Gå til innhold

Samordna opptak - Svar på søknad er ute!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flottings. Følte det var best å svare "Ja" på begge to, ettersom jeg da holder begge mulighetene åpne og kan bestemme meg 29. juli. :)

 

Btw så gjelder det samme studium, bare forskjellige skoler. Leste et sted på SO at hvis man har kommet inn på et studium på en skole, kan man be om overføring til en annen skole hvis det var samme studium. Er ikke helt sikker though.

Lenke til kommentar

Kom inn paa tredjevalget mitt. Ergoterapi i troendelag eller noko slikt. Poenggrensa var over snittet mitt...

Kanskje eg har nokre ekstrapoeng som eg ikkje er heilt sikker paa daa.

 

Anyways. Skrew that! :tease: Reiste heller til Australia for aa studere. Om dei vil ha meg so blir eg her i tre aar til :D

Lenke til kommentar

Etter mye om og men har jeg fått plass på AHO, via ventelista hvor jeg var 0,2p fra å komme direkte inn, men jeg mener at de har gitt meg for få alderspoeng og at jeg derfor egentlig skulle kommet direkte inn.. fikk bare for ett år, men jeg har jo ikke gjort noe som helst ifht. alderspoeng-kriteriene i år, jeg er 23 og er i full jobb. jeg fullførte alm.påbygg i fjor, men man teller jo fra og med det året det skjer, så da burde de telt 2år.. men uansett så var den linja jeg gikk på vgs en avsluttende utdanning i seg selv også, så de burde jo gitt meg alderspoeng siden jeg var 20 altså 4år og full pott på 8 alderspoeng.. -står ikke noe sted som jeg har sett om at man ikke får alderspoeng før man har gen.studiekomp... men, doesnt matter, jeg fikk plass uansett og jeg rakk ikke spørre dem om poenga før jeg fikk vite at jeg fikk plass, for de somla så vanvittig med å gi meg poengene -fikk dem først dagen før suppleringsopptaket..

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar

Jeg sjekket samordnaopptak nå, og der står det faktisk svar på søknaden min. Jeg kom inn på 2. prioriteten min, nemlig medisin i Oslo vår.

soknad.jpg

 

 

Hvordan gikk det med dere? Gjerne post poenggrenser ;)

 

 

 

Jeg så tilfeldig over denne tråden igjen; har et spørsmål: ser jeg feil eller ble du vurdert i ordinærkvote for NTNU og primærkvote for Oslo høst og vår?

Lenke til kommentar

Jeg sjekket samordnaopptak nå, og der står det faktisk svar på søknaden min. Jeg kom inn på 2. prioriteten min, nemlig medisin i Oslo vår.

soknad.jpg

 

 

Hvordan gikk det med dere? Gjerne post poenggrenser ;)

 

 

 

Jeg så tilfeldig over denne tråden igjen; har et spørsmål: ser jeg feil eller ble du vurdert i ordinærkvote for NTNU og primærkvote for Oslo høst og vår?

 

Jeg ble vurdert i begge kvotene på NTNU, mens i Oslo står bare den kvoten jeg kom inn på, men jeg er ganske sikkert på at jeg ble vurdert i begge to der óg. ORDF = førstegangsvitnemålkvote, er vel det du mener med primærkvote?

Lenke til kommentar

Jeg sjekket samordnaopptak nå, og der står det faktisk svar på søknaden min. Jeg kom inn på 2. prioriteten min, nemlig medisin i Oslo vår.

soknad.jpg

 

 

Hvordan gikk det med dere? Gjerne post poenggrenser ;)

 

 

 

Jeg så tilfeldig over denne tråden igjen; har et spørsmål: ser jeg feil eller ble du vurdert i ordinærkvote for NTNU og primærkvote for Oslo høst og vår?

 

Jeg ble vurdert i begge kvotene på NTNU, mens i Oslo står bare den kvoten jeg kom inn på, men jeg er ganske sikkert på at jeg ble vurdert i begge to der óg. ORDF = førstegangsvitnemålkvote, er vel det du mener med primærkvote?

 

 

Hmmm. Har du tatt opp med dem hvorfor? Slik jeg ser det burde det i så fall stått enten noen alderspoeng eller poeng for høyere utdanning regnet med i poengsummen din (hvis du har blitt vurdert i begge kvotene), og hvis du egentlig ikke kommer inn under noen av de to overnevnte alders-/høyereutdanningspoeng kriteriene burde de vel i prinsipp ha satt deg på venteliste for førstegangsvitnemålskvote (primærkvote) og ikke som nr 475 i ordinærkvoten?

 

Synes det var litt merkelig.

Lenke til kommentar

Kommer det flere oppdateringer fra samordnaopptak eller er det kjørt for de som fortsatt står på venteliste?

 

 

er kanskje en hundredels sjanse for at ting forandrer seg ved skolestart ca 16. Aug.

Finnes håp for den som tror, sier de...

 

De som kommer rett fra vgs-opplæring vil konkurere i begge kvotene. Derfor

 

Korrekt, jeg er på venteliste i begge kvotene.

 

 

Da så.

Lenke til kommentar

Kommer det flere oppdateringer fra samordnaopptak eller er det kjørt for de som fortsatt står på venteliste?

 

 

er kanskje en hundredels sjanse for at ting forandrer seg ved skolestart ca 16. Aug.

Finnes håp for den som tror, sier de...

 

 

 

 

Jeg har gått ned 3 plasser på NTNU medisin venteliste i ikke-førstegangsvitnemålskvoten, siden lørdag. Så det skjer fortsatt ting ;)

Lenke til kommentar

Kommer det flere oppdateringer fra samordnaopptak eller er det kjørt for de som fortsatt står på venteliste?

 

 

er kanskje en hundredels sjanse for at ting forandrer seg ved skolestart ca 16. Aug.

Finnes håp for den som tror, sier de...

 

 

 

 

Jeg har gått ned 3 plasser på NTNU medisin venteliste i ikke-førstegangsvitnemålskvoten, siden lørdag. Så det skjer fortsatt ting ;)

 

 

Hvis du altså står på venteliste for sekundærkvoten ved NTNU er det nok store sjanser for at jeg kommer til å si fra meg min plass hvis jeg kommer inn på venteliste for Oslo vår.

 

Håper da at du kommer inn :). Regner med at ting kanskje forandrer seg litt rundt 16. Aug, når folk eventuelt søker utsatt studiestart, trekker seg, m.m., og folk fra våren som står på venteliste for høsten kommer inn der i stedet. Da vil det frigjøres plass, og selv etter meg vil det fortsatt kunne frigjøres plass da jeg neppe har tenkt å gå 1. og 2. sem om igjen :).

Lenke til kommentar

Kommer det flere oppdateringer fra samordnaopptak eller er det kjørt for de som fortsatt står på venteliste?

 

 

er kanskje en hundredels sjanse for at ting forandrer seg ved skolestart ca 16. Aug.

Finnes håp for den som tror, sier de...

 

 

 

 

Jeg har gått ned 3 plasser på NTNU medisin venteliste i ikke-førstegangsvitnemålskvoten, siden lørdag. Så det skjer fortsatt ting ;)

 

 

Hvis du altså står på venteliste for sekundærkvoten ved NTNU er det nok store sjanser for at jeg kommer til å si fra meg min plass hvis jeg kommer inn på venteliste for Oslo vår.

 

Håper da at du kommer inn :). Regner med at ting kanskje forandrer seg litt rundt 16. Aug, når folk eventuelt søker utsatt studiestart, trekker seg, m.m., og folk fra våren som står på venteliste for høsten kommer inn der i stedet. Da vil det frigjøres plass, og selv etter meg vil det fortsatt kunne frigjøres plass da jeg neppe har tenkt å gå 1. og 2. sem om igjen :).

 

hehe, jeg står som nummer 1 på venteliste i førstegangsvitnemålkvota, og 200-og-ett-eller-annet i ordinær, så da er vi nok beklageligvis uavhengige av hverandre hvis jeg har forstått systemet rett :(

Lenke til kommentar

Kommer det flere oppdateringer fra samordnaopptak eller er det kjørt for de som fortsatt står på venteliste?

 

 

er kanskje en hundredels sjanse for at ting forandrer seg ved skolestart ca 16. Aug.

Finnes håp for den som tror, sier de...

 

 

 

 

Jeg har gått ned 3 plasser på NTNU medisin venteliste i ikke-førstegangsvitnemålskvoten, siden lørdag. Så det skjer fortsatt ting ;)

 

 

Hvis du altså står på venteliste for sekundærkvoten ved NTNU er det nok store sjanser for at jeg kommer til å si fra meg min plass hvis jeg kommer inn på venteliste for Oslo vår.

 

Håper da at du kommer inn :). Regner med at ting kanskje forandrer seg litt rundt 16. Aug, når folk eventuelt søker utsatt studiestart, trekker seg, m.m., og folk fra våren som står på venteliste for høsten kommer inn der i stedet. Da vil det frigjøres plass, og selv etter meg vil det fortsatt kunne frigjøres plass da jeg neppe har tenkt å gå 1. og 2. sem om igjen :).

 

hehe, jeg står som nummer 1 på venteliste i førstegangsvitnemålkvota, og 200-og-ett-eller-annet i ordinær, så da er vi nok beklageligvis uavhengige av hverandre hvis jeg har forstått systemet rett :(

 

 

Stemmer:).

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

 

 

 

 

 

Kommer det flere oppdateringer fra samordnaopptak eller er det kjørt for de som fortsatt står på venteliste?

 

er kanskje en hundredels sjanse for at ting forandrer seg ved skolestart ca 16. Aug.

Finnes håp for den som tror, sier de...

 

 

 

 

Jeg har gått ned 3 plasser på NTNU medisin venteliste i ikke-førstegangsvitnemålskvoten, siden lørdag. Så det skjer fortsatt ting wink.gif

 

 

Hvis du altså står på venteliste for sekundærkvoten ved NTNU er det nok store sjanser for at jeg kommer til å si fra meg min plass hvis jeg kommer inn på venteliste for Oslo vår.

 

Håper da at du kommer inn smile.gif. Regner med at ting kanskje forandrer seg litt rundt 16. Aug, når folk eventuelt søker utsatt studiestart, trekker seg, m.m., og folk fra våren som står på venteliste for høsten kommer inn der i stedet. Da vil det frigjøres plass, og selv etter meg vil det fortsatt kunne frigjøres plass da jeg neppe har tenkt å gå 1. og 2. sem om igjen smile.gif.

 

hehe, jeg står som nummer 1 på venteliste i førstegangsvitnemålkvota, og 200-og-ett-eller-annet i ordinær, så da er vi nok beklageligvis uavhengige av hverandre hvis jeg har forstått systemet rett sad.gif

 

 

Stemmer:).

 

Hei alle,

 

Kom på 2. plass på venteliste for profesjon psykologi ntnu. Siden hovedopptaket har det ikke skjedd noen oppdatering og jeg står fortsatt på samme plass. Er dette et dårlig tegn, eller trenger det ikke bety noe? (er jo mye som kan endre seg frem til etterfyllingsopptaket den 26.) Men hvilke muligheter tror dere det er for at jeg fortsatt kan komme inn?

 

Jeg tenker jo at det skal godt gjøres at 2 personer ikke takker nei til sin plass, eller glemmer svare i forhold til fristen. Så vet eg godt at det er et svært populært studium og at mange vil inn.

 

Er blitt fortalt at den 26 vil uansett tallene oppdateres og da vil ting ordne seg... Hva tenker dere?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

NTNU overbooker sivilingeniørstudiene sine, og tar dermed ikke inn noen fra suppleringsopptaket til disse studiene. Det er mulig tilsvarende skjer med psykologi profesjon, som også er et populært studie. Du kan jo sende en mail til opptakskontoret ved NTNU dersom du vil vite mer.

Endret av operg
Lenke til kommentar

 

 

NTNU overbooker sivilingeniørstudiene sine, og tar dermed ikke inn noen fra suppleringsopptaket til disse studiene. Det er mulig tilsvarende skjer med psykologi profesjon, som også er et populært studie. Du kan jo sende en mail til opptakskontoret ved NTNU dersom du vil vite mer.

NTNU overbooker, men det betyr ikke at de nødvendigvis ikke sender ut nye tilbud under suppleringsopptaket. Det betyr imidlertid at det ikke er noen automatikk i at dersom to takker nei så får to andre tilbud. Profesjonsstudiene i medisin og psykologi er studier der det vanligvis er få som gir fra seg plassen, så det kan bety at de ikke overbooker så veldig.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Kommer det flere oppdateringer fra samordnaopptak eller er det kjørt for de som fortsatt står på venteliste?

 

er kanskje en hundredels sjanse for at ting forandrer seg ved skolestart ca 16. Aug.

Finnes håp for den som tror, sier de...

 

 

 

 

Jeg har gått ned 3 plasser på NTNU medisin venteliste i ikke-førstegangsvitnemålskvoten, siden lørdag. Så det skjer fortsatt ting wink.gif

 

 

Hvis du altså står på venteliste for sekundærkvoten ved NTNU er det nok store sjanser for at jeg kommer til å si fra meg min plass hvis jeg kommer inn på venteliste for Oslo vår.

 

Håper da at du kommer inn smile.gif. Regner med at ting kanskje forandrer seg litt rundt 16. Aug, når folk eventuelt søker utsatt studiestart, trekker seg, m.m., og folk fra våren som står på venteliste for høsten kommer inn der i stedet. Da vil det frigjøres plass, og selv etter meg vil det fortsatt kunne frigjøres plass da jeg neppe har tenkt å gå 1. og 2. sem om igjen smile.gif.

 

hehe, jeg står som nummer 1 på venteliste i førstegangsvitnemålkvota, og 200-og-ett-eller-annet i ordinær, så da er vi nok beklageligvis uavhengige av hverandre hvis jeg har forstått systemet rett sad.gif

 

 

Stemmer:).

 

Hei alle,

 

Kom på 2. plass på venteliste for profesjon psykologi ntnu. Siden hovedopptaket har det ikke skjedd noen oppdatering og jeg står fortsatt på samme plass. Er dette et dårlig tegn, eller trenger det ikke bety noe? (er jo mye som kan endre seg frem til etterfyllingsopptaket den 26.) Men hvilke muligheter tror dere det er for at jeg fortsatt kan komme inn?

 

Jeg tenker jo at det skal godt gjøres at 2 personer ikke takker nei til sin plass, eller glemmer svare i forhold til fristen. Så vet eg godt at det er et svært populært studium og at mange vil inn.

 

Er blitt fortalt at den 26 vil uansett tallene oppdateres og da vil ting ordne seg... Hva tenker dere?

 

Takk for svar

 

Jeg skal reservere plassen min på nettopp dette studiet til neste år, og dermed takke nei, så det er iallfall én plass som blir ledig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...