IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Kristendommen har sivilisert en rekke primitive folk opp gjennom historien.Derfor er det bra at kristendommen har slik fremgang i Afrika i dag. Kristendommen har fremgang i Afrika fordi folk der er dumme, de mangler utdanning og de blitt lurt trill rundt av tryllekunstnere, magikere og misjonærer i flere hundre år nå. Denslags luretriks funker ikke lenger i Europa, vi gjennomskuer juks og fanteri. Hvorfor flytter du ikke til Afrika? Du kommer til å få det kjempefint der. Nei, de har forstått at det er kristendommen som har løftet den vestlige verden opp på det nivå det i dag befinner seg på, et nivå de selv ønsker å komme på. Det er nok ikke kristendommens om har gjort dette. Tvert imot har den vestlige verden blitt løftet høyere opp jo mer sekularisert den har blitt. Det er altså avstand fra religion som gir fred og velstand. Nei, det er kristendommen som gir mennesket fred og velstand. Sekulariseringen ødelegger mennesket. Endret 2. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Afrika trenger vitenskap og humanisme, ikke mer (over)tro. Det er kun kristendommen som kan rydde opp i Afrikas psyke. Vitenskap og såkalt humanisme greier ikke det. Endret 2. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Vi kan bevise at humanisme og vitenskap tok europa ut av tilstanden som afrika er i nå. Renesansen -> Opplysningstiden -> Moderne vitenskapelig tid Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Kristendommen har sivilisert en rekke primitive folk opp gjennom historien.Derfor er det bra at kristendommen har slik fremgang i Afrika i dag. Kristendommen har fremgang i Afrika fordi folk der er dumme, de mangler utdanning og de blitt lurt trill rundt av tryllekunstnere, magikere og misjonærer i flere hundre år nå. Denslags luretriks funker ikke lenger i Europa, vi gjennomskuer juks og fanteri. Hvorfor flytter du ikke til Afrika? Du kommer til å få det kjempefint der. Nei, de har forstått at det er kristendommen som har løftet den vestlige verden opp på det nivå det i dag befinner seg på, et nivå de selv ønsker å komme på. Det er nok ikke kristendommens om har gjort dette. Tvert imot har den vestlige verden blitt løftet høyere opp jo mer sekularisert den har blitt. Det er altså avstand fra religion som gir fred og velstand. Nei, det er kristendommen som gir mennesket fred og velstand. Sekulariseringen ødelegger mennesket. Historiebøkene gir deg ikke rett her. Historiebøkene viser at økt velstand og fred henger sammen med sekularisering, og dumping av gammelkristelig grums. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Vi kan bevise at humanisme og vitenskap tok europa ut av tilstanden som afrika er i nå. Renesansen -> Opplysningstiden -> Moderne vitenskapelig tid Det er sprøyt Red Frostraven The first universities in Europe University of Bologna (1088) University of Paris (1150) University of Oxford (1167) University of Modena (1175) University of Palencia (1208) University of Cambridge (1209) University of Salamanca (1218) University of Montpellier (1220) University of Padua (1222) University of Toulouse (1229) University of Orleans (1235)) University of Coimbra(1288) Middelalderen (ca. 500-1500) katedral byggernes tid var en fin tid. University of Bologna University of Cambridge University of Oxford Endret 2. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Koalisjon medfører ikke kausalitet, IHS. Videre vil jeg påstå at universitetene virket med sekulariseringen, og opplysningstiden ville aldri hendt uten universitetene og boktrykkerkunsten. Hvordan forