Gå til innhold

SLETTET

Anbefalte innlegg

neste gang jeg kjøper hvitevarer skal jeg huske på å be selger om å selge meg den som han trenger å jobbe minst med for å få den ut i bilen min. må ta hensyn. kan ikke ta tunge hvitevarer

Mikrobølgeovn, en blender om du føler deg genereøs!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neste gang jeg kjøper hvitevarer skal jeg huske på å be selger om å selge meg den som han trenger å jobbe minst med for å få den ut i bilen min. må ta hensyn. kan ikke ta tunge hvitevarer

Mikrobølgeovn, en blender om du føler deg genereøs!

har lyst på beste miele ovn men må ta hensyn til selgeren og kjøper meg en mikro. jeg får ikke hv aejg vil ha men kan gå hjem og vite at selgeren slapp å hjelpe meg til bilen

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

Finner det ganske morsomt at mannen med ljåen syntes en vanskelig kunde er en kunde som bestiller noe bedriften faktisk tilbyr. Tror han skal være glad at han har en mcjob da slik at han slipper å få seg en jobb der han møter virkelig vanskelige kunder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Makan til tull og vas, jeg håper virkelig trådstarter og hans meningsfeller holder seg unna serviceyrker i så stor grad som mulig. Problemet er aldri kunden. Om sjefen gir deg for mye arbeidsoppgaver, så er det sjefen som er problemet. Kunden er den som sørger for at du får lønna di, og at sjefen ikke går konkurs. Jeg betaler blodpris på både gatekjøkken og bensinstasjoner, og hvis jeg vil ha det sånn eller sånn så skal det lages på den måten jeg vil ha det, det er derfor du får betalt. Makan til slasker.

Og jeg har jobbet ett år på gatekjøkken og ett og et halvt på bensinstasjon. Nå jobber jeg på Rema. Jeg prøver bestandig å smile og være grei, hjelper alltid kunder som trenger det, går på lageret og leiter, forklarer etter beste evne osv., da det er kundene som betaler lønna mi. Den innstillingen en del her har hører ikke hjemme i et service-yrke. Kunden har alltid rett.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Finner det ganske morsomt at mannen med ljåen syntes en vanskelig kunde er en kunde som bestiller noe bedriften faktisk tilbyr. Tror han skal være glad at han har en mcjob da slik at han slipper å få seg en jobb der han møter virkelig vanskelige kunder.

Støttes.

Da jeg jobbet på gatekjøkken fikk vi alle mulige slags forespørsler. Vi måtte bestille taxi for å få mat levert (vi leverte ikke, men noen pensjonister ville gjerne ha wienerschnitzelen sin levert og var villig til å betale blodpris for det), ordne med alle mulige slags spesialbestillinger (pizza uten ost f. eks.), og burgere skal lages i alle mulige kombinasjoner av ekstra ditt og uten datt. Det er meg en glede å gjøre dette så fremst jeg faktisk kan gjøre det. Er det tomt så er det tomt, og hvis grillen også er blitt brukt til å steke bacon og pølser, ja da er den nå en gang det og jeg kan ikke vaske den midt på dagen for at du skal kunne kjøpe burger som ikke har vært i kontakt med urent kjøtt. Er vi tom for små pizzaer og jeg forteller deg det før du har bestilt og betalt, ja da får du kjøpe en stor pizza (med litt rabatt om sjefen synes det er greit), men du får ikke en stor til prisen for en liten. Har vi ikke mer løk igjen, så er det dessverre fritt. Men om jeg har muligheten til å etterfylle ønsket til kunden, så gjør jeg selvfølgelig det. Det er nemlig det som gjør at jeg får lønna. Virker som mannen med ljåen har totalt mangel på perspektiv. Det handler ikke om hva kunden kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for kunden.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Makan til tull og vas, jeg håper virkelig trådstarter og hans meningsfeller holder seg unna serviceyrker i så stor grad som mulig. Problemet er aldri kunden. Om sjefen gir deg for mye arbeidsoppgaver, så er det sjefen som er problemet. Kunden er den som sørger for at du får lønna di, og at sjefen ikke går konkurs. Jeg betaler blodpris på både gatekjøkken og bensinstasjoner, og hvis jeg vil ha det sånn eller sånn så skal det lages på den måten jeg vil ha det, det er derfor du får betalt. Makan til slasker.

Og jeg har jobbet ett år på gatekjøkken og ett og et halvt på bensinstasjon. Nå jobber jeg på Rema. Jeg prøver bestandig å smile og være grei, hjelper alltid kunder som trenger det, går på lageret og leiter, forklarer etter beste evne osv., da det er kundene som betaler lønna mi. Den innstillingen en del her har hører ikke hjemme i et service-yrke. Kunden har alltid rett.

Personer som deg gjør handelen til en fryd! :love:

Lurer på om klaginga med ljåen hadde likt å være sin egen kunde.

Endret av Skrujernet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir litt sjokkert over holdningen til bla. trådstarter. Dersom man jobber i et serviceyrke er det for å gjøre kunden til lags. Jeg har jobbet 2 år i kiosk med diverse fastfood, så jeg vet om absolutt alle irritasjoner og møkkakunder som kan stikke innom. Uansett, forsøker jeg å innfri deres forventinger og gjerne litt ekstra. Jeg syntes det er tull å skulle bestille det som er enklest for personen bak disken. MEN, det er forsåvidt ting man kan gjøre som kunde for å gjøre arbeidsdagen bedre for den ansatte uten at det går utover din opplevelse som kunde. Her er noen eksempler:

- Vit hva du skal bestille før du står og bestiller. Det er sykt irriterende å måtte endre på bestillingen underveis og samtidig forsøke å huske hva som skulle være uten tomat og krydder osv. Og bestill en om gangen dersom dere er flere.

- Forsøk å gi bestillingen din slik at det ikke trengs å stille spørsmål til den. Feks. skal du ha kuleis: "Sjokolade, jordbær og vanilje i kjeks". I stedet for at jeg må spørre om kjeks eller beger? Hva skal du ha på kule 1, kule 2 og nr 3? Skal du ha mat, forsøk å få med alt i bestillingen din, feks kan du si: "160g meny med ost og alt på, ekstra dressing takk". I stedet for at jeg skal spørre om alt det + få burgeren tilbake etterpå fordi du skal ha ekstra dressing på.

- Se på menyen før du spør om ting som åpenbart står der

- Ikke bland deg inn i hvordan maten lages. Du har bedt om et produkt og gjort meg oppmerksom på hvordan du vil ha den, det er alt jeg trenger å vite. Jeg har laget tusenvis av burgere og jeg VET hvordan det gjøres.

- Ikke kom rett før stengetid og bestill mat som må lages. Ødelegger stengerutinene helt og betyr at jeg må stå en halvtime overtid.

- Til slutt, jeg vil råde folk om at det ikke lønner seg å være sur mot den som skal lage maten din. Lønner seg ikke rett og slett.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er veldig viktig å gjøre selgeren til lags. Uten selgere har vi ingen å kjøpe produktene våre fra. Derfor prøver jeg alltid å lette arbeidsmengden til selgeren om jeg kan.

For eksempel i juni så startet ikke bilen min lengre. Jeg tauet den til verkstedet og så at det var mange biler utenfor. Dette var ikke så uvanlig da mange skal ha bilen på service før ferien. Da jeg snakket med bilmekanikeren spurte jeg hva som ville være enklest for dem å gjøre med bilen. Han sa at å bytte lyspærer ikke ville koste han så mange kalorier. Jeg fikk derfor byttet lyspærer på bilen. Dessverre så starter den fortsatt ikke, fordi det er startmotoren som er defekt. Dette får jeg bytte etter ferien. For hey! Jeg gjorde det enklest mulig for selgeren.

• Liker 3
Lenke til kommentar

- Ikke kom rett før stengetid og bestill mat som må lages. Ødelegger stengerutinene helt og betyr at jeg må stå en halvtime overtid.

.

Hvis dere stenger f.eks kl 10 og jeg vil ha burgeren min halv 10 er det da ikke mitt problem om du må jobbe litt overtid. Du får da betalt for det!

Lenke til kommentar

Bestillte pizza engang på en restaurant, ringte i forveien hyggelig dame som mottok bestillingen. Så skulle jeg hente den etterpå. Hun hadde glemt å skrive det ned på bestillingslista så ingen pizza. Men han fyren som sto i kassa sku prioritere å lage den slik at det gikk raskt. Fikk enda rabatt på 100 kr :p Det kaller jeg service, tenkte stakkars dama får kjeft nu. Slikt kan skje alle, derfor tokk jeg det hele med ett smil.

