Gå til innhold

Nvidia 260GTX og Radeon XXXX I "crossfire"

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har akkurat bestilt meg en liten oppgraderingspakke fra komplett, den inneholder http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581259 (altså et rimelig greit HK) som jeg tenkte jeg skulle prøve å få til PhysX engine fra mitt gode gamle Nvidia GTX 260 og DX11 fra et HD 5XXX kort, dette var i det minste det jeg hadde planer om, men jeg vet ærlig talt ikke om dette lønner seg... Framfor å kjøpe 1x greit Radeon HD 5XXX kort for så å invistere i enda ett når de detter litt ned i pris og så kjøre Crossfire. Jeg vet heller ikke om hovedkortet mitt støtter nvidia + ati løsningen, eller om det må ha støtte for både X-fire og SLI.

Jeg regner med det finnes en del med mere peiling på dette enn meg =) Har da vært ute av hardware gamet en liten stund, da sist gang jeg virkelig hadde HW kompetanse var i 2005 da jeg drev å bygget maskiner og var aktiv på HW forums, og teknologien har forandret seg kollosalt på de siste 5 årene! Nå føler jeg at jeg må begynne helt på nytt igjen og trenger hjelp av noen som har litt mer peiling enn meg selv :p

Håper på kjapp respons! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal etter det jeg vet ikke være noe større problem. Du bør kunne kjøre PhysX fra nVidia kortet ditt sammen med et HD5xxx kort. Framgangsmåten husker jeg ikke i hodet, men den skal være godt forklart; Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0) på en av de siste sidene.

Dog kan du jo også vurdere å kjøpe deg et nytt nVidia kort med støtte for DX11. Da blir det enda enklere å kjøre PhysX på ditt gamle kort. Men da igjen, litt avhengig av hvilket kort du kjøper trenger du muligens ikke noe eget PhysX kort i hele tatt. De aller, aller fleste titler kjører akkurat like bra uansett om du har dedikert PhysX eller ikke.

Lenke til kommentar

Men hvis du ikke spiller mange PhysX titler har du virkelig ingen nytte av dette. Du får ingen generell "boost" av å ha et Nvidia kort som sekundær. Er jo nesten kun mirror's edge som er verdt å nevne som en "god" PhysX tittel.

Cryostasis, virker absolutt som i min kategori men ytelsen er jo crap uansett oppsett og ser ikke en dritt forskjell i bildekvalitet, helt seriøst.. Heller ikke i Just Cause 2, har studert dette spillet nøye med et ekstra Nvidia GTX285 i tillegg til mitt primary Radeon HD5870, men ikke noe forskjell i bildekvalitet som du kan se her også:

Men hvis du allikevel er interresert i å fikse dette så vil jeg anbbefale deg å se nermere på en PhysX mod som GenL har laget fra ngohq

Har prøvd det selv og det fungerer uten problemer så vidt jeg vet etter den testingen jeg har fåretatt med Futuremark og Just Cause. :)

Endret av traveler5843
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...