Gå til innhold

Tips om Blu-ray stuespiller med Scart?

Anbefalte innlegg

Jeg har en god snart 10 år gammel 32" 100HZ "Digital" Phillips CRT TV som jeg ikke ønsker å kvitte meg med før den tar farvel på egenhånd. Finnes det BD spillere som kan "downsample" filmer til PAL eller NTSC og spille av mot vanlige gamle CRT TV apparater?

Det hadde vært meget interessant om man kunne se BD filmer også på gamle fjernsynsapparater selv om oppløsningen blir lavere.

Det er vesentlig billigere å kun måtte kjøpe en BD spiller for at de skal kunne se både DVD og BD samlingen via den, fremfor at de også må kjøpe en HD TV bare for å kunne se BD filmene.

Dette burde vel være mulig med dagens teknologi og kanskje også noe som er påtenkt for å få flere til å starte på BD samlingen før de kjøper dyre TV apparater? Eller vil dette stoppe opp kun pga. HDCP?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge en spiller sier i sine tekniske spesifikasjoner har listet s-video eller SCART som utgående kontakter så vil den downsample.

PS3 som er en ypperlig Bluray spiller har feks med i pakken Scart kontakt. Funker fint og se Bluray på den og koble til gammel tv. Og i tillegg får du med en gratis spillkonsoll!

AKIRA

Lenke til kommentar

Hmm men jeg finner kun blu-ray spillere som sier de har kompositt eller komponent i tillegg til hdmi etc.

Kunne du vist meg noen eksempler på komplett ift. stuespillere? Har PS3 men den blir ikke satt til dette rommet dette gjelder, hvor andre skal se film.

Lenke til kommentar

Jupp og jeg ønsker ikke dårligst mulig kvalitet for SD heller. TVen har desverre ikke komponent så den kvaliteten får jeg heller ikke og jeg sliter med å finne BD spillere som har scart utgang.

Noen som vet om noen? Og kan bekrefte at det da ikke kun gjelder for DVD avspilling fra maskinen?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...