Tenker at mannen med ljåen burde ha jobba en stund innenfor helsefaget slik at han setter pris på det å kunne tilby andre mennesker ikke handler om bare det at alt skal være enkelt for meg selv, men at man bidrar med noe. Jobber selv innenfor helsefaget og selv om timelønnen ikke står til oppgavene, så syntes jeg det at mine kunnskaper kan gjøre hverdagen bedre for min neste er belønning nokk.

Endret av Samegerilja
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste som kan forsvares her er at når man går på fastfood kjede ala Mc.D så er poenget å få mat fort, ikke bestille superduper ultra rear burger for å vente på maten i 30 minutter... (Gjerne etter man har allerede stått 10 min i kø)

Ellers er det bare BS alt annet her... Skulle jeg sagt til kundene jeg jobbet med da jeg var i elektro jeg da at: "Vi har det du vil ha, men den veier 2kg for mye til at jeg gidder å hente den"

• Liker 1
Lenke til kommentar

gjør jobben din som alle andre, det er enkelt og greit det du er ansatt for å gjøre. om det er for slitsomt eller irriterer deg for mye får du jo bare skaffe deg en annen jobb du liker bedre.

det er da dere som tilbyr varene, og bruker hauger av penger på å reklamere for de nye store saftige etellerannet burgerene deres, nytter da faen ikke å klage når noen faktisk gidder å kjøpe den hos nettop dere, og gir dere mer penger i kassa. er tross alt der lønna di kommer fra.

Lenke til kommentar

Hvis dere stenger f.eks kl 10 og jeg vil ha burgeren min halv 10 er det da ikke mitt problem om du må jobbe litt overtid. Du får da betalt for det!

Skulle akkurat til å kommentere det samme. Enten er grillen åpen, eller så er den stengt. Er da ingen problemer med å stenge grillen litt før stengetid slik at dere får gjort det dere skal.

Hvis jeg først finner ut at jeg skal på esso og kjøpe meg burger er klokkeslettet revnende likegyldig. Enten har de hamburgere eller har de ikke hamburgere.

Lenke til kommentar

ekstra agurk.

Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^

jeg tror vi har støre problemer en alle de dritsekkene som bestiller vansklige burgere

bare tenk på de syke menneskene som bestiller ekstra agurk

hvem fan bestiller ekstra agurk æsje

Lenke til kommentar

Men hva i alle dager er dette for slags syting?

Føler en hat mot kunder når en må yte et minimum av service - ligg unna serviceyrker!

Veldig lite er så ødeleggende for en handleopplevelse om det nå er på Macern eller en klesbutikk eller Rema, om en er nødt til å hanskes med bortskjemte drittunger som er pisket ut for å tjene egne kroner mot egen vilje og oppfører seg som om de blir mishandlet.

EDIT;

La meg utdype litt. Hvordan du opplever møtet med kundene er veldig mye opp til deg selv. Jeg jobbet noen år på en Meny-butikk på østlandet, hvor vi blant annet satset stort på å yte 'det lille ekstra' overfor kundene. Ordet 'Nei' var forbudt, det nærmeste kunne være 'vi skal gjøre vårt beste'.

En kollega av meg sluttet her, han mente kundene var så sure og grinete og han syntes det var altfor mye pes. Jeg opplevde sjeldent eller aldri grinete eller masete kunder, men vi jobbet med akkurat de samme folkene. Hvorfor?

Han møtte hver kunde med "urk, dette blir pes" - holdningen. Da blir opplevelsen deretter for både deg selv og kunden.

Som sagt, liker du ikke service, ligg unna serviceyrker.

Endret av jonlem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen viser det seg at mennesker tror arbeid som de selv ikke har arbeidet med er enkelt.

Legge gulv? Kjempelett!

Lage 2 hamburgere i minuttet? Kjempelett!

Betjene 100 kunder i timen? Kjempelett!

Fly et fly? Kjempelett! Nei... det er det ingen som tror.

Men generelt sett, så tror alle at arbeid med kunder og (del)ferdige varer er enkelt.

Det stemmer ikke, overhodet:

Det er enkelt og lett, så lenge det ikke er mange kunder.

Når det står kunder i kø, føler ansatte et press: De må betjene den første kunden så fort som mulig, for at ikke den neste kunden skal bli sint og gå.

Alle som har jobbet i butikk vet at om en kunde må vente "for lenge", så går minst en tredel av kundene, og en av tjue kommer med slengbemerkninger.

En av 100 kunder, på en travel dag, er i stand til å ødelegge hele dagen til en ansatt.

De ansatte ønsker å hjelpe kundene, og når kundene er frekke, går det inn på kundebehandleren.

Jeg jobber nå et sted hvor vi ikke er "avhengig" av de "sivile" kundene eller de små bedriftskundene våre. Vi ber uskikkelige kunder om å ryke og reise om de ikke oppfører seg odentlig.

Det er det beste stedet jeg noen gang har jobbet: Om kunder oppfører seg nedlatende, henter vi bare sjefen og kunden blir kastet ut eller bedriften blir oppringt og får beskjed om hvordan de skal behandle de ansatte i vår bedrift.

HADDE MacDonalds vært like ANSATTVENNLIG, ville kundene bare kunne kjøpe det som lå tilgjengelig om det er kø -- eller fått laget spesialbestillinger om det ikke var kø.

MacDonalds er HELSESKADELIG for de ansatte -- de opplever psykologisk slitasje av verste sort: Fremmede mennesker krever spesiell kundebehandling, varene du lager kan ikke masseproduseres, OG de andre du jobber sammen med lider om ikke du arbeider effektivt.

Dette gjør at mobbing får grobunn blant ansatte, eller at de ansatte får dårlig forhold til kunder.

Jeg ville ikke jobbet med fast food, annet enn å bake ordentlig pizza, om alternativet var utrygdet arbeidsledighet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herrejesus. Jobber du på et sted hvor det tilbys produkt y så får man f**n meg også levere dette selv om produkt x ligger klar. Forutsatt at produktet faktisk er tilgjengelig og kunden oppfører seg.

Å faktisk ville ha produkt y i stede for produkt x, selv om produkt x er lettere for den ansatte er ikke uhøflig, og går faktisk, til tross for hva enkelte mener, under det å oppføre seg.

Skal eg ha et produkt driter eg i hvor vanskelig det er å skaffe produktet. Eg kan ha forståelse for at det tar lenger tid, koster mer og lignende, men å ikke levere fordi den ansatte ikke gidder er langt over grensen. Det er direkte kunstfiendtlig. Og eg kan også ha respekt og beundring ovenfor en person som utfører et stykke arbeid, folk som jobber på hurtigmatsjapper er ikke automatisk eksludert, men folk som syter over å levere varer som står på menyen har eg ingen respekt eller forståelse for.

Get a grip, or get out.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hallo!

Dere leser jo innleggene mine som dere selv vil.

Jeg hater ikke kunder som bestiller noe som tar litt mer tid. Jeg gir dem varen med et smil.

Det innlegget som startet alt dette, handlet om at det GÅR AN å spørre om det er noen burgere som er klare, hvis det er greitt for deg å få en annen burger enn favoritten.

Du KAN kjøre dette. Jeg påstår ikke at du MÅ.

Jeg innser at diskusjonen skled ut i går, og jeg satte ting litt mye på spissen.

Poenget mitt, som jeg har repetert i hvert eneste innlegg, er at du kan, om du føler deg skikkelig snill i dag, kan be om noe annet enn det mest kompliserte de har. Da blir den ansatte glad.

Jeg har alltid smilt til kundene og gitt dem det de bad om.

Jeg blir ikke rasende av slike kunder som krever ekstra tid.

Har bare formulert meg megadårlig i denne tråden.

Jeg har et sluttpoeng. Hvis du av en eller annen grunn skulle ønske å glede en burgeransatt, kan du kjøpe den som er ferdig. Bonusen er kortere ventetid for deg, og at et medmenneske i kassa får bedre tid til å krysse av hele lista si.

Jeg beklager igjen spissformuleringene og den aggressive tonen.

Håper ikike dette har fått dere til å løpe til nærmeste bensinstasjon og kjøpe hundre burgere bare på trass.

Det kan selvsagt hende at noen ansatte LIKER å lage burgere, som en slags avveksling fra gulvvask og tusen andre plikter.

Men jeg tror de fleste sukker litt inni seg UTEN å vise det, når en slik ordre kommer.

Men ordren skal selvsagt lages med et smil uansett. Det prinsippet fravek jeg aldri.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...