Gå til innhold

Diskusjonstråden mellom kreasjonister og ateistiske evolusjonister


Anbefalte innlegg

"Sosialistene som alltid har brukt alle midler for å prøve å bekjempe kristendommen[..]"

 

Du ser ikke hva som er galt med denne setningen? Det er ikke "sosialister" som skriver historie, historie skriver seg selv, og historie er en vitenskap. Det er ingen agenda bak den, hele formålet med den er å være så korrekt og nøytral som mulig.

 

 

Det er ikke noe galt med den setningen.

Det er sosialistene som har makten, og det er sosialister som har skrevet og manipulert historiebøkene i skolen. Det er derfor det alltid har vært så viktig for dem å kontrollere skolen.

De ønsker å "forme" barn og ungdom som de selv vil, og gi dem "riktig" kunnskap. Slik at alle skal vokse opp og bli "gode" sosialister.

De diterer til og med hva prestene i statskirken skal lære sine menigheter, og dessverre har nesten alle prestene gitt etter og latt det skje.

 

Det ser ut som at de nå ikke lenger prøver å skjule sine ugjerninger.

De skriver ny "historie" og forandrer på alt for å fremme sin ufyselige og ugudelige ideologi.

 

Det er ganske naivt å tro at de er nøytrale i sin gjengivelse av historien, for det har alltid vært slik at makthaverne prøver å manipulere historien i egen favør.

Så jeg må nok skuffe deg, men store deler av det du lærer i skolen i dag er mer eller mindre manipulert og forfalsket, og rett og slett sosialistisk propaganda for å fremme sosialismen.

 

Det gjelder også evolusjonsteorien, men her er også en annen agenda, nemlig befolkningsreduksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står det samme i historiebøkene fra høyre-orienterte regimer. Historie er vitenskap, og går gjennom en internasjonal kontroll i form av peer-review. Dette har ingenting med sosialisme å gjøre.

 

Jeg er ikke sosialist. Her er det du som ikke er nøytral. Evolusjonsteorien handler om kunnskap og viten, og ingen agenda. Å påstå at vi har formet evolusjonsteorien for å få til befolkningsreduksjon er helt på jordet - evolusjonsteori blir brukt til medikamenter, og også for å hjelpe personer å få barn! Det er likedan med historie-feltet, dette handler om kunnskap og viten, ikke agenda.

 

Når du nevner det, så finner jeg - ironisk nok - kun et fåtall eksempler på makt-sentre som har forsøkt å skrive mytehistori til sin fordel. Fellesnevneren er at alle makt-sentrene i hovedsak har religiøse tilhengere; ser du hvor jeg vil? Forøvrig er det "folket" som har og er makten her i Norge, "folket" har ingen vinning i å lure seg selv.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Sosialistene som alltid har brukt alle midler for å prøve å bekjempe kristendommen[..]"

 

Du ser ikke hva som er galt med denne setningen? Det er ikke "sosialister" som skriver historie, historie skriver seg selv, og historie er en vitenskap. Det er ingen agenda bak den, hele formålet med den er å være så korrekt og nøytral som mulig.

 

 

Det er ikke noe galt med den setningen.

Det er sosialistene som har makten, og det er sosialister som har skrevet og manipulert historiebøkene i skolen. Det er derfor det alltid har vært så viktig for dem å kontrollere skolen.

De ønsker å "forme" barn og ungdom som de selv vil, og gi dem "riktig" kunnskap. Slik at alle skal vokse opp og bli "gode" sosialister.

De diterer til og med hva prestene i statskirken skal lære sine menigheter, og dessverre har nesten alle prestene gitt etter og latt det skje.

 

Det ser ut som at de nå ikke lenger prøver å skjule sine ugjerninger.

De skriver ny "historie" og forandrer på alt for å fremme sin ufyselige og ugudelige ideologi.

 

Det er ganske naivt å tro at de er nøytrale i sin gjengivelse av historien, for det har alltid vært slik at makthaverne prøver å manipulere historien i egen favør.

Så jeg må nok skuffe deg, men store deler av det du lærer i skolen i dag er mer eller mindre manipulert og forfalsket, og rett og slett sosialistisk propaganda for å fremme sosialismen.

 

Det gjelder også evolusjonsteorien, men her er også en annen agenda, nemlig befolkningsreduksjon.

Evolusjonsteorien skal brukes til befolkningsreduksjon? På hvilken måte?

Lenke til kommentar

Det står det samme i historiebøkene fra høyre-orienterte regimer. Historie er vitenskap, og går gjennom en internasjonal kontroll i form av peer-review. Dette har ingenting med sosialisme å gjøre.

 

Jeg er ikke sosialist. Her er det du som ikke er nøytral. Evolusjonsteorien handler om kunnskap og viten, og ingen agenda. Å påstå at vi har formet evolusjonsteorien for å få til befolkningsreduksjon er helt på jordet - evolusjonsteori blir brukt til medikamenter, og også for å hjelpe personer å få barn! Det er likedan med historie-feltet, dette handler om kunnskap og viten, ikke agenda.

 

Når du nevner det, så finner jeg - ironisk nok - kun et fåtall eksempler på makt-sentre som har forsøkt å skrive mytehistori til sin fordel. Fellesnevneren er at alle makt-sentrene i hovedsak har religiøse tilhengere; ser du hvor jeg vil? Forøvrig er det "folket" som har og er makten her i Norge, "folket" har ingen vinning i å lure seg selv.

 

Det fins ingen høyre-orienterte regimer, det fins bare grader av sosialisme.

Og de forskjellige typer sosialister som vant verdenskrigene har også skrevet historien, i sin favør.

De vestlige landene skrev sin versjon og sovjet-unionen skrev sin. Japan hadde sin versjon og kina hadde sin versjon.

Går vi lenger tilbake så har også muslimene sin versjon, landene i Afrika har sin versjon osv.

Så historie er ikke noen nøytral vitenskap. Det er også ganske mye historie som ikke blir gjort kjent fordi det ikke passer med nåtidens politisk korrekte "viten" De fleste regimer har en klar politisk agenda med all informasjon de gir sitt folk.

 

Evolusjonsteorien er et eksempel på slik politisk korrekt "viten" Og det som ikke passer med evolusjonsteorien blir forsøkt skjult for folket.

At evolusjonsteorien bla. er ment brukt for å få til befolkningsreduksjon er ikke "helt på jordet" For det er sannheten.

Evolusjonsteorien handler ikke om kunnskap og viten, men den ble brukt av de rike på den tiden for å rettferdiggjøre diskrimineringen av fattigfolk. Og den har ikke noe med kunnskap og viten å gjøre, men er bla et krampaktig forsøk på å forklare skaperverket uten å innrømme at det fins en skaper, for makthaverne liker å tro at de er toppen av skaperverket og de høyst utviklede, nærmest "guder" som kan konrollere og tyrannisere oss laverestående mennesker som de selv vil.

 

Det er heller ikke folket som har makten i Norge, men arbeiderpartiet, som igjen jobber for FN og nwo.

Hvordan kan du tro at folket har makten i Norge når regjeringen gjør som den vil og trer skatter og avgifter, forbud og påbud samt lover som begrenser vår frihet nedover ørene på oss, mot vår vilje ?

Lenke til kommentar

Evolusjonsteorien er et eksempel på slik politisk korrekt "viten" Og det som ikke passer med evolusjonsteorien blir forsøkt skjult for folket.

Dette var søkt. Noen nærmere redegjørelse for hvordan dette blir gjort?

 

At evolusjonsteorien bla. er ment brukt for å få til befolkningsreduksjon er ikke "helt på jordet" For det er sannheten.

Men eksempler på dette glimrer med sitt fravær. Du verden, hva kan det komme av da?

 

Evolusjonsteorien handler ikke om kunnskap og viten, men den ble brukt av de rike på den tiden for å rettferdiggjøre diskrimineringen av fattigfolk. Og den har ikke noe med kunnskap og viten å gjøre, men er bla et krampaktig forsøk på å forklare skaperverket uten å innrømme at det fins en skaper, for makthaverne liker å tro at de er toppen av skaperverket og de høyst utviklede, nærmest "guder" som kan konrollere og tyrannisere oss laverestående mennesker som de selv vil.

Hvordan i alle dager skal man klare å diskriminere fattigfolk på grunnlag av en forklaring på hvordan naturen virker (for det er det evolusjonsteorien er)? Og evolusjonsteorien kan strengt tatt ikke gjøre annet enn å forklare naturen. At dette skulle være et særdeles nyttig verktøy til å "konrollere og tyrannisere oss laverestående mennesker" er heller ikke begrunnet i annet enn at du mener det er slik. (Og ikke bland meg inn blant de laverestående mennesker).

Endret av Ateisten
Lenke til kommentar

Je skjønner fortsatt ikke hvordan man skal bruke evolusjonsteorien til befolkningsreduksjon.

 

Det blir litt som å si at man skal bruke gravitasjonsteorien til befokningsreduksjon fordi det oppfrodrer folk til å hoppe i døden fra store høyder.

 

Onde maktmennesker har aldri trengt noen unnskyldning for å drepe folk, så hvorfor du drar evolusjonsteorien inn i dette er en gåte.

Lenke til kommentar

Det står det samme i historiebøkene fra høyre-orienterte regimer. Historie er vitenskap, og går gjennom en internasjonal kontroll i form av peer-review. Dette har ingenting med sosialisme å gjøre.

 

Jeg er ikke sosialist. Her er det du som ikke er nøytral. Evolusjonsteorien handler om kunnskap og viten, og ingen agenda. Å påstå at vi har formet evolusjonsteorien for å få til befolkningsreduksjon er helt på jordet - evolusjonsteori blir brukt til medikamenter, og også for å hjelpe personer å få barn! Det er likedan med historie-feltet, dette handler om kunnskap og viten, ikke agenda.

 

Når du nevner det, så finner jeg - ironisk nok - kun et fåtall eksempler på makt-sentre som har forsøkt å skrive mytehistori til sin fordel. Fellesnevneren er at alle makt-sentrene i hovedsak har religiøse tilhengere; ser du hvor jeg vil? Forøvrig er det "folket" som har og er makten her i Norge, "folket" har ingen vinning i å lure seg selv.

 

Det fins ingen høyre-orienterte regimer, det fins bare grader av sosialisme.

Og de forskjellige typer sosialister som vant verdenskrigene har også skrevet historien, i sin favør.

De vestlige landene skrev sin versjon og sovjet-unionen skrev sin. Japan hadde sin versjon og kina hadde sin versjon.

Går vi lenger tilbake så har også muslimene sin versjon, landene i Afrika har sin versjon osv.

Så historie er ikke noen nøytral vitenskap. Det er også ganske mye historie som ikke blir gjort kjent fordi det ikke passer med nåtidens politisk korrekte "viten" De fleste regimer har en klar politisk agenda med all informasjon de gir sitt folk.

 

Evolusjonsteorien er et eksempel på slik politisk korrekt "viten" Og det som ikke passer med evolusjonsteorien blir forsøkt skjult for folket.

At evolusjonsteorien bla. er ment brukt for å få til befolkningsreduksjon er ikke "helt på jordet" For det er sannheten.

Evolusjonsteorien handler ikke om kunnskap og viten, men den ble brukt av de rike på den tiden for å rettferdiggjøre diskrimineringen av fattigfolk. Og den har ikke noe med kunnskap og viten å gjøre, men er bla et krampaktig forsøk på å forklare skaperverket uten å innrømme at det fins en skaper, for makthaverne liker å tro at de er toppen av skaperverket og de høyst utviklede, nærmest "guder" som kan konrollere og tyrannisere oss laverestående mennesker som de selv vil.

 

Det er heller ikke folket som har makten i Norge, men arbeiderpartiet, som igjen jobber for FN og nwo.

Hvordan kan du tro at folket har makten i Norge når regjeringen gjør som den vil og trer skatter og avgifter, forbud og påbud samt lover som begrenser vår frihet nedover ørene på oss, mot vår vilje ?

Er du seriøs, eller er du virkelig så paranoid?

 

Hvis du virkelig hater de regler og avgifter vi har her i landet så har jeg løsningen klar for deg, stikk! finn deg ett land som styres av religiøse dogmer og se åssen det blir! Det er ingenting som innskrenker den personlige friheten like mye som religiøse påbud.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at Somalia ikke har noen eindoms eller andre skatter, det du kan sjele fra olje tankerne kan du behole, viss noen har en fin ring du vil ha, kan du drepe han for den, ser noen rart på deg, kan du drepe dem, vil du ha sex tar du bare med deg 6 venner og voldtar en dame, dette høres ut som et paradis for Baltazar, sikkert ikke mange som tror på evolusjon der nede heller, og siden alle er fatige kan ingen rike bruke den til å nedvergie de fattige

Lenke til kommentar

Det fins ingen høyre-orienterte regimer, det fins bare grader av sosialisme.

 

Tull. Nederland er et eksempel på hva man vil kunne kalle et høyreorientert regime, eller såkalt liberalistisk samfunn. Norge er ikke langt fra dette selv. At vi har en rødgrønn regjering har veldig lite med dette å gjøre.

 

Og de forskjellige typer sosialister som vant verdenskrigene har også skrevet historien, i sin favør.

De vestlige landene skrev sin versjon og sovjet-unionen skrev sin. Japan hadde sin versjon og kina hadde sin versjon.

 

Her tar jeg deg på ordet! Bevis påstanden din, eller trekk den.

 

Evolusjonsteorien er et eksempel på slik politisk korrekt "viten" Og det som ikke passer med evolusjonsteorien blir forsøkt skjult for folket.

 

Nei, dette er løgn. Det er forresten essensielt å faktisk finne noe som ikke passer med evolusjonsteorien, før man kommer med en slik påstand. Igjen, bevis påstanden eller trekk deg fra den.

 

At evolusjonsteorien bla. er ment brukt for å få til befolkningsreduksjon er ikke "helt på jordet" For det er sannheten.

 

Det er ikke sannheten. Jeg har allerede vist en direkte motsigelse til dette. Dersom du ikke skal rette deg selv gjennom en debatt når du beviselig tar feil, så har jeg ingen interesse i å diskutere med deg. Predikanter har vi nok av!

 

Evolusjonsteorien handler ikke om kunnskap og viten, men den ble brukt av de rike på den tiden for å rettferdiggjøre diskrimineringen av fattigfolk.

 

"Darwinismen" ble også brukt til å rettferdiggjøre imperialisme. Dette har likevel ingenting med hva som er sant eller ikke å gjøre, evolusjonsteorien er nøytral, det er de som legger mening i den som har en agenda. Her bommer du fullstendig! Det du gjør her er å si at forklaringen på hvordan et skytegevær settes sammen er feil fordi skytevåpen kan brukes til å drepe. Dette er for dårlig argumentasjon.

 

Og den har ikke noe med kunnskap og viten å gjøre, men er bla et krampaktig forsøk på å forklare skaperverket uten å innrømme at det fins en skaper, for makthaverne liker å tro at de er toppen av skaperverket og de høyst utviklede, nærmest "guder" som kan konrollere og tyrannisere oss laverestående mennesker som de selv vil.

 

En slik paranoid virkelighetsforståelse ville kanskje ikke vært like mye tegn på vrangforestillinger dersom vi levde i et diktatur, eller tyrannstyre av tidlig middelarlderen. Dette er dog ikke tilfelle, og disse var - ironisk nok - supplementert av religiøs overbevisning. Evolusjonsteorien handler om kunnskap og viten; den forklarer tross alt hvordan liv utvikler seg. Den sier ingenting om en "skaper", verken bekreftende eller avkreftende. Dette er ren løgn eller misoppfatning!

 

Det er heller ikke folket som har makten i Norge, men arbeiderpartiet, som igjen jobber for FN og nwo.

 

Dette var noe snevert og ukorrekt bilde av Norges maktsamspill. Arbeiderpartiet er et parti, og et parti styrer ikke landet. Det som utgjør regjeringen er ikke bare arbeiderpartiet. Heller ikke regjeringen har makt til å endre og forme lover som de vil. Vi har et tredelt maktsystem - har du ikke lært dette på barneskolen? Det er også selvinnlysende at du bommer helt, da regjeringen, stortinget og alt som er av lovgivende makt i Norge er talsmenn for "folket", utvalgt og selektert til og av "folket".

 

Nå mener jeg selvsagt flertallet. Jeg stemmer ikke arbeiderpartiet selv, men det endrer ikke faktum at folket styrer. Jeg får utslag for mine meninger da arbeiderpartiet nektes å innføre løsninger som f.eks. "medie-avgift" på datamaskinutstyr.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Jeg tror det Baltazar94 egentlig sier er at han ikke like evolusjonsteorien fordi han mener den fremstiller mennesket på feil måte. Det er altså ikke det at han sitter på fakta som motsier den. Det er mer at ideologien hans gjør at han må forkaste fakta i akkurat denne saken.

Den sier alle mennesker er dyr. At en del mennesker føler seg som dyr, betyr ikke at alle er det, eller ønsker å være det.

Lenke til kommentar

Jeg tror det Baltazar94 egentlig sier er at han ikke like evolusjonsteorien fordi han mener den fremstiller mennesket på feil måte. Det er altså ikke det at han sitter på fakta som motsier den. Det er mer at ideologien hans gjør at han må forkaste fakta i akkurat denne saken.

Den sier alle mennesker er dyr. At en del mennesker føler seg som dyr, betyr ikke at alle er det, eller ønsker å være det.

 

Jeg kan heller ikke akseptere at jeg ikke vant 10 millioner i Lotto i helgen. Sorry, jeg kan ikke akseptere det.

 

Selv om du ikke liker tingenes tilstand, så trenger de ikke være feil, IHS

Lenke til kommentar
Den sier alle mennesker er dyr. At en del mennesker føler seg som dyr, betyr ikke at alle er det, eller ønsker å være det.

 

 

At man ønsker noe påvirker ikke de faktiske forholdene. Mennesker har alltid vært dyr, selv de som tror de er bedre enn alle andre.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Den sier alle mennesker er dyr. At en del mennesker føler seg som dyr, betyr ikke at alle er det, eller ønsker å være det.

Evolusjonsteorien forklarer hvorfor mennesker er dyr. Denne forklaringen er ikke at "noen føler seg som dyr".

Nei, med evolusjonsteorien forsøker en del mennesker å forklare hvorfor de føler seg som dyr.

Lenke til kommentar

Det er uansett vi mennesker som har definert "menneske" og "dyr" Så klart er vi overlegen dyr på så og si alle plan (bortsett fra 1-1 kamp "i Adams drakt" mot en kanonsulten tiger da for eksempel)

 

Så det er vi som selv har definert ordet "dyr" og evolusjonen plasserer oss i den samme definisjonen, fordi vi alle har felles stamfedre.

Lenke til kommentar

Så det er vi som selv har definert ordet "dyr" og evolusjonen plasserer oss i den samme definisjonen, fordi vi alle har felles stamfedre.

Dette er bare noe de som føler seg som dyr, har funnet på.

 

I virkeligheten er det ikke slik.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...