Gå til innhold

SLETTET


Anbefalte innlegg

Det er fullt lovlig å bestille hva du vil.

 

 

jeg har sagt det et dusin ganger nå, men de har har MENNESKELIGE FØLELSER.

Du kan TENKE før de bestiller.

 

Det er fullt mulig, selv om du ikke MÅ.

 

 

Hvor mange ganger må jeg omformulere det samme innlegget før dere gå-rett-på-samme-hva-jeg-støter-på-kunder faktisk LESER det?

 

 

Ja, du KAN kjøpe drittsekkburger.

Men du kan også velge å tenke på den stakkas ansatte.

 

Vedkommede jobber for halvparten av din lønn, med en dritsekk-psykopat-sjef og kolleger som skriver med rød skrift i loggboka.

 

At han har VALGT å jobbe der er en sannhet med modifikasjoner.

Du VELGER ikke å jobbe et sted hvor de selger burgere. Ingen er lengre nede på rangstigen, enn de som lager dem.

 

Og selv de fortjener et verdig liv.

 

Ikke alle kan være ingeniør eller taxisjåfør som deg selv.

 

 

 

For siste gang:

 

Selv om du kan bestille en jævlavanskeligburgermedaltutenløkogmedekstradressing, er det fullt mulig å bestille en vanlig bigmac.

 

Du får uansett service med et smil. Men du KAN være snill.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller kanskje de ansatte bare skal være fornøyde med at de har kunder, slik at de har en jobb å gå til. Er det underbemannet så er det fortsatt på ingen måte kunders ansvar å tenke på det når de vil ha mat, det er de ansatte sitt ansvar å ta opp med sjefen. Virker som om du synes at kundene skal være takknemlige for at du finnes der for å gi dem mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda. Vi får timelønn,. nemlig.

 

Hvis kundene slutter å plage oss, rekker vi kanskje sjefens urealistiske krav.

 

 

 

Uansett.

Nå som dere kunder vet litt om vår hverdag, kan dere, om dere har følelser, tenke litt før dere bestiller mat på bensinstasjon.

 

Ingen krever allverdens. Samma hva dere bestiller får dere service med et (tilgjort) smil.

 

Men de av dere som har følelser vet nå at man kan være grei om man vil.

 

 

Jeg har i hvert fall læært at på MacDonald's er det fullt mulig å spørre om hva som er klart, i stedet for å bare bestille det mest eksotiske de har.

 

JEG kommer til å fortsette sånn.

 

Men jeg har levd for lenge til å forvente mirakler fra folk flest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samma for oss. Vi har timelønn.

Og på disse timene forutsettes det at vi rekker å krysse av på en milelang liste, noe vi ikke rekker om vi også har KUNDER.

 

 

Dt er også fullt mulig å kjøpe pølse, luna, baguette, pizzini eller calzone. Du MÅ ikke ha hamburger.

 

Du KAN bestile en hamburger, men om du har sympati med slavene, lar du være.

 

 

Jeg ønsker kun å formidle at dette er en ulempe for oss, slik at de som har litt menneskelige følelser kan slutte.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Off topic, beklager.

 

Om du jobber på en sånn plass, så er det ingen som tvinger deg til å jobbe der, om du misliker det så jævlig, så slutt i jobben, finn en annen jobb, og slutt å klag.

 

Leste lenger bak, og så at du faktisk har skaffet en annen jobb. :p

Endret av arjato
Lenke til kommentar

De ansatte er faktisk mer fornøyde UTEN kunder.

Sjefens avkrysningsliste er urealistisk nok om man IKKE også skal lage mat til folk.

 

 

 

Ingen kunder = ingen lønn.

 

Ser du virkelig ikke den? Har kanskje ikke fattet deg inn at vi som kunder drar til akkurat deg og det stedet du jobber fordi dere tilbyr ett produkt vi ønsker?

 

Du passer virkelig ikke inn i ett serviceyrke Mannen med ljåen, virkelig ikke. Greit, mange kunder er drittsekker, motbydelige jævler du rett å slett ønsker å si noe stygt til, men du lar være. MEN, du har også utrolig mange kunder som (om du gjør en god jobb som du også liker) vil sette pris på både deg og jobben du gjør. Disse menneskene har utallige ganger reddet dagen min ved å enten nevne at "å, så hyggelig at du er på jobb, da veit jeg at jeg får god service" osv... Det er disse kundene du må fokusere på, drit i de sure. De kommer alltid tilbake selv om de klager, fordi du har det produktet de ønsker.

 

Skal selv si at jeg flere ganger har slitt med å holde maska til enkelte kunder og gjester jeg har hatt igjennom åra, men veit du hva, du får betalt for det! En ting er helt sikkert, uten disse kundene hadde du aldri fått lønnen din, samme om det er minstelønn eller ikke.

 

Å jo, jeg har full rett til å spørre om å få det jeg har lyst til på en meny, men jeg må også akseptere at det kanskje ikke alltid er mulig hele tiden, da bør jeg ta dette med ett smil og forstå hvorfor!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvordan det snues og vendes, timelønn eller ei, vi i servicebransjen er avhengig av kundene uansett. Ingen kunder, ingen penger, ingen lønn. Så enkelt er det.

 

Uansett hvor irritert man er for at folk bestiller mat når det er nesten stengetid er det de som betaler lønna di. Om du ikke liker folk og hater service bransjen tror jeg en stilling på NAV passer bedre, der er de sur og grinete hele tiden og får betalt for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som feiler dere som leser dette, men det er altså fullt mulig å være kunde uten å være vanskelig kunde.

 

Jeg ønsker kun å gjøre oppmerksom på at det er mulig å spørre om hva som er minst trøbbel.

Ikke at dere nødvendigvis MÅ bestiolle noe dere ikke liker.

 

Jeg ønsker ikke å fortsette å krangle med folk som tror at alt de bestiller kommer automatisk.

 

 

Nå VET dere altså at det ikke er 50/50 hva dere bestiller.

 

Ta hensyn til det, eller la være.

 

Service får dere uansett.

 

 

Som bensinstasjonsansatt er det ikke grenser for hva som kreves.

 

Jeg ønsket aldri en lang krangel.

Jeg ønsket kun å informere om hvordan snille folk lett kan gjøre hverdagen lettere for ALLE, om de virkelig ønsker.

 

Jeg har lært at på MacDonald's kan man spørre om hva som er ferdig.

Det vil jeg fortsette med.

 

Man kan også se seg litt om, og ikke bestille avansertburger om butikken allerede er full av kunder.

 

 

Det er også fullt mulig å respektere de ansatte hvis de sier at hamburgermaskinen er til vask.

 

 

For å være ærlig, plager det meg ikke når folk bestiller noe vanskelig.

 

Det som VIRKELIG irriterer, er de som KREVER noe jeg ikke for tiden kan tilby.

 

For eksempel da jeg klokken 4 ble bedt om å lage en burger. Da alle bevegelige deler av burgermaskinen i oppvaskmaskinen.

Dette godtok hun ikke. Hun hadde jobbet der selv, og VISSTE at jeg læy.

 

Jeg ønsker å lære folk at de i kassa OGSÅ ER MENNESKER. Hvis maskinen er til vask, så ER den til vask.

Kjøp noe annet. Respekter andre mennesker, selv om de får dårligere betaling enn deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som feiler dere som leser dette, men det er altså fullt mulig å være kunde uten å være vanskelig kunde.

 

Jeg ønsker kun å gjøre oppmerksom på at det er mulig å spørre om hva som er minst trøbbel.

Ikke at dere nødvendigvis MÅ bestiolle noe dere ikke liker.

 

Jeg ønsker ikke å fortsette å krangle med folk som tror at alt de bestiller kommer automatisk.

 

 

Nå VET dere altså at det ikke er 50/50 hva dere bestiller.

 

Ta hensyn til det, eller la være.

 

Service får dere uansett.

 

 

Som bensinstasjonsansatt er det ikke grenser for hva som kreves.

 

Jeg ønsket aldri en lang krangel.

Jeg ønsket kun å informere om hvordan snille folk lett kan gjøre hverdagen lettere for ALLE, om de virkelig ønsker.

 

Jeg har lært at på MacDonald's kan man spørre om hva som er ferdig.

Det vil jeg fortsette med.

 

Man kan også se seg litt om, og ikke bestille avansertburger om butikken allerede er full av kunder.

 

 

Det er også fullt mulig å respektere de ansatte hvis de sier at hamburgermaskinen er til vask.

 

 

For å være ærlig, plager det meg ikke når folk bestiller noe vanskelig.

 

Det som VIRKELIG irriterer, er de som KREVER noe jeg ikke for tiden kan tilby.

 

For eksempel da jeg klokken 4 ble bedt om å lage en burger. Da alle bevegelige deler av burgermaskinen i oppvaskmaskinen.

Dette godtok hun ikke. Hun hadde jobbet der selv, og VISSTE at jeg læy.

 

Jeg ønsker å lære folk at de i kassa OGSÅ ER MENNESKER. Hvis maskinen er til vask, så ER den til vask.

Kjøp noe annet. Respekter andre mennesker, selv om de får dårligere betaling enn deg.

 

Syns du endrer litt hele tiden jeg. Er den til vask, greit. Er det tomt, greit. Er det allerede laget x antall burgere med dressing, og du ikke er så glad i dressing, ta en med dressing. Alt det der er greit. Men når du sier at du ikke orker og lage en burger pga. latskap kan du heller gå og ta deg en bolle etter trygden er utbetalt.

 

Ser hele tiden at bensinstasjon ansatte står bakdisken uten noe og gjøre, står utenfor og røyker eller snakker med kompisser som er på besøk. Hver glad du iallefall har en jobb, istedet for og whine fordi DU må lage en burger til en sulten kunde.

 

edit: Ble postet dobbelt opp.

 

Fikk egentlig lyst til og snakke om fattige barn i afrika, land med høy arbeidsledighet osv. Du bør være glad fordi du har en jobb, istedet for og bli sur siden du ikke gadd å gjøre det bra på skolen!

Endret av Skrujernet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt tror at de ansatte har mye fritid, har du VIRKELIG ikke fulgt med.

 

 

Og der jeg jobbet, hadde vi ikke hundre standardburgere klar heller. Vi måtte lage dem når folk bad om dem...

 

 

Dere som maser om at vi burde være glad for at vi har jobb:

 

 

Har dere i det hele tatt lest det som står skrevet?

 

Ikke:?

 

Så tgjør det NÅ DA!!!

 

 

 

Vi lager alt på menyen med et smil.

 

 

Jeg ønsker bare å formidle at det faktisk er mulig å spørre om hva som er minst stress, om du vil.

 

 

Det går an. Men du må ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som feiler dere som leser dette, men det er altså fullt mulig å være kunde uten å være vanskelig kunde.

  • Kunde kommer inn på bensinstasjonen
  • Kunden stiller seg utenfor køen og ser på menyen
  • Kunden bestemmer seg for hva han vil ha, og stiller seg i køen
  • Kunden kommer til sin tur, bestiller det han ønsker fra menyen

Dersom du ikke har det kunden vil ha ferdig allerede, sier du i tidligere poster at denne kunden ikke har empati og kaller kunden en psykopat.

 

Det er langt fra kunden din det er noe feil med i dette scenarioet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis du fortsatt tror at de ansatte har mye fritid, har du VIRKELIG ikke fulgt med.

 

 

Og der jeg jobbet, hadde vi ikke hundre standardburgere klar heller. Vi måtte lage dem når folk bad om dem...

 

 

Dere som maser om at vi burde være glad for at vi har jobb:

 

 

Har dere i det hele tatt lest det som står skrevet?

 

Ikke:?

 

Så tgjør det NÅ DA!!!

 

 

 

Vi lager alt på menyen med et smil.

 

 

Jeg ønsker bare å formidle at det faktisk er mulig å spørre om hva som er minst stress, om du vil.

 

 

Det går an. Men du må ikke.

 

Ja, om du bare skal lage en burger ser jeg ikke hva som er så farlig med spesialbestillinger? Er faktisk veldig enkelt å raskt og lage en burger.

 

Og det smilet ditt tror jeg ikke er mye og skryte av. Når du har skaffet deg en jobb, må du regne med at det ikke er bare og sitte bak kassa og se at folk betaler bensin i automatene. Det er folk som har mye verre jobber enn deg, som ikke klager. Håper jeg møter på deg neste gang jeg skal ha burger på en bensinstasjon.

Endret av Skrujernet
Lenke til kommentar

Samma for oss. Vi har timelønn.

Men at du forsetter å være ansatt og faktisk få den timelønna, forutsetter en viss omsetning.

 

Jeg vet ikke hva som feiler dere som leser dette, men det er altså fullt mulig å være kunde uten å være vanskelig kunde.

Om du mener at en vanskelig kunde er en kunde som spør pent etter en hamburger, vil jeg påstå at du ikke har vært borti forferdelig mange vanskelige kunder. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som feiler dere som leser dette, men det er altså fullt mulig å være kunde uten å være vanskelig kunde.

 

Jeg ønsker kun å gjøre oppmerksom på at det er mulig å spørre om hva som er minst trøbbel.

Ikke at dere nødvendigvis MÅ bestiolle noe dere ikke liker.

 

Jeg ønsker ikke å fortsette å krangle med folk som tror at alt de bestiller kommer automatisk.

 

 

Nå VET dere altså at det ikke er 50/50 hva dere bestiller.

 

Ta hensyn til det, eller la være.

 

Service får dere uansett.

 

 

Som bensinstasjonsansatt er det ikke grenser for hva som kreves.

 

Jeg ønsket aldri en lang krangel.

Jeg ønsket kun å informere om hvordan snille folk lett kan gjøre hverdagen lettere for ALLE, om de virkelig ønsker.

 

Jeg har lært at på MacDonald's kan man spørre om hva som er ferdig.

Det vil jeg fortsette med.

 

Man kan også se seg litt om, og ikke bestille avansertburger om butikken allerede er full av kunder.

 

 

Det er også fullt mulig å respektere de ansatte hvis de sier at hamburgermaskinen er til vask.

 

 

For å være ærlig, plager det meg ikke når folk bestiller noe vanskelig.

 

Det som VIRKELIG irriterer, er de som KREVER noe jeg ikke for tiden kan tilby.

 

For eksempel da jeg klokken 4 ble bedt om å lage en burger. Da alle bevegelige deler av burgermaskinen i oppvaskmaskinen.

Dette godtok hun ikke. Hun hadde jobbet der selv, og VISSTE at jeg læy.

 

Jeg ønsker å lære folk at de i kassa OGSÅ ER MENNESKER. Hvis maskinen er til vask, så ER den til vask.

Kjøp noe annet. Respekter andre mennesker, selv om de får dårligere betaling enn deg.

 

Du som sier du har timelønn for å stå der å hate livet ditt, timelønnen din forutsettes av at butikken/kiosk/bensinstasjon etc. har en omsetting som tillater det.

 

Å hisse seg opp i det hele tatt over at noen vil ha en "drittsekkburger"(LOLLOL btw) er bare meg helt forbi. Jobber selv i bar og i dagligvarebutikk og om noen spørr meg om en Mojito så lager jeg den da ifra scratch, jeg brenner ikke opp på innsiden av at de ikke heller vil ha en øl for å gjøre livet mitt lettere. Jobber også som servitør og anbefaler at du prøver det en gang eller 3 å revurderer situasjonen din.(Neida)

 

Som ansatt forventer kunde og arbeidsgiver at du skal gjøre jobben din service innstilt og gjøre det hyggelig for kunden å komme tilbake. Jeg ser frustrasjonen din i at folk kan tenke over at det å jobbe i ett slikt yrke er ganske slitsomt til tider men at de bestiller noe som er enklere for deg å tilberede er greeeeit søkt.

 

Selv respekterer jeg de i service yrket såpass at jeg alltid er høflig og prøver å være til minst mulig bry, men vil jeg ha en burger så skal jeg ha en burger om klokken er 16 eller 04 (døgnåpne bensinstasjoner f.eks) jeg betaler jo for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...