Thorsen Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Bare et spørsmål til dere som sliter med maskinene. Har noen av dere satt dere ned i en ledig stund å studert bruksanvisning, manual, spurt andre ansatte om tips osv. Det er ofte jeg har blitt lært opp på maskiner av folk som egentlig ikke kan "alt", har underveis oppdaget smartere måter å gjøre ting på. Når det gjelder det om å si ifra om at søpla er full så er det jo klart at kundene kan være behjelpelige, men da må man også kunne svare kunden skikkelig å ta tak i problemet med en gang. Alt for ofte har jeg opplevd å si ifra om ting som ikke stemmer, for bare å se at ingenting blir gjort uansett. Den evinnelige panteautomaten på butikken er et eksempel på dette. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Egne kommentarer er uthevet. Bare et spørsmål til dere som sliter med maskinene. Har noen av dere satt dere ned i en ledig stund å studert bruksanvisning, manual, spurt andre ansatte om tips osv. Det er ofte jeg har blitt lært opp på maskiner av folk som egentlig ikke kan "alt", har underveis oppdaget smartere måter å gjøre ting på. Selvsagt har enkelte maskiner slike triks som lar deg spare noen sekunder. Men denne maskinen vi snakker om er uansett en Rube Goldberg-maskin uten like, og du kommer ikke utenom at hele skiten må demonteres og vaskes. Det finnes bare en måte, og det er den riktige (og tidkrevende) måten. Eneste måten å spare MYE tid er å droppe vaskingen. Men det kan man jo ikke gjøre. Når det gjelder det om å si ifra om at søpla er full så er det jo klart at kundene kan være behjelpelige, men da må man også kunne svare kunden skikkelig å ta tak i problemet med en gang. Alt for ofte har jeg opplevd å si ifra om ting som ikke stemmer, for bare å se at ingenting blir gjort uansett. Den evinnelige panteautomaten på butikken er et eksempel på dette. Ansatte som gjør sitt beste vil ta denne informasjonen til etterretning. At han/hun ikke kaster alt h*n har i hendene, og spurter ut på badet for å bytte søppelsekk UMIDDELBART mens kunden ser på, betyr ikke at h*n ikke gjør det få minutter etter at kunden har gått. På min jobb hadde vi ikke tid til å sitte en eneste gang på 8.5 timer. Så mye hadde vi å gjøre. Hamburgermaskinen stod for store deler av arbeidet. Følgelig må vi alltid prioritere oppgavene for å rekke mest mulig. Og dermed kan vi ikke tømme søpla umiddelbart. Når det gjelder pantemaskinen, er de generellt dårlige i alle butikker jeg har vært kunde i. Den ansatte får heller ikke gjort noe med dette, da han ikke er serviceelektroniker. Det eneste den ansatte kan gjøre, er å mase på sin sjef. Kommer det nok klager, vil sjefen kanskje kontakte Tomra, og oppgradere til en dyrere maskin. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Pantemaskinene til Tomra funker uten problem. Problemet er ligg i dårlig vedlikehold eller for liten kapasitet. Selvsagt er dem ikke heilt perfekte der ting kan henge seg fast i maskinen eller tar ikke imot flasken pga flaskekorken, men ser man vekk fra små problemene den kan skape fungere den, Enkleste problemene kan fikses under minuttet der det tar litt lengre tid med tømming men ikke mer en 2 min.. Har aldri opplevd at vi må ringe etter service utenfor test perioden der maskinen blir testet og gjort klar til bruk. Vist maskiner på arbeid ikke er laget for kapasiteten er det ikke rart det skaper problemer, men det er nå sjef for butikken sin skyld og ikke kundene. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Tomra-maskinene er langt fra perfekte, massevis av helt tåpelige feil med dem, hva med en helt ny maskin som må rebootes nesten hver dag fordi den plutselig nekter å ta i mot flasker. (fungerer fint etter reboot). Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Har ikke opplevd at Tomra maskinen nekter å ta imot flaske uten at det kan det er andre ting en maskinen sin feil. Nyeste maskinen Tomra maskinen er fra 2008 i mit tilfelle og fungere svært bra, har opplevd den ikke tar imot flaske fordi flaskekorken stikker ut slik sensoren ser ikke på den som flaske. Har også opplevd at den ene butikken hadde mangel på vedlikehold der maskinen var såpass skittent at det eneste som hjelper er enkelt å greit vedlikehold. Vaske maskinen fra topp til tå og den er like bra som alltid. Ellers har jeg ikke hatt problem med Tomra maskinene, eneste som kunne våre veldig greit å hatt en panel på andre siden av maskinen (bakrommet) slik du slepp fram og ordne med tømme lapp osv. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Vi hadde masse problemer med gamle tomra-maskinen når jeg jobbet i butikk, muligens pga dårlig vedlikehold, men den mista bokser inni maskinen, sånn at man måtte halveis klatre inn i maskinen for å løfte dem ut og restarte den. Uansett, den ble skiftet ut, og den nye brukte under 24 timer på å nekte å ta i mot noen flasker i det hele tatt, etter 10 minutter med feilsøking prøvde vi å restarte den, og så plutselig fungerte den utmerket igjen. Samme skjedde stort sett daglig etter det, det var sent 2008 om jeg ikke husker feil. Etter at en service-tekniker var og så på den ble den bedre, men det skjedde fortsatt fra tid til annen. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Begynte å jobbe på McDonalds for et par måneder siden. Står for det meste på kjøkkenet og lager hamburgere, noe som er en grei sak i seg selv. Men er det en ting som kan gjøre en forbanna, er når det kommer store mannfolk som skal ha BigTasty/QuarterPounder/McFeast, og ikke en vanlig 100g cheesburger som vi kan lage 10 av på samme brettet. NEIDA -_- Her må det lages 1 og 1! og alt dette når det står 7 dobble cheesburgere på ventelista og 2 skal være plain og en med ekstra agurk. Hehe, poenget er folkens, ikke kjøp annet en bigmac ^^ Stakkar, må du gjøre jobben din du da? Hvis jeg går inn på McDonalds, bestiller jeg det jeg har lyst å spise, og du har å lage den. Ellers kan du se til helvete å finne deg en annen jobb! Noen her grein over at man ikke VELGER å jobbe på McDonalds. Det er nok av jobber å få, om det innebærer å vaske toalett eller gå med avisen for det være opptil deg om du ikke har noe utdannelse. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Koster ikke en QP mer enn en BigMac? Kan garantere at det er regnet inn i kalkylen dette med at det er ekstraarbeid. Så den sytingen må man lengre ut på landet med.Men jeg kan til dels se litt av denne andre frustrasjonen. Men jeg føler det går med på normal folkeskikk fra kunder. Er en grill på en bensinstasjon stengt så er den stengt. Ringer man og bestiller mat på forhånd så slipper man å vente mens den blir tilbredt (derfor jeg gjør det, ikke for å være grei med betjeningen). Man kommer generelt veldig langt hvis man møter kundebehandlere med et smil. 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg har hittil vært borti fire forskjellige Tomra-maskiner, tre forskjellige modeller. Og de har alle vært "humørsjuke" fra tid til annen. 1 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 På min jobb hadde vi ikke tid til å sitte en eneste gang på 8.5 timer. Så mye hadde vi å gjøre. Totalt usannsynlig 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 På min jobb hadde vi ikke tid til å sitte en eneste gang på 8.5 timer. Så mye hadde vi å gjøre. For noe tull. Faktisk ifølge arbeidsmiljøloven har man krav på en pause på en halvtime om man jobber 8 timer. Dette høres ut som lærerene med 8 års utdannelse, når de egentlig bare har 5 år. Overdrivelse. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Eller mer riktig har du krav på pause etter 5 1/2 timer. Overstige den 8 timer har du rett på minimum en halv time pause. Arbeidstaker har rett til minst en pause når den daglige arbeidstiden overstiger fem og en halv time. Dersom den daglige arbeidstiden er åtte timer eller mer, skal pausen være på minimum en halv time. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 For noe tull. Faktisk ifølge arbeidsmiljøloven har man krav på en pause på en halvtime om man jobber 8 timer. Dette høres ut som lærerene med 8 års utdannelse, når de egentlig bare har 5 år. Overdrivelse. Tja, mange lærere som faktisk har mer enn 8 års utdannelse. Jeg blir en av dem. 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Tja, mange lærere som faktisk har mer enn 8 års utdannelse. Jeg blir en av dem. Ikke etter videregående! Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Tja, mange lærere som faktisk har mer enn 8 års utdannelse. Jeg blir en av dem. Ikke etter videregående! Joda. Jeg har allmennlærerutdannng pluss at jeg får master i engelsk. Det gir meg intet mindre enn ni år etter videregående. Mange lærere tar spesialutdanning, eller videreutdanner seg. Endret 27. juli 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 For noe tull. Faktisk ifølge arbeidsmiljøloven har man krav på en pause på en halvtime om man jobber 8 timer. Dette høres ut som lærerene med 8 års utdannelse, når de egentlig bare har 5 år. Overdrivelse. Tja, mange lærere som faktisk har mer enn 8 års utdannelse. Jeg blir en av dem. Nei, du har 5 års utdannelse, kanskje mindre. At du valgte å ta andre fag gir deg ikke flere års utdannelse. Du har derimot gått 8 år på universitet. Altfor mange lærer som skal prøve å argumentere for lønnsforhøyelse (jeg mener lønnen burde ha vært høyere) ved at de har 8 års utdannese, når de egentlig mener at de har 5 års utdannelse, men har gått 8 år på universitetet. Akkuratt som at en sivilingeniør har 5 års utdannelse, ikke 8 år selv om han har tatt fransk i tre år før graden sin. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Nå må du lese hva jeg skrev da. Jeg skrev: Jeg blir en av dem. Ergo: Jeg har overhodet ikke skrevet at jeg er ferdig med åtte eller ni år. Jeg er ikke ferdig med min utdanning, enda. Men jeg blir en av de lærerne som har mer enn fire-fem års utdanning. Jeg har til nå fire år med allmennlærerutdanning, deretter så tar jeg en engelsk master. Jeg er nettopp ferdig med mitt første år av bacheloren, og har ett år igjen før jeg tar master for å kunne jobbe i den videregående skole. Nå skrev jeg feil, fordi ett av mine år på allmennlærerutdanningen får jeg inkorperert i engelsken, ergo vil jeg ha åtte år når jeg er ferdig. Så mine studieløp er som følger: 4 år allmennlærerutdanning 2 år bachelor engelsk 2 år master engelsk Det blir åtte år til sammen. Endret 27. juli 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 8 år med utdanning på høgskole er, så vidt jeg vet, fortsatt 8 år med utdanning. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Nå må du lese hva jeg skrev da. Jeg skrev: Jeg blir en av dem. Ergo: Jeg har overhodet ikke skrevet at jeg er ferdig med åtte eller ni år. Jeg er ikke ferdig med min utdanning, enda. Men jeg blir en av de lærerne som har mer enn fire-fem års utdanning. Jeg har til nå fire år med allmennlærerutdanning, deretter så tar jeg en engelsk master. Jeg er nettopp ferdig med mitt første år av bacheloren, og har ett år igjen før jeg tar master for å kunne jobbe i den videregående skole. Nå skrev jeg feil, fordi ett av mine år på allmennlærerutdanningen får jeg inkorperert i engelsken, ergo vil jeg ha åtte år når jeg er ferdig. Så mine studieløp er som følger: 4 år allmennlærerutdanning 2 år bachelor engelsk 2 år master engelsk Det blir åtte år til sammen. Jeg bryr meg egentlig ikke om du er ferdig eller ikke, men når du er ferdig med dette har du kvalifisert deg som lektor. Altså, en femårig grad. At du fullførte en femåring grad på 8 år gir deg ikke en større grad. Jeg fokuserer mest på de lærerene som bruker det som argument. Jeg har 8 år med utdanning, hvorfor får jeg lavere lønn enn jurister som har seks år. Men saken er at selv om man har studert i åtte år, så har man fullført en femårig grad og det er hva man får lønn for. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Jeg bryr meg egentlig ikke om du er ferdig eller ikke, men når du er ferdig med dette har du kvalifisert deg som lektor. Altså, en femårig grad. At du fullførte en femåring grad på 8 år gir deg ikke en større grad. Jeg fokuserer mest på de lærerene som bruker det som argument. Jeg har 8 år med utdanning, hvorfor får jeg lavere lønn enn jurister som har seks år. Men saken er at selv om man har studert i åtte år, så har man fullført en femårig grad og det er hva man får lønn for. Snakk om å ro seg bort etter å ha beskyldt meg for både det ene og det andre. Nei, jeg er ikke bare lektor, for jeg kan nemlig undervise i alle trinn, noe en lektor ikke kan. Det er ganske stor vesenforskjell. Jeg hadde ikke noe ønske om kun å bli lektor, ellers kunne jeg ikke ha undervist i barneskolen. Men nei, det er gir meg ingen større grad. Det jeg derimot kommenterte er at du mener lærere overdriver når sier de har 8 års utdannelse. Vel, jeg ville bare bevise for deg at de finnes mange lærere der ute som faktisk har det. Om de fortjener mer lønn eller ikke pga dette skal ikke diskutere, fordi det var ikke mitt poeng. Mitt poeng var faktisk å vise deg at det er mange lærere som ikke overdriver når de sier at de har åtte års utdanning. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå