Gå til innhold

SLETTET


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri påstått at kunder er NØDT til å kjøpe det som behager den ansatte.

 

Man du KAN, hvis du vil være snill mot en stakkars minstelønnsslave.

 

Vær snill, eller vær dfrittsekk. Du har RETT til det. Men MÅ du?

 

Nå VET du i hvert fall at de har følelser, og at forskjellige varer forårsaker ulike mengder bryderi.

 

Det er fortsatt DITT valg. Men det er LOV å være snill om du vil.

 

 

Da jeg begynte å jobbe på bensinstasjon, var vår mest kompliserte vare en pølse. Jeg har aldri bedt om å lage hamburgere.

 

Selv om du KAN bestille drittsekkburger, er du ikke NØDT.

Så hvis du ikke er drittsekk, vet du nå at det går an å være snill.

Hvis du ER en DRITTSEKK har du rett til å fortsatt være det. Du får fortsatt service med et smil. Men har du empati, lar du være.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er INGEN som tvinger DEG til å jobbe der, men så lenge du jobber i en bedrift SKAL du tibly uten spørsmål det som står på menyen, så fremst det ikke er fritt for ingredienser.

 

Liker du ikke det? Ditt problem, ikke skyld på oss når vi bestiller "drittsekk-burger", du jobber der, frivillig. Ditt problem!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Når det gjelder bensinstasjoner er det vel strengt tatt ikke verre enn å sette opp en lapp om at "etter klokka x selger vi dessverre ikke hamburgere, da maskinen må rengjøres for kvelden".

 

 

En slik lapp hadde ikke de ansatte juridisk mandat til å henge opp. Kundene kunne bestille dem når de ville, og ike sjelden ble de ufine hvis maskinen var av.

 

Noen påstod sågar at de hadde jobbet her før, og VISSTE at jeg gjorde feil. Brenn i helvete....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er INGEN som tvinger DEG til å jobbe der, men så lenge du jobber i en bedrift SKAL du tibly uten spørsmål det som står på menyen, så fremst det ikke er fritt for ingredienser.

 

Liker du ikke det? Ditt problem, ikke skyld på oss når vi bestiller "drittsekk-burger", du jobber der, frivillig. Ditt problem!

 

Ingen har påstått at drittsekk-kundene får dårlig service?

 

Dere får selvsagt perfekt service til enhver tid.

 

Men nå som du er oppmerksom på at slavene dine faktisk er MENNESKER, vet du også at du ikke er NØDT til å være drittsekk.

 

Hvis du har medmenneskelige følelser, kan du bruke dem. Et par år i Helvete har lært meg dette.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder bensinstasjoner er det vel strengt tatt ikke verre enn å sette opp en lapp om at "etter klokka x selger vi dessverre ikke hamburgere, da maskinen må rengjøres for kvelden".

 

 

En slik lapp hadde ikke de ansatte juridisk mandat til å henge opp. Kundene kunne bestille dem når de ville, og ike sjelden ble de ufine hvis maskinen var av.

 

Noen påstod sågar at de hadde jobbet her før, og VISSTE at jeg gjorde feil. Brenn i helvete....

 

Vel, høres ut som noen burde klage litt høyere opp i systemet. Jeg har ikke jobbet på bensinstasjon selv, men jeg har tilbrakt utallige kvelder med å henge på en, fordi venninner eller kompiser jobbet der. Jeg så tidspresset veldig godt, men det var så godt som aldri noe problem at de ikke fikk kjøpe hamburger den siste timen. Den ansatte sa helt enkelt "beklager, men det er slutt på hamburgerne for i dag, for det er ikke så lenge til stengetid", og kundene sa "jaja,sånn er det når man er sent ute! hva har du å tilby i stedet, da?".

 

Mange kunder som kom innom sent og ville ha hamburger starta også med å spørre om de var kommet tidsnok til å få burger før maskina skulle vaskes, og de godtok svaret de fikk.

 

Det er jo heller ikke så vanskelig å late som det er utsolgt. Kunden kan ikke akkurat sjekke fryseren for å kontrollere, og ingen kan steike hamburgere som ikke finnes.

 

Jeg har bare en sterk følelse av at dere som snakker om å ha jobbet i helvete overdriver en god del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er INGEN som tvinger DEG til å jobbe der, men så lenge du jobber i en bedrift SKAL du tibly uten spørsmål det som står på menyen, så fremst det ikke er fritt for ingredienser.

 

Liker du ikke det? Ditt problem, ikke skyld på oss når vi bestiller "drittsekk-burger", du jobber der, frivillig. Ditt problem!

 

Ingen har påstått at drittsekk-kundene får dårlig service?

 

Dere får selvsagt perfekt service til enhver tid.

 

Men nå som du er oppmerksom på at slavene dine faktisk er MENNESKER, vet du også at du ikke er NØDT til å være drittsekk.

 

Hvis du har medmenneskelige følelser, kan du bruke dem. Et par år i Helvete har lært meg dette.

Du jobber der frivillig for lønn. Om du ikke liker det, slutt! Så lenge du er der, så SKAL du tilby det på menyen uten å tenke to ganger om du har lyst til å lage det.

 

Som sagt, liker du ikke den tanken, slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva Mannen med ljåen mener, men er enig i at man er fri til å bestille det man vil. Det som er skikkelig drittsekk, derimot, er å bestile med a, men uten b, litt c og mye d. Vis heller litt empati og heller bestill plain, det burde ikke være så vanskelig...

Jeg jobbet på en cafe en gang, never again. Der var det alltid noen som skulle ha spesielle menyer. Det går helt fint hvis man ikke har så mye annet å gjøre, men blir mye å holde styr på når det står 5-6 menyer man skal lage alene i tillegg til kasse og kaffe innen 10-15 min! Han jeg nesten alltid jobbet med var skikkelig dust og snakket i mobil med kjæresten som var sjef 24/7. Dermed endte det opp med at jeg sto alene og måtte lage kaffe, mat, ta kassa og betjene bord alene hele tiden. Kom det noen og skulle kjøpe øl, måtte han komme (jeg er under 18),men så var det rett tilbake til telefonen. Hvis jeg hadde på litt for mye salat i salaten, ble det bemerket, hadde jeg på for lite måtte jeg ta på mer... Heldigvis gikk stedet konkurs 2 mnd etter jeg sluttet :tease:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal ikke jeg sitte på en altfor høy hest men mange her kunne trengt å bli mint på de ikke bare blir betalt for å steke hamburgere/pipe varer/hente varer, men også å klaske på seg det feiteste gliset du har og vær 100% enig med kunden(til en viss grad, selvfølgelig.) Går det såppass innpå deg at du ikke kan tilby dette så må du nesten finne deg en ny jobb.

Lenke til kommentar

Jimbolaya Jones:

 

Jammen i hælvette, leser du det jeg skriver?

 

Du FÅR det du bestiller. Jeg nekter deg ingenting!

 

Jeg sier bare at hvis du ikke er fullstendig psykopat, går det an å tenke på slavene dine.

 

De jobber ikke så "frivillig" som du tror. De jobber for minstelønn fordi de trenger å leve.

 

Du kan kreve hva du vil, og du får det garantert me3d et smil.

 

Men hvis du gidder å lese skikkelig det jeg skriver, så skjønner du at det GÅR AN å være snill, selv om du ikke MÅ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

OM jeg vil ha en SupadupaMac med mindre dressing og uten sylteagurk, så er det LETTERE å lage enn en med, så hvorfor er det et problem? Ansatte må jo lese på lappene de får uansett, ikke noe stress det for noen med selv lave norskkunnskaper.

 

 

 

Du har tydeligvis aldsri jobbet på burgersjappe.

 

Det er lettere om du tar en av de fire burgerne med dressing som allerede er ferdig,

enn om du absolutt må ha en custom uten.

 

 

 

 

IGJEN jeg presiserer at dere får hva som helst med et smil.

 

Men om dere har menneskelige følelser, går det an å spørre om hva som er minst trøbbel.

Det gjør jeg.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynte å jobbe på McDonalds for et par måneder siden. Står for det meste på kjøkkenet og lager hamburgere, noe som er en grei sak i seg selv.

Men er det en ting som kan gjøre en forbanna, er når det kommer store mannfolk som skal ha BigTasty/QuarterPounder/McFeast, og ikke en vanlig 100g cheesburger som vi kan lage 10 av på samme brettet. NEIDA -_-

Her må det lages 1 og 1! og alt dette når det står 7 dobble cheesburgere på ventelista og 2 skal være plain og en med ekstra agurk.

Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^

 

Nå ser jeg at du bare har jobbet der noen måneder, så det er sikkert derfor du har litt feil info. Men det er ingen problem å lage flere BigTasty/QuarterPounder/McFeast på samme brett. Dessuten når du blir rask og flinkere med å time det så kan man fint lage flere brett, med ulike hamburgerstørrelser samtidig. Du må bare få noen måneder til på baken :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

..Kunder på jobben kan være som og komme til himmelporten..men som regel er det som og møte Lucifer med løfte om og brenne i hel.. for evig tid. yes..skjærer mange over med ett kutt, men sånn har samfunnet blitt, en ego tripp uten like gjennom hele livet for den gjennomsnittlige nordmann. smil til han som tilbyr deg en service og du får et smil og servicde tilbake!.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud, som jeg hater å ha rett.

 

Jeg mistenker at vilkårene for å nå inn i en slik tankegang enten er at man har jobbet med det før, eller at man har evnen til å sette seg inn i en annen persons situasjon. Min teori er at de færreste kunder har dette.

 

 

At jeg skulle ha lagt "manglende evne til å forstå det de leser" til lista fortoner seg også som klarere og klarere nå. 

 

 

Lenke til kommentar
Men hvis du gidder å lese skikkelig det jeg skriver, så skjønner du at det GÅR AN å være snill, selv om du ikke MÅ.

Det snilleste vil være å ikke plage den ansatte i det hele tatt, og heller gå til et sted hvor de ansatte trives. Så slipper jeg å lide for dårlig utført arbeid av en misfornøyd ansatt, og om mange nok følger mitt eksempel slipper den ansatte snart å bry seg med å gå på jobb om morgenen.

 

At du presterer å kalle noen psykopat fordi de ønsker å bestille og betale for en av de tjenestene den ansatte får lønn for å utføre håper jeg bare er et patetisk forsøk på trolling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg vet veldig godt at den ansatte bak kassen har følelser. Men her kommer normal folkeskikk inn. Eg smiler, sier hei, ber høflig om eg kan få x, sier værsegod når eg betaler og takk når eg får noe. Er det kø bak så sier eg gjerne at eg kan vente med maten til de bak meg har fått betalt det de skal ha. Også med et smil.

 

Men eg forventer å ikke bli ansett som en drittsekk fordi eg bestiller noe som er på menyen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg fatter virkelig ikke at ikke mannen med ljåen har fått noe advarsel for dette... Greit nok å være uenige, men at folk, direkte rettet mot de man diskuterer med blir kalt drittsekker, drittsekk-kunder, psykopater, ber folk brenne i helvete og hentyder til at vi andre mangler medmenneskelige følelser... nicht gut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...