Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i oppfatt fyr


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Jeg vil bare innlede innleget mitt litt først ;)

Jeg var stormforelska i en gutt. Han var sjernert, nerdete og "mindre pen" (IKKE i mine øyne, men andres). Vi gikk på skole sammen og begynner (sannsynligvis) i samme klasse neste år også.

Vi hadde halt til felles, følte og føler jeg. Jeg tror muligens han likte meg. Han flørtet litt (veldig sjelden). Han rødmet i mitt nærvær. Og jeg tok han ofte i å stirre på fjeset eller lårene mine! I den tiden jeg kjente ham (ett og et halvt år) hadde han ingen kjæreste. Ikke jeg heller. Jeg var for redd og feig. Jeg tok ikke iniativ. Dessuten hadde jeg gankse mye å stri med jobbmessig den tida.

 

Nå har det seg sånn at plutselig hadde han fått kjæreste :(

Jeg forstår ham jo. Hun er en hyggelig jente som (etter hva jeg har blitt fortalt) sjekka ham opp, ga ham blomster og alle andre ting gutter ofte gjør mot jenter.

 

Jeg blei jo lei meg, men jeg forstår at jeg var for treig på avtrekkeren.

 

Kan det være han liker meg? Men at han tok ei annen isteden? Eller tror dere han aldri var interessert? Jeg er (jeg vil ikke skryte, men sånn objektivt, og jeg veit at utseende og smak ikke er objektivt men alikevel) ganske mye penere enn henne og jeg liker alt han liker. Mens hun står litt i motsatt ende av hans smak og politikk og alt. Men det er kanskje det som tiltrekker? De forholdene han har hatt har vel egentlig ikke vært forhold, men litt mer flørter. Henne jenta her bor langt unna og de ser hverandre sjelden. Men når de besøker hverandre er de sammen nesten hele tida. Er det mulig at om forholdet tar slutt at han kunne tenke seg å bli sammen med meg? Jeg veit at dere ikke veit, men har dere noen mening? Eller er det at han har blitt sammen med noen andre vist at han aldri kommer til å bli interessert?

 

Generelt, liker dere gutter bedre pene jenter dere har felles interesser med eller er det helt likgyldig?

 

Beklager langt innlegg og surrete innlegg. Men jeg veit ikke helt hva jeg egentlig vil ha svar på. Det er mest grublerier som veller opp i meg og må ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier som regel å hjelpe gutter å få jenter, men shit au...

 

Er du penere enn hun, ligger du bedre ann. Case closed.

 

Berre spør han om han har lyst til å finne på noe en dag. Visst han kjører "jeg har allerede dame", så si: "hva?" eller "hva har det med saken å gjøre?"

Da vil han føle seg dum som trodde du prøvde å sjekke han opp, senere kan du berre si du fikk følelser underveis.

 

Ganske lett game for jenter som er pene.

Lenke til kommentar

Jeg pleier som regel å hjelpe gutter å få jenter, men shit au...

 

Er du penere enn hun, ligger du bedre ann. Case closed.

 

Berre spør han om han har lyst til å finne på noe en dag. Visst han kjører "jeg har allerede dame", så si: "hva?" eller "hva har det med saken å gjøre?"

Da vil han føle seg dum som trodde du prøvde å sjekke han opp, senere kan du berre si du fikk følelser underveis.

 

Ganske lett game for jenter som er pene.

 

Tusen takk for konkret og greit svar!

Jeg må tenke meg litt om først.

Jeg vil ikke stjele noens kjæreste.

Dessuten så kan det jo hende han virkelig har falt for hun andre og kanskje synes jeg er dum

Lenke til kommentar

Vil du virkelig være en som ødlegger ett forhold? Jeg ville venta til forholdet dems tok slutt, hvis du mener det er ganske sannsynlig så kan du vente. Hva hvis ikke forholdet deres hadde funka? Da har du ødlagt 2 muligheter for fyren.

 

Utseende betyr vel det meste med engang noen møtes, men forholdet er ikke bærekraftig dersom personene ikke fungerer sammen. Dersom denne fyren trives sammen med den dama han har nå synes jeg ikke du skal blande deg inn med ditt blendende utseende.

 

Dersom du mener karen er verdt å vente på, så er det vel bare å vente??

 

Edit: Hva hvis du hadde vært sammen med fyren, og en smekker blondine kom og bergtok han, hvordan hadde du følt det?

Endret av McHalvorsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil du virkelig være en som ødlegger ett forhold? Jeg ville venta til forholdet dems tok slutt, hvis du mener det er ganske sannsynlig så kan du vente. Hva hvis ikke forholdet deres hadde funka? Da har du ødlagt 2 muligheter for fyren.

 

Utseende betyr vel det meste med engang noen møtes, men forholdet er ikke bærekraftig dersom personene ikke fungerer sammen. Dersom denne fyren trives sammen med den dama han har nå synes jeg ikke du skal blande deg inn med ditt blendende utseende.

 

Dersom du mener karen er verdt å vente på, så er det vel bare å vente??

 

Edit: Hva hvis du hadde vært sammen med fyren, og en smekker blondine kom og bergtok han, hvordan hadde du følt det?

 

Jeg kan vente.

 

Jeg ville følt meg forferdelig hvis noen hadde stjålet ham. Det virker sikkert skikkelig dumt, men det var faktisk sånn jeg følte det først. At hun jenta hadde stjålet ham fra meg :(

 

Jeg stoler forholdsvis mye på min egen mening. Men nå som jeg er så forelska blir jeg litt surrete.

Men hvis han fortsetter dette forholdet? Burde jeg på et eller annet tidspunkt vise at jeg faktisk liker ham fryktelig godt? Jeg veit at tida leger alle sår og at det er masse av fisk osv. Meg har aldri vært så forelksa før. Jeg blir helt lamma. Skal jeg la mitt (kanskje) livs kjærlighet forsvinne fordi jeg ikke vil være slem?

Er det mulig å hinte til ham? Hvis han faktisk også liker meg så ødelegger jeg kanskje ikke alt?

Lenke til kommentar

If in doubt, you're not in doubt.

 

Vedder en femmer på at han tenker det samme som deg.

 

:)

 

Det store problemet (ikke like stort som at han er opptatt da, men det er liksom en annen sak) er at jeg er fryktelig sjernert ovenfor ham. Noen ganger kommer vi godt i gang og kan snakke om store og små ting i flere timer. Men så er det dager og uker jeg ikke sier et ord. Vi bare sender blikk. Dessuten, jeg veit ikke, men det kan hende jeg ikke har vært så tydelig på at jeg liker ham. Det har vært noen ganger han fulgte etter meg (kanskje fordi han liker meg?). Han har ofte begynnt å snakke med meg og en gang hintet om hvor han skulle og hva jeg skulle. Men jeg bare gikk jeg. Jeg greier bare ikke oppføre meg normalt rundt ham! Men jeg veit ikke. Noen ganger virker det som han liker meg og ser på meg og deler persnoge ting med meg, men noen ganger føler jeg meg bare teit og dum og at han umulig kan like meg.

 

Beklager fjortissprat, men det er så deilig å si alt sammen til noen :)

Lenke til kommentar

Gutter kan være dum i hodet når det gjelder slikt. Til den typen gutter må du hinte _kraftig_. De venter på at DU tar det første steget.

 

Gutter er lette å tolke:

Han ser på deg -> Han liker deg

Han følger etter deg -> Han liker deg

Han ER med deg -> Han liker deg (kanskje som venn, men det er bare å spørre)

Han spør hvor du skal / sier hvor han skal -> Han liker deg

 

For alt du vet, kan det være han har likt deg hele tiden, men har gitt opp ettersom du ikke har hintet nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gutter kan være dum i hodet når det gjelder slikt. Til den typen gutter må du hinte _kraftig_. De venter på at DU tar det første steget.

 

Gutter er lette å tolke:

Han ser på deg -> Han liker deg

Han følger etter deg -> Han liker deg

Han ER med deg -> Han liker deg (kanskje som venn, men det er bare å spørre)

Han spør hvor du skal / sier hvor han skal -> Han liker deg

 

For alt du vet, kan det være han har likt deg hele tiden, men har gitt opp ettersom du ikke har hintet nok.

Lenke til kommentar

Wooops!

Der fikk jeg svart litt feil.

Det jeg ville si er dette:

Det er ikke bare gutter som er dumme.

Vi jenter (i hvert fall noen av oss) er nok vel så usikkre.

Dessuten blir jo alt vanskligere å forstå seg på når jeg liker ham så fryktelig :)

 

Men det er jo hyggelig å høre at han kanskje kunne likt meg.

 

Forresten, tror dere jeg kan fortsette med å holde kontakt og til og med ta kontakt? Bare som venner, jeg liker ham jo også kjempegodt som person, ikke "bare" som kjæresteemne. Eller tror dere jeg bare vil få det vondt med det eller at det er å utfordre sjenen?

Lenke til kommentar

I mitt hode, så har du en mild forelskelse på gutten, og den har eskalert når han fikk seg en dame... Hadde denne gutten vært så viktig for deg så hadde du nok vært litt mer frempå på ett tidligere tidspunkt. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, men jeg tror heller at du er litt redd for at du har latt sjansen forspille seg, enn at denne gutten er den rette for deg.

 

Jeg syns du bør holde litt avstand og se hva som skjer, det kommer lite godt utav at du skal blande deg inn nå..

 

Det er dog bare min mening, men jeg syns det er dårlig gjort å blande seg inn når denne gutten kanskje har funnet en partner han trives veldig godt med.

 

Forresten, tror dere jeg kan fortsette med å holde kontakt og til og med ta kontakt? Bare som venner, jeg liker ham jo også kjempegodt som person, ikke "bare" som kjæresteemne. Eller tror dere jeg bare vil få det vondt med det eller at det er å utfordre sjenen?

 

Mitt råd er å forholde deg til fyren slik du gjorde før denne hendelsen, skal du plutselig begynne å oppføre deg annerledes så blir det litt rart. Dersom du virkelig mener at denne gutten og deg passer sammen så er det faktisk bare å vente, så vil det nok ordne seg til slutt

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

I mitt hode, så har du en mild forelskelse på gutten, og den har eskalert når han fikk seg en dame... Hadde denne gutten vært så viktig for deg så hadde du nok vært litt mer frempå på ett tidligere tidspunkt. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, men jeg tror heller at du er litt redd for at du har latt sjansen forspille seg, enn at denne gutten er den rette for deg.

 

Jeg syns du bør holde litt avstand og se hva som skjer, det kommer lite godt utav at du skal blande deg inn nå..

 

Det er dog bare min mening, men jeg syns det er dårlig gjort å blande seg inn når denne gutten kanskje har funnet en partner han trives veldig godt med.

 

Forresten, tror dere jeg kan fortsette med å holde kontakt og til og med ta kontakt? Bare som venner, jeg liker ham jo også kjempegodt som person, ikke "bare" som kjæresteemne. Eller tror dere jeg bare vil få det vondt med det eller at det er å utfordre sjenen?

 

Mitt råd er å forholde deg til fyren slik du gjorde før denne hendelsen, skal du plutselig begynne å oppføre deg annerledes så blir det litt rart. Dersom du virkelig mener at denne gutten og deg passer sammen så er det faktisk bare å vente, så vil det nok ordne seg til slutt

 

Jepp. Det skal jeg prøve. Verken mye mer eller mye mindre kontakt.

 

Når det gjelder forelskelsen kan jeg bare si at jeg tror den har avtatt når han fikk kjæreste. Jeg tror det er en jente-greie at opptatte gutter ikke er noe å trakte etter. Før han fikk kjæreste greide jeg ikke se ham i øynene, snakke med ham, og jeg drømte om ham hver natt i flere måneder, spiste ikke. Etter han fikk kjæresten har jeg blitt litt mer "vanlig". Men jeg føler at jeg fremdeles er veldig forelsket, men på en "sunnere" måte (om man kan si det om å være forelsket i en opptatt fyr). Men uasett. Om forelskelsen har minsket eller eskalert er egentlig ikke så viktig, føler jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg prater bare av min egen erfaring, dersom man er litt forelsket i noen så blir følelsene forsterket når denne personen blir opptatt. Sier ikke at det gjelder deg altså :)

 

Jeg tror det ordner seg for deg, dersom denne karen virkelig liker deg og ikke sin nåværende partner, så vil det være naturlig at forholdet hans vil ta slutt etterhvert og da kan du være der for han vettu :)

 

Ønsker deg uansett lykke til og en fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...