Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjermproblemer, flere ulike b.l.a. "dumping av fysisk minne"

Anbefalte innlegg

Vil påpeke at jeg ikke er spessielt datakyndig til å begynne med, så om noe av det jeg skriver er uforståelig så beklager jeg dette.

Da jeg kom hjem fra jobb i går ettermiddag og skulle starte opp pcen så etter at jeg hadde logget på brukeren min så fikk jeg blåskjerm og pcen startet opp på nytt. Denne gangen kom blåskjermen like etter at jeg hadde valgt å starte pcen i vanlig modus og nok en gang startet den på nytt. Slik fortsatte det til jeg dro ut strømmen, selv i sikkermodus. Blåskjermen varer kun i kort tid (0.1 - 1 sec) så jeg rekker skjeldent å lese hvilken stoppemelding som popper opp. Det jeg har lagt merke til er at for hver gang så varierer stoppemeldingen helt i fra 0x1a til 0x8f (så langt). Det har vært tre tilfeller hvor blåskjermen har vart i ca. 5 sekunder og da står det "starter dumping av fysisk minne.." osv.

Jeg har letet litt rundt på nettet etter mulige løsninger og har prøvd å flyttet på RAM-brikker og sjekket temperatur osv, men uten noe form for hell.

Får heller ikke formatert pcen siden den crasher før jeg får startet opp disken.

Kommer enn på BIOS, om dette kan være til noen hjelp.

Trenger dere mer informasjon så bare spør, så skal jeg prøve å gi svar så fort og godt som mulig.

Om noen har noen råd så setter jeg svært stor pris på det!

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, få tatt en memtest av minnnet ditt ( Memtest.org ) , denne kjøres fra en CD/DVD i oppstarten.

Feiler minnet der bør du sjekke at Bios har riktige innstillinger og at minnet har nok strøm (volt ) , for å kunne hjelpe deg videre akkurat der bør du komme med detaljert delbeskrivelse av komponentene i pcen.

Lenke til kommentar

Deler i pcen:

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS

Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB KIT

Gigabyte GA-MA78GM-UD2H, Socket-AM2+/AM3

AMD Phenom X4 9650 Quad Core, 2,3 GHz, 2MB

ASUS GeForce 9400GT 512MB Silent PhysX

Seagate Barracuda® 7200.12 250GB SATA

Ikke sikker på det er den informasjonen du er ute etter, men bare si i fra om noe mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...