Gå til innhold

Lyst til å lære PHP, hvordan starte?


Anbefalte innlegg

Man :dontgetit: , var ikke det utfyllende nok? så vet jeg ikke om noe mer å so enn dette:

 

XHTML er forkortelese for Extensible HyperText Markup Language, XHTML er liksom strict menes at det er mer alvor idet får du en liten feil(feks store bokstaver ) , da blir den der det er storebokstaver feil.

 

'.HTML.' :mad:

 

HTML står for HTML, hypertekstmarkeringsspråk, og brukes for å strukturere informasjon. HTML er ikke så strict men du kan velge om det skalvære strict eller transional(Transional er en litt lettere HTML) Er du nybeginner burde du bruke transional, DCTYPE ER I HEAD TAGGEN.

¨

PHP

 

PHP er et programmering/kode språk står for PHP: Hypertext Preprocessor, PHP behandler data før den kommer i nettlersern altså, når brukern kommer inn på nettsiden vil PHP scriptet allerede være behandlet,men hos HTML, blir den behandlet samme tid sombrukern kommer inn på siden. Du kan verken se eller stjele et PHP(med mindre du har gitt scriptet til noen da) et PHP script blirt behandler før den skal i nettlesern og vil dermed vist som html

 

Fornøyd nå? :hrm:

 

..

 

Det høres egentlig ikke ut som du har det minste peiling på hva PHP og HTML/XHTML er, der du sitter og babler om hva forklaringen på forkortelsen er, om du i det hele tatt har forstått noe som helst..?

 

Og selvsagt, det er sånn det går når du blander sammen HTML -> XHTML, CSS, Javascript og PHP, men det vil du selvsagt ikke erkjenne, du velger heller å blånekte og late som du kan alt. Og som siste krampetrekning prøver alltid å bløffe folk (og da svært oppegående personer, ofte med flere års erfaring(!) innen feltet), ved å f.eks. henvise til ditt tøffe- og ultrakule stilark, som faktisk så ut som det hadde blitt lagd i en eller annen form for CSS-random-generator-sak, siden alt innholdet bokstavelig talt bare var tull.

 

Hvor dumme tror du egentlig folk er!?

 

Du har til nå kastet bort både din egen-, og andres tid, og hva er det egentlig du sitter igjen med? Hva har du lært etter de siste måneders "arbeid" - hva er det du egentlig 'kan'?

 

Utfordring: Om du nå hadde åpnet et tomt dokument i notisblokk, for å skrive kode, hadde du i det hele tatt klart å lage noe som helst sammenhengende?

 

HVORFOR gjør du det egentlig så vanskelig for deg selv? HVORFOR er det så jævlig vanskelig å lytte til folk som prøver å hjelpe deg? HVORFOR driver du egentlig med dette, når du tydeligvis aldri klarer å lære noe / aldri lærer av dine egne feil, og stadig må spørre om den minste filleting, som f.eks. hva '&' betyr?

 

Å GÅ I SEG SELV er en skummel affære, kanskje er det ingen hjemme.

 

Jeg tror du trenger en lang og god tenkepause / pause. Og om du likevel vil fortsette, så begynner du med det som er grunnleggende - HTML, og lærer deg det skikkelig.

Man, jeg syns selv jeg har lært mye innen CSS, jeg kan lage en"basic" nettside i HTML og CSS, og jeg syns at jeg har jobbet godt nok, Ja, noe burde jeg ha brukt google, MEN har du sett meg spørre om noe enkelt i CSS og HTML nå? Svaret er NEI.

 

Kanskje jeg har kanskje brukt andre sin tid, det kan jeg si jeg er lei for det. MEN jeg syns faktisk jeg har jobber bra i sommer, Jeg har faktisk sittet mest inne og jobbet med dette.

 

OG, angående "&", gå inn på google selv og søk på noe lignende som dette "PHP &" Fikk du opp ett svar? NEI det gjorde du ikke :nei: .

 

Bløffe folk? Faen? hvorfor tror du det? har jeg sagt til noen at jeger bedre enn dem?? :realmad: , ser bare ut som om du prøver å bløffe meg :mad: . Ja mankan være uendig iblandt, betyrdet likevel at jeg mener han/hun er dårlige en meg?

 

"BLÅ NEKTE, LATE SOM OM JEG KAN ALT"?? :realmad: , ja , jeg har sagt at jeg kan "bla..bla" hva om jeg kan det? tror du at jeg blånekter for det? :angry: .

 

CSS RANDOM GENERATOR?? Hvor faen fikk du det fra? jeg bruker hjernen min, tror du jeg går rundt å bløffer om at jeg kan det??

Npr jeg prøver å lære det?? :realmad:

 

EDIT: Greit vis dere syns jeg har postet mye på forum skaljeg poste mindre fra nå av :hrm: .

Endret av Darksite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man, jeg syns selv jeg har lært mye innen CSS, jeg kan lage en"basic" nettside i HTML og CSS, og jeg syns at jeg har jobbet godt nok, Ja, noe burde jeg ha brukt google, MEN har du sett meg spørre om noe enkelt i CSS og HTML nå? Svaret er NEI.

Akkurat nå, Nei. Men hvis vi ser tilbake maks en uke så har du spurt om div enkel PHP og CSS.

 

Kanskje jeg har kanskje brukt andre sin tid, det kan jeg si jeg er lei for det. MEN jeg syns faktisk jeg har jobber bra i sommer, Jeg har faktisk sittet mest inne og jobbet med dette.

Ok

OG, angående "&", gå inn på google selv og søk på noe lignende som dette "PHP &" Fikk du opp ett svar? NEI det gjorde du ikke :nei: .

Hadde du vist det engelske navnet for & så hadde det nok hjelpet deg stort. & = Ampersand. Hvis du søker på "php amsersand" så finner du bla. denne blogg posten:

http://www.phprefere...s-by-reference/

Nå, jeg husker ikke i farten hva du lette etter, men hvis det var hva && gjør i en IF / ELSE IF funksjon ja da er det feil nettside. Da må du forandre det du søker etter. Jeg fant massevis av relevant informasjon hvis jeg søkte på "php if else &&" feks denne tutorialen:

http://www.t4vn.net/...Statements.html

 

Bløffe folk? Faen? hvorfor tror du det? har jeg sagt til noen at jeger bedre enn dem?? :realmad: , ser bare ut som om du prøver å bløffe meg :mad: . Ja mankan være uendig iblandt, betyrdet likevel at jeg mener han/hun er dårlige en meg?

1: Chill

2: Les over en post før du slenger den ut, det tok meg 5 forsøk og forstå siste setningen

3: Jeg tror ikke det folk ber om her er definisjoner av hva HTML er.

 

Altså, jeg har drivet og utviklet websider i en 5-6 år, jeg husker så vidt hva HTML står for. Gjør det meg til en dårlig programør? Nop. Det folk her vil se er quality og bevis på at du kan HTML og CSS. Det betyr at du burde slenge frem en side som viser dine såkalte skillz til folk så vi tror på deg ;)

 

"BLÅ NEKTE, LATE SOM OM JEG KAN ALT"?? :realmad: , ja , jeg har sagt at jeg kan "bla..bla" hva om jeg kan det? tror du at jeg blånekter for det? :angry: .

Altså, jeg kan si jeg kan Cpp / C++ selv om det eneste jeg klarer og lage i C++ er et enkelt "Hello World" program. Jeg kan si jeg kan ActionScript selv om jeg trenger Flixel for og klare og programmere ActionScript. KAN er et utrolig breit begrep, jeg tror nok vi heller burde finne opp en ny faktor som beskriver kunnskapen i et felt, å...vent...det er det karakterer ble oppfunnet for.

 

Jeg vil si jeg kan en 80% av PHP, 99% HTML og 90% CSS. Samt en 60% MySQL.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

On the second hand så fikk du en utfordring av Greygenic:

Utfordring: Om du nå hadde åpnet et tomt dokument i notisblokk, for å skrive kode, hadde du i det hele tatt klart å lage noe som helst sammenhengende?

 

Jeg anbefaler deg og ta denne utfordringen :)

Lenke til kommentar

Man, jeg syns selv jeg har lært mye innen CSS, jeg kan lage en"basic" nettside i HTML og CSS,

Med all mulig respekt, det tviler jeg på. Men, du er selvsagt velkommen til å prøve og motbevise meg, jeg er glad om jeg tar feil.

 

Din oppgave: Lag følgene, som vist på dette bilde her.

(NB: En fungerende nettside vil si at den kan vises i forskjellige nettlesere, og i forskjellige operativsystem, og med forskjellige skjermoppløsninger.)

 

 

MEN har du sett meg spørre om noe enkelt i CSS og HTML nå? Svaret er NEI.

 

Senest rett før månedsskiftet hadde du store problemer med visning av hjemmesiden din i Internet Explorer. Og det sier litt når det lille du hadde av kode ikke var særlig avansert.

 

OG, angående "&", gå inn på google selv og søk på noe lignende som dette "PHP &" Fikk du opp ett svar? NEI det gjorde du ikke :nei: .

Det tror jeg ikke du engang har prøvd, siden andre treffet på Google gir deg en side på php.net om 'Operators', med både forklaring og eksempler i massevis.

 

Bløffe folk? [...]

Igjen og igjen har du hardnakket påstått at du "kan det grunnleggende", selv når folk flest forlengst faktisk vet at det ikke er tilfelle, der du så stadig vekk har du henvist til noe egenskrevet kode - som mildt sagt har sett forferdelig ut, for å prøve å overbevise folk om at du virkelig er veldig dyktig..

 

 

CSS RANDOM GENERATOR?? [..]

 

Ja, det stemmer veldig godt. Siden ingenting ga noen mening...

 

Lenke til kommentar

Oh nei, deg igjen!! Greit jeg innrømmer det, jeg gir opp, jeg fåkke til å lage stylesheets til ie nettleserne, men det funker fint i firefox..opera..IE8..netscape..

Ca halvparten bruker idag Internet Explorer, og så lenge det er en helt enkel side som skal vises er det enkelt å få fikset..

 

Men mer viktig: Har du skrevet alt selv nå (med unntak av f.eks. DOCTYPE som er greiest å kopiere direkte), eller har du klippet og limt uten å forstå innholdet?

 

Vær gjerne ærlig nå, ihvertfall ovenfor deg selv. Det er nemlig kun deg selv det går utover, og dine eventuelle kunder som forventer en fungerende nettside, om du ikke kan så mye som du tror du kan, og om du nå stiller deg i en slik posisjon at du er nødt til å levere noe..

Endret av greygenic
Lenke til kommentar

Oh nei, deg igjen!! Greit jeg innrømmer det, jeg gir opp, jeg fåkke til å lage stylesheets til ie nettleserne, men det funker fint i firefox..opera..IE8..netscape..

Ca halvparten bruker idag Internet Explorer, og så lenge det er en helt enkel side som skal vises er det enkelt å få fikset..

 

 

Sikta til IE 5.5, ikke mange som bruker det til daglig bruk. De fleste som bruker IE har vel oppgradert.

Lenke til kommentar

Når du først ønsker å lære php, så trenger du ikke så mye CSS. Du kan starte med å lage diverse små script. Det er gøy (=

Mener selv det er vanskelig å lære uten noe spesifikk i tankene. Så derfor vil jeg annbefale deg å lære noe spesifikk.

 

Noen tips:

Et fotoalbum som benytter MySQL (for å lære det). Da lærer du hvordan du kan håndtrede filer som blir lastet opp, samt lagre bildeinformasjon i MySQL (Ikke selve bildet).

- Kan brukes som galleri i senere tid, personlig bilde i en profil, etc!

 

Du kan lage et simpelt nyhetsystem, med MySQL. Der du skriver nyhetene i et dokument, og lagrer i mysql, henter ut nyhetene, og publiserer dem på en annen side.

 

Et login system er veldig lett å lage. Du kan forsøke å lage et system som benytter mysql. Det hver eneklt bruker har en personlig ID.

 

 

Alt dette kan du tilslutt kombinere. Så har du en webside, nesten en liten portal, med loggin galleri, brukerprofiler, nyheter. Samt noe annet du kansje lærer på veien.

Lenke til kommentar

Er MYSQL vannskeligere enn PHP?

 

Du bruker ikke MYSQL til å programmere en nettside, så ja - det er enklere.

MYSQL brukes som regel kun som database med innhold/data som skal vises/brukes på siden du har programmert med f.eks PHP.

 

MYSQL bruker du sammen med PHP, koble til, spørringer mot databasen, hente ut innhold fra databasen, osv.

 

Sjekk denne linken:

http://www.php.net/m...n/ref.mysql.php

Endret av Thomas.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...