Gå til innhold

lyst til å lære meg Javascript.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppløsningsproblemet skyldes garantert de merkelige størrelsene du har definert i CSS. Det ser ut som du bare har skriblet ned noe tilfeldig. Prøv ihvertfall å ikke definere bredde for #Content, da regner jeg med du slipper den horisontale scrollbaren ettersom bredden forhåpentligvis blir dynamisk.

Lenke til kommentar

I hver eneste tråd så ender det med denne diskusjonen. Når har du tenkt å faktisk høre på hva vi sier?

 

Du lærer ingenting ved å stresse og forvente at vi skal fikse alle problemene dine.

At du går ungdomsskole er også en dårlig unnskyldning da alle vi andre også har gått skole.

 

Ingen av oss var gode webutviklere da vi startet, men vi har tatt til oss kunnskap over lang tid.

 

Edit: Jeg synes det er lettere å definere bredde/høyde i piksler, da jeg har full kontroll over hvor stor del av skjermbredden jeg benytter meg av. Aldri satt meg inn i "em".

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Ungdomskolen er DEFINITIVT ingen unskyldning. Jeg begynner nå i 10'ende klasse, og jeg vil si jeg ligger høyt, høyt over snittet til ganske mange innen data. Jeg begynte som 10'åring - litt som deg. Motvillig til å høre på andre, jeg kunne alt, og google var noe dritt. Så fort jeg lærte meg at det var egentlig helt motsatt begynte jeg å lære. Prøv det.

Lenke til kommentar

Rolig :ohmy: ,

Skal prøve å fikse det selv, med pixlene, men da må jeg ta bilde på browsershot hver eneste gang :hrm:

 

Ikke vær så sinte, ta det rolig, sorry, for alt styret :dontgetit:

 

Jippi, jeg klarte det, må fikse på designet :dribble:

Endret av -.Extremelearner.-
Lenke til kommentar

Chill, vi er rolige vi. Vi ønsker bare og slippe og svare på enkle spørsmål som det allerede er > 100 000 svar av på Google. Og nei du gjør ikke det. Pixler er pixler uansett hvem browser du bruker. Det forandrer seg ikke.

 

Og hvis du ikke allerede gjør det, last ned Firefox og Web Developer Extension. Det finnes også en Web Developer extension til Chrome hvis du heller vil bruke det :) Hva du en gjør, ikke bruk IE til og utvikle med da det mangler de flotte verktøyene Web Developer har. (ivertfall så langt jeg vet).

Lenke til kommentar

Jeg synes det er lettere å definere bredde/høyde i piksler, da jeg har full kontroll over hvor stor del av skjermbredden jeg benytter meg av. Aldri satt meg inn i "em".

Samme her. Står mer om enheter på denne siden. Det er rett og slett meningsløst å definere f.eks. bredden på en div som et gitt antall ganger størrelsen på font.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke lage sider som ser proffe ut for å vise at man kan HTML og CSS. Hvorfor hardware.no ser proff ut er fordi de har gode webdesignere. Jeg lager shitty designs, men vil si at jeg kan det meste innenfor HTML og CSS.

 

Det at du går på ungdomskolen er ingen unnskyldning. Hvis du føler at du ikke vil sitte inne hele dagen å studere HTML og CSS, så sier det seg selv at det tar litt lengre tid å lære seg dette, men fullt mulig, det handler bare om prioriteringer.

 

Selv profesjonelle webdesignere må bruke prøve og feile metoden når de koder nye sider, fordi ingen designs er like, så ikke la dette skremme deg. Å kode i CSS er litt som å skrive en oppgave på skolen. Du må lese deg opp om de forskjellige hendelsene, du må prøve ut forskjellig setningsoppbygning osv. Samme med CSS. Du kommer garantert til å støtte på et problem. Les deg opp om feilen, og prøv forskjellige metoder. Du må også tenke litt selv, og ikke bare løpe rett til forumet, BRUK TID(Da lærer du mye mer, og får mestringsfølelse og motivasjon).

 

Her er noen videoer som viser hvordan man bygger opp en side fra scratch, fra et photoshop design, med HTML og CSS. Vil anbefale deg å faktisk SE PÅ DISSE VIDEOENE, for de er utrolige gode.

 


  1.  
  2. Converting Our Design to a Nicely Coded HTML and CSS Website (Scroll ned til PART 3).
     
  3. Nettuts : How to Convert a PSD to XHTML
     
  4. Nettuts : Converting a Design From PSD to HTML
     
  5. CSS-Tricks : Converting a Photoshop Mockup

 

Forøvring burde du lese Javascript: The Definite Guide som er anbefalt av Douglas Crockford(En av de største innen javascript).

 

Lykke til OG HUSK; Ha det morsomt, IKKE STRESS! ;)

Endret av Lek1
Lenke til kommentar

Skal komme med litt kritikk jeg da :)

 

1: Fonten på menyen, jeg er ikke helt sikker på om det er standar på alle pc'er. Jeg har den ivertfall ikke på min mac.

2. Hva slags skille skal du ha rundt? Det som er rundt selve innholdet er også design :)

3. (Ikke kritikk) Husker du hvordan jeg hjalp deg med den menyen over TV? prøv det samme her.

Lenke til kommentar

Skal komme med litt kritikk jeg da :)

 

1: Fonten på menyen, jeg er ikke helt sikker på om det er standar på alle pc'er. Jeg har den ivertfall ikke på min mac.

2. Hva slags skille skal du ha rundt? Det som er rundt selve innholdet er også design :)

3. (Ikke kritikk) Husker du hvordan jeg hjalp deg med den menyen over TV? prøv det samme her.

Takk, skal prøve jeg, :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...