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Er nok en grunn til at småunger ikke har PHP på barneskolen. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 det er for vannskelig? :!: | | ---------------------------------- Ok, Ok, seriøst, OMG alle er mot meg greit jeg skal lese på PHP.net, og w3schools Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Okay, dette kommer til og bli en lang post så jeg skal summere alt opp med en smiley: ------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------- Sånn...Godt og få det ut. Darksite, jeg får si som Canaye: DU KOMMER ALDRI TIL OG LÆRE OG PROGRAMMERE. Programmering er ikke ment for unger. Du har sikkert sett på Hollywood filmer hvor data kyndinge hacker pentagon ved hjelp av og skrive "connect_to_pentagon" "login_root" osv. Progammering er ikke slik. Ingenting er slik. Programmering er hardt arbeid og timer med planlegging, tilrettelegging og forandring av den minste ting. Du kan ikke forvente at vi skal være barnepassere og hjelpe deg med hver minste ting når du ikke gidder og prøve og finne svar på det selv en gang. Terskelen din for og spørre om hjelp er ALT ALT ALT for lav. Jeg spør ikke om hjelp før jeg har prøvd nesten alt. Jeg tenker "OKay, funker ikke X? Da prøver jeg Y. Funker ikke Y, Da prøver jeg Z...funker ikke Z...Hmm....Kanskje jeg kan prøve igjen med G men med noen andre innstillinger på andre steder. Finker ikke det, ja DA kan jeg kanskje spør om hjelp". Det finnes flere MILLIONER php tutorials på nettet (et kjapt google søk ga meg over 37 millioner...det er nok en god start). La oss anta at noen av disse er ganske like så har du alikevel flere millioner tutorials du kan hive deg inn på. Jeg lærte ikke av tutorials, det skal jeg inrømme. Jeg lærte av og ha tøffe prosjekter som virkelig testet meg og min kunnskap. Og hver gang jeg fikk til noe, ja da ble jeg lykkelig. Et eksempel, jeg har aldri koded Flash før....jeg skulle prøve og lage et Flash spill i Flixel. Jeg googla, og googla. Til slutt fikk jeg til at fyren min gikk rundt når jeg trykka WASD. Jeg klarte sakte men sikkert mer og mer, og fant similarities mellom PHP og Flash. Dette hjalp meg og forstå språket. Når jeg lærte og programmere ja da ga jeg beng i designet på siden. php.net er den siden jeg er ofte innom da jeg glemmer en gang i blant noen funksjoner eller hva de forskjellige tegnene i date() er til. Det er kanskje en kjedelig og BLÅ side...men den er ikke ment og være attraktiv, men heller ment som dokumentasjon. Du må slutte og gi opp og konsulentere oss for hver minste ting, vi er eldre og mer erfarene en deg. VI VET hva vi snakker om. w3schools er en brilliant side! Begynn og les. Ty til Google Translate hvis du ikke forstår noe da det vil hjelpe deg litt i det minste. Hvis du ikke takler engelsken, ja da foreslår jeg at du venter med og programmere. Gå heller ut og ta og hopp i havet sammen med noen venner. Dette er sommeren. Unger på din alder skal være ute og leke da. Dette er det siste innlegget av meg i denne tråden (Med mindre noen starter en gigantisk flame war mot meg, da skal jeg nok vurdere og svare. Men inntill da, takk for meg.). Jeg og mange andre begynner og bli lei av og servere deg alt på sølvfat. L 2 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 (endret) - Endret 12. august 2010 av Darksite Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Og bare for å nevne det: W3schools.com brukes av universiteter, høgskoler, videregående og amatører. Så det er ingen unnskyldning, hvis du synes det er for dårlig forklart der.. Og ikke for å være frekk, eller noe, men... Går det an å høres mer desperat ut? Endret 12. august 2010 av Mads7 Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ok, Ok, Soooooooooorrrrrrrrryyyyy, jeg lover jeg skal ikke spørre om vær minste ting, neste spørsmål blir om minst en uke,plz ikke gp fra meg!!! DU, PIXEL, OG SK!ppy gir meg de mest fornuftige svarene Hva er det for slags språkbruk Siste innlegg fra meg også Nytter ikke å hjelpe. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ok, Ok, Soooooooooorrrrrrrrryyyyy, jeg lover jeg skal ikke spørre om vær minste ting, neste spørsmål blir om minst en uke,plz ikke gp fra meg!!! DU, PIXEL, OG SK!ppy gir meg de mest fornuftige svarene Hva er det for slags språkbruk Siste innlegg fra meg også Nytter ikke å hjelpe. Må bare si en ting til , det er 226 svar i denne tråden. Og du kan fortsatt ikke en drit! Sier jo litt.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg ser det har vært en del krangling, og om jeg får si det, skitkasting i tråden. Det er lov å si sin mening, og å bli frustrert og sint. Men vær så snill å ikke la dette ende i skitkasting og personangrep. Man kan si det man føler og tenker på en ordentlig måte. Jeg har allerede slettet et par innlegg med personangrep, og jeg håper jeg slipper å måtte slette flere. Eller tvinger jeg dere til å se Youtube-videoer av søte katter. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Leser på PHP.NET, den begynner å bli kulere da du forstår den, jeg forsto den ikke helt istad, derfor sa jeg den var grå og kjedelig Endret 12. august 2010 av Darksite Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Etter min mening er php.net er fint referanseverk, altså et slags PHP-leksikon man kan slå opp i når man har lært PHP og er i gang med å kode saker og ting. Men er man helt fersk på PHP ville jeg ikke anbefalt php.net som den første litteraturen. Ser mange har anbefalt w3cshools, men det finnes jo også video-tutorials dersom man synes det er litt tungt å lese, slik som f.eks: VideoPHP - Beginners (har ikke sett videoene selv, så vet ikke hvordan kvaliteten og innholdet er). Ellers finnes det masse video-tutorials på Youtube. 1 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Anbefaler deg å glemme sql. Dette har du ikke bruk for før du er passe stødig i både html og php. Lenke til kommentar
Canaye Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 på w3 står det godt forklart hva du skal lese og lære først HTML så kan du gå videre i w3 det er kjempe smart ! les vidre .. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Jau, en liten historie fra min side. Jeg startet ikke med PHP for å forstå logikken bak "programmering". En eller annen gang når jeg gikk på ungdomskolen (en del år siden nå ), lærte jeg meg et språk som het Basic. Deretter Pascal, så C / C++, Assembly osv. I alle disse språkene har det vært en tradisjon å lage første programsnutt med "Hello World!". Dvs, du skriver den teksten frem ut på skjermen. Det jeg skal frem til er, ting tar tid. PHP kan læres, men du må forstå konseptet "programmering". Hvordan et program lever og hva som faktisk skjer. Alt fra input til output og prosessen imellom. Den dag du skjønner og forstår alt dette, er den dagen du klarer å programmere / scripte de tingene du vil ha, mest mulig på egenhånd. Å ha alt for høye ambisjoner i ditt stadie kan bli destruktivt. Jeg mener, selv ting som gjestebok, et lite spill eller et forum-prosjekt er faktisk for tidlig enda. Du må faktisk lære deg og forstå det grunnleggende først. Er på engelsk men: PHP: Language Reference I lenken over blir alt av det mest grunnleggende om PHP forklart. Og du må pirke så mye som mulig på det meste. Er det noe under "Control Structures" du ikke forstår, f.eks en while-løkke med bruk av continue, så lager du et øve-/opplæring-skript hvor du trener og øver på dette til du forstår og får det resultat du vil ha. Så, jeg anbefaler deg å studere i det små og på detaljene, deretter kan du begynne å tenke større og du ender opp med gjestebok og spill Lenke til kommentar
Canaye Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 btw engelsk er vell ikke no problem når man er (som meg ) 13 år du er litt anderledes fra alle andre når du sitter og skriver på et norskt forum det er litt spessielt men kjempe fint at du prøver skal se om jeg joiner deg ^^ Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Ja, engelsk ekke no problem, det er faktisk nest-favoritgt faget mitt på skolen . Ja, når jeg prøvde å lage en gjestebok , var det forsatt litt vannskelig. Så jeg er enig med deg der, skal sjekke opp linken BTW: noen som vet hvor Sk!ppy har gjort av seg? har ikke sett han på en stund nå, er han dø? Lenke til kommentar
jonol Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Dette blir også det siste innlegget fra meg, vis du vil ha en grei norsk side med litt stoff om HTML, CSS og PHP(med mysql også) så har http://hjemmeside.org veldig gode video-guider Takk og adjø! Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Jonol? hvorfor? kom tilbake! Lenke til kommentar
Kris Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Så jeg er enig med deg der, skal sjekke opp linken Lært noe fra php.net? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 er blitt litt lei, pleier ikke å drive med php så mye ¨lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå