Gå til innhold

SLETTET


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det strengt tatt ikke kundens feil at maskinen er laget så ubrukelig at dere bare kan lage en burger av gangen når dere lager den typen. Det høres mildt sagt tåpelig ut.

 

Hvis det var mitt innlegg du mente;

Så sa jeg vel heller ikke at jeg fikk bestillen på 1/4 slush og en halv hamburger.

Et gatekjøkkens ovn er ikke 7 kvm, en gjennomsnittlig ovn har mål på ca 90x90.

Når man får 6 hamburgere i ulike størrelser tar det alltid litt ekstra tid, ettersom man må tilbrede brød, steke, snu, legge på ost, krydder osv.

Så du kan ikke si at en kiosk er tåpelig fordi ovnen ikke er konstruert for å lage måltid til hele den norske hær.

Nå var det tross alt du som sa at du jobbet på mcdonalds, så det får stå for din egen regning. Mcdonalds har et konsept, å lage burgere i store kvanta. Om maskinene ikke er laget for det, kaller jeg det - igjen - tåpelig.

 

Fortell meg nøyaktig tispunkt jeg sa at jeg jobbet på Mækkærn og ikke mix, så skal du faen meg få en gratis burger

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, alle personlige følelse til side, men om man jobber på McDonalds får man faktisk betalt for å lage den maten kunden har lyst på. Om kunden har lyst på en enorm tallerken med en av hver eneste hamburger så får du faktisk betalt for å lage hver eneste av nevnte burgere. Det er det du får betalt for.

Lenke til kommentar

Som noen sa tidligere, vi får da for faen betalt for å lage mat, så hvorfor skal vi ikke gjøre det?

Jeg tror du har misforstått hvis du tror at diskusjonen er at folk nekter å lage mat til folk, eller at man ikke har rett på det man vil ha, eller at man ikke får det man bestiller.

 

Diskusjonen handler om å i enkelte tilfeller vurderer forholdet mellom hvor mye du vil ha noe vs hvor mye det vil skape problemer for andre. Eksempel kan være å komme inn på en butikk 2 minutter før stengetid, bruker 15 minutter på å finne det du vil ha og deretter kreve å betale med en tusenlapp, slik at kassen må tas på nytt igjen - burde man ta hensyn til de ansatte og kanskje spare storhandelen til imorgen, eller vurdere å bruke kort? Det er det enkelte her inne, f eks meg, som ville gjort. Ikke fordi noen tvinger oss eller fordi vi mottar dårligere service, men fordi vi har hatt sånne jobber selv og vet hvor kjipt det kan være.

 

På min forrige jobb fikk jeg betalt så lenge jeg var i telefonen, men ikke mens jeg ventet på bussen. Var jeg ferdig 22 så gikk bussen 2210 og 2310. Enkelte mennesker ringte inn kl 2150 og forklarte at de hadde hatt et større problem (av typen som tar minimum 15-20 minutter å løse og/eller eskalere) i flere uker, og at de ønsket hjelp. Da jeg sa "OK, basert på det du beskriver så kan dette ta litt tid" så var det enkelte som sa "Ja, dere stenger vel kl 22 - vettuhva, jeg ringer igjen imorgen" og andre som sa "Ja da får du ringe meg opp igjen med en gang, ikke faen om jeg skal betale for at du skal fikse noe som burde vært i orden".

 

Enkelte tok hensyn, andre gjorde ikke det. Jeg nektet dem ikke service, og det var selvfølgelig en del av jobben min, men hver gang noen ringte meg og åpnet med "Jeg har selv jobbet med telefonsupport" så visste jeg at dette kom til å bli en hyggelig samtale med en som har empati. I det store og hele så forsøker jeg å gjøre livet til folk flest rundt meg enklere og prøver å være så lite kravstor som mulig. For å svare på trådens tittel - Nei, jeg synes ikke de burde ta hensyn. Jeg vet bare at jeg har mye mer respekt for empatiske mennesker som gjør det.

 

"Begynte å jobbe på McDonalds for et par måneder siden. Står for det meste på kjøkkenet og lager hamburgere, noe som er en grei sak i seg selv.

Men er det en ting som kan gjøre en forbanna, er når det kommer store mannfolk som skal ha BigTasty/QuarterPounder/McFeast, og ikke en vanlig 100g cheesburger som vi kan lage 10 av på samme brettet. NEIDA -_-

Her må det lages 1 og 1! og alt dette når det står 7 dobble cheesburgere på ventelista og 2 skal være plain og en med ekstra agurk.

Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^ "

 

Jeg prater utifra denne karen jeg. Og når jeg sier "Vi får da betalt for å lage mat", så mener jeg at vi får betalt for å gjøre jobben vi er ansatt i. Mener ikke at GLØR for betalt for å ordne TVen din, og miks og maks.

 

Men det er da vel akkurat dette det er snakk om, at kundene ikke tar hensyn til de ansatte i noen tilfeller hvor det f. eks ikke er en bigmac klar på grillen. Skal ikke kunden få det den vil?

 

Nå repeterer jeg sikkert alt som har blitt sagt tidligere, men yao

 

 

Now where's my burger.

Lenke til kommentar

Jeg mener at man ikke trenger å kverulere i flere minutter og tenke over hvordan man kan gjøre det vanskeligst mulig for dem som skal lage burgeren. Det sier seg selv, det ville bare vært unødvendig og litt ondskapsfullt.

 

Ellers er jeg enig med alle dem som sier at man skal få bestille hva man vil, og de ansatte skal utføre jobben uten å mukke. Klarer man ikke oppgaven kan man enten slutte i jobben sin eller å få fjernet den aktuelle burgeren fra menyen etc. Makan.

 

Jeg jobber på Meny, og vi skal "strekke oss for kunden". Om en kunde ber om noe vanskelig tenker ikke jeg "faen heller, er det mulig å være så umenneskelig. Her kommer jeg på jobb og forventer enkle og greie kunder, så kommer h*n her og ber om mintgele, peppermyntefromasjsuppe og jordbærost uten laktose. Er det faen meg mulig."

 

Jeg tenker "Oisann, det var litt av en forespørsel. Dette blir jammen ikke lett, men nå skal jeg prøve å imponere denne kunden."

 

Dette kalles faktisk latskap. Min oppdaterte signatur som linker til et spesifikt innlegg i denne tråden forteller forøvrig alt som trenger å sies.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jimbolaya Jones:

 

Jammen i hælvette, leser du det jeg skriver?

 

Du FÅR det du bestiller. Jeg nekter deg ingenting!

 

Jeg sier bare at hvis du ikke er fullstendig psykopat, går det an å tenke på slavene dine.

 

De jobber ikke så "frivillig" som du tror. De jobber for minstelønn fordi de trenger å leve.

 

Du kan kreve hva du vil, og du får det garantert me3d et smil.

 

Men hvis du gidder å lese skikkelig det jeg skriver, så skjønner du at det GÅR AN å være snill, selv om du ikke MÅ.

 

 

Slave? Hva er det for noe tullball? Hadde du vært slave hadde du ikke fått betalt overhodet, og du står fritt til å si opp jobben din om du ikke orker å lage en burger eller fire.

 

Sorry mac, men jeg har ingen sympati for deg. Når jeg er på McDonalds én gang i året så skal jeg ha en dobbel cheeseburger uansett om den er ferdig eller ikke. Jeg blåser en lang marsj i om det er mye å gjøre, jeg går dit for å spise noe jeg liker, ikke for å føye meg bedriften og de som selger maten.

 

Husk at det faktisk er kundene som gjør at du i det hele tatt får lønn. Ingen kunder, ingen jobb.

Endret av yvonne2
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tror vi kan legge denne diskusjonen død nå, før hele tråden blir til et digert personangrep.

 

Konklusjonen er:

 

Liker du ikke jobben din så slutt!

Det finnes mange tusen nordmenn som sårt trenger fast arbeid og mange tar gjerne over for deg.

 

Ja kunden kan tenke seg om, men det er også tilslutt kunden som bestemmer. Ingen kunder - ingen penger - ingen jobb. Har man først valgt å gå inn i en jobb som baserer seg på kundebehandling eller utføring av andre tjenester, så må man rett og slett høre på kunden og hva de vil ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har selv vært i bransjen, riktignok på bensinstasjon, og ikke på MacDonalds.

Jeg HATER folk som krever ett-eller-annet som krever masse arbeid, når vi allerede har en masse andre greier klar.

Det var ikke tilfeldigvis Statoil du jobbet på? Der treffer jeg hele tiden på typer som deg. Når man omsider har fått oppmerksomheten til fyren bak disken, blir vedkommende irritert over det man bestiller. Virker som Statoil har en ganske skjødesløs ansettelsespolitikk.

Lenke til kommentar

...

Det er så lett å se hvem som har opplevd høyt stressnivå på arbeidsplassen sin, og hvem som ikke har gjort det.

 

Det er også lett å se at de færreste har arbeidet i et stressende arbeid, og ikke aner hvor ille stress kan være for ansatte når butikken blir angrepet av kunder, som alle krever å bli tilfredsstilt uansett hva de ønsker, uten forståelse for at dem som jobber på stedet arbeider hardere og under større press enn de selv noen gang har gjort i sine liv.

 

TENK hvordan det er å arbeide på et samlebånd hvor hver eneste sardineske skal lages forskjellig, samtidig som du skal lage så mange sardinbokser som overhodet mennesklig mulig.

 

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78247

Lenke til kommentar

...

Det er så lett å se hvem som har opplevd høyt stressnivå på arbeidsplassen sin, og hvem som ikke har gjort det.

 

Det er også lett å se at de færreste har arbeidet i et stressende arbeid, og ikke aner hvor ille stress kan være for ansatte når butikken blir angrepet av kunder, som alle krever å bli tilfredsstilt uansett hva de ønsker, uten forståelse for at dem som jobber på stedet arbeider hardere og under større press enn de selv noen gang har gjort i sine liv.

 

TENK hvordan det er å arbeide på et samlebånd hvor hver eneste sardineske skal lages forskjellig, samtidig som du skal lage så mange sardinbokser som overhodet mennesklig mulig.

 

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78247

Hvis det er så fryktlig stressende å jobbe på mc-eren.

 

Så burde de ta seg en utdannelse. For å gjøre det bra på universitetet trenger man bare å jobbe 30-40 timer i uken og det er fult mulig å jobbe helt opp til rundt 70-80 timer i uken (har gjort det selv i perioder). Og man velge helt fritt når man skal gjennomføre disse timene og stressnivået er lavt. Hvis jobben på mc-eren er så tøff og vanskelig, så burde de gå å studere fordi det er mye enklere. Men jeg tror dette handler om noe helt annet. Mange av dem som har slike jobber orker ikke å gi en innsats og synes enkle jobber er slimtsomme og stressende.

 

Jeg har ikke jobbet på MC-eren, men jeg har jobbet i butikk og det var veldig avslappende. En venn av meg jobber på Burger King og synes også jobben er veldig grei.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

...

Det er så lett å se hvem som har opplevd høyt stressnivå på arbeidsplassen sin, og hvem som ikke har gjort det.

 

 

Jeg våger den påstand at en mengde av dem som mener de stresser på arbeidsplassen egentlig ikke vet hva stress er. Stress har ikke nødvendigvis direkte sammenheng med arbeidsmengden. Det går mer på hva en presterer ut fra egne og andres forventninger.

Har en det travelt, men kutter jobben i det en lukker døren bak seg, har en ikke stressende jobb. Kun travel.

 

 

Sam

 

 

 

Lenke til kommentar

...

Det er så lett å se hvem som har opplevd høyt stressnivå på arbeidsplassen sin, og hvem som ikke har gjort det.

 

Det er også lett å se at de færreste har arbeidet i et stressende arbeid, og ikke aner hvor ille stress kan være for ansatte når butikken blir angrepet av kunder, som alle krever å bli tilfredsstilt uansett hva de ønsker, uten forståelse for at dem som jobber på stedet arbeider hardere og under større press enn de selv noen gang har gjort i sine liv.

 

TENK hvordan det er å arbeide på et samlebånd hvor hver eneste sardineske skal lages forskjellig, samtidig som du skal lage så mange sardinbokser som overhodet mennesklig mulig.

 

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78247

 

Vet du, det kan du faktisk ikke vite. Jeg har jobbet i butikk jeg, ganske lenge, og pga dårlig bemanning var vi alltid alene vi som jobbet kveldsskift. Jeg skal si deg én ting at det å stå midt i julerushet, når det setter inn, stå alene bak kassa og ha ansvaret for hele butikken kan være ekstremt stressende. Faktisk såpass stressende at jeg pleide å være utslitt etter bare fire timer på jobb. Vi måtte gjøre alt - fra å pakke gaver til å vaske gulv, og det måtte være gjort. Jeg har ikke tall på antall ganger jeg måtte stå igjen en halvtime etter stengetid fordi jeg måtte gjøre meg ferdig. Å stå og se at køen vokser seg enorm, og i tillegg være alene er ikke spesielt kult.

 

Men vet du hva? Jeg klager ikke nå, og jeg gjorde det ikke da. Disse kundene var faktisk mitt levebrød, og jeg hadde selv valget med å ta den jobben, dette til tross for at det var egentlig vanskelig å få jobb på den tiden. Men allikevel, jeg hadde et valg om å slutte. Jeg gjorde det ikke, og jeg synes heller ikke jeg har rett til å klage på kundene. Man må gjerne synes det er stressende, man må gjerne synes det er slitsomt, det har jeg all mulig forståelse for, men samtidig kan man ikke forvente at kundene skal ta hensyn til at en selv er sliten.

 

I dag satt jeg og svarte telefoner åtte timer i strekk. Fysisk slitsomt er det ikke, men jeg skal si deg det er stressende når 60-80 stykker står i kø og samtalene pumper inn uten noe rom for å få en pustepause. Nå har vi selvsagt en lunsjpause, men allikevel, det ér slitsomt og stressende, men sånn er det i en slik jobb. Noen dager er rolige, andre ikke. Det er ikke kundenes feil at de alle ringer inn samtidig, det er bare sånn det er.

Endret av yvonne2
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Som sagt, det hele handler om innstilling. Folk må gjerne klage, men ikke på KUNDEN. Det er sjefen (eller du) som ikke gjør en god nok jobb om jobben ikke er gjennomførbar.

 

Klag for all del på oss kunder om vi oppfører oss som tullinger, men ikke fordi vi forventer å få standard service som svar på spørsmål om varen, eller å få servert det som markedsføres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, det hele handler om innstilling. Folk må gjerne klage, men ikke på KUNDEN. Det er sjefen (eller du) som ikke gjør en god nok jobb om jobben ikke er gjennomførbar.

 

Klag for all del på oss kunder om vi oppfører oss som tullinger, men ikke fordi vi forventer å få standard service som svar på spørsmål om varen, eller å få servert det som markedsføres.

Forsåvidt enig. Kunder som handler etter stengetid, klager på priser, pruter, forventer at vi skal trylle fram produkter vi mangler osv. går det forsåvidt an å klage på. Men å klage på at kunder handler "vanskelige" produkter blir for dumt, spesielt når det er akkurat disse produktene bedriften din forsøker å selge, da det er her de virkelig tjener penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...