SaitekEclipse Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hei, Sliter med Bluescreen med code 116 ved lasting av spill. Dette skjer ikke hver gang men ganske ofte. De gangene jeg ikke får Bluescreen så kan jeg spille uten problem så lenge jeg må ønske. Eneste spill som ikke gir BSOD er Sniper Ghost Warrior. PC spec: Asus P6T SE hovedkort Intel i7 920 2,66Ghz pros Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB (x2) Xfx radeon 5970 black edition Samsung spintpoint f1 1TB Corsair TX850W strømforsyning Windows 7 64 bit Har satt til XMP profile i hovedkortet for å kjøre ram på 1600mhz, men får bluescreen ved load default også. Temp på grafikk kortet ligger på rundt 41 i idle og rundt 60 ved spilling. Alt av drivere er oppdatert så vidt jeg vet. Noen som har tips som kan hjelpe? Tar imot alle tips med stor takk. Legger ved noen bilder (Stusser litt på Core Voltage på prosessoren, er den normal?) Mvh SaitekEclipse Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Når det skjer, er det noe mønster? Slikt er jo ofte minne... Hva med å kjøre en minne test? Lenke til kommentar
SaitekEclipse Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Takk for kommentar, Begynner å se et mønster ved at når PC'n har stått en stund i idle og jeg starter et spill så er det større sansynlighet at jeg får blåskjerm enn at jeg laster flere spill etter hverandre visst det gir no mening. Har kjørt memtest og prime95 uten error. Lenke til kommentar
SaitekEclipse Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Kommer litt piksler på skjermen før skjermen fryser og går i blåskjerm med kode 116 og atikmpag.sys, deretter restarter. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Det er mest sannsynligvis skjermkortet som forårsaker BSOD. Mulig det blir for varmt derfor får du artifacts før BSOD. Kan du sjekke temperatur på kortet? GPU-Z eller HWMonitor vil vise temperaturene. Nå kjenner jeg ikke noe særlig til i7 920, men synes den VCore volten din er lav, 0.9 V og den kjører på 1.6 GHz. Mulig den har klokket seg ned, men skulle ikke den ha kjørt på normal hastighet som er 2.67 GHz? Endret 17. juli 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
SaitekEclipse Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Takk for kommentar, Sjekket temp med GPU-Z, ligger på 41 i idle og rundt 60 ved spilling, så skulle være grei tror jeg. VCore volten stiger ved tyngere arbeid, f.eks spilling, samme gjør core speed. Mulig at den klokker seg for mye ned kanskje? Skal prøve å sjekke det opp. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Du sier jo: "Kommer litt piksler på skjermen før skjermen fryser og går i blåskjerm med kode 116 og atikmpag.sys, deretter restarter." Og dette har jo med skjermkort eller driver å gjøre. Når det gjelder minne skal du ikke stole blindt på det CPU-Z sier eller BIOS for den saks skyld. Prøvde å finne ut hvilken spenning det minnet ditt skal ha, men det var ikke enkelt. Hvis minnet kjører med feil timing og spenning, kan det forårsake BSOD. Men jeg er litt usikker på om det vil forårsake artifacts, det er normalt noe som skyldes varme eller feil på GPU på skjermkort. Lenke til kommentar
SaitekEclipse Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Spenning skal være 1.65 i følge Corsair support side på TR3X6G1600C8D. Det er det jeg kjører på. Har XMP profile på i bios, fikk beskjed om å gjøre det av Corsair support så regner med ram'n er godkjent. Lenke til kommentar
ceebee Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 HAr samme problem på mine HD4890. atikmpag.sys (116) error.. Har testet ALLE 10.x ati drivere. eneste som fungerte for meg (i ca 2 dager) var 9.10. Nå har jeg fjernet alle drivere, tilogmed da sliter kortene mine med å tegne windows. normale feil er: - Sorte skjermer. - Artifacts på skjer. som feks: striper, 8bits bokser o.l - BSOD... igjen og igjen og igjen. - Snakket med Mpx service, og de anbefalte meg å sende inn kortene til test. For så å bytte de ut. Har ingen memory feil eller feil på windows. Sjekk disse hvis du lurer på mer: (mange som har dette problemet) http://forums.amd.co...threadid=139730 http://social.answer...d7-70cf14ffa5c3 http://www.overclock...-rage-me-3.html Noen får det fikset.. andre må ha nye kort. JEg sender mine inn for garanti bytte, og bytter til 6000 serien.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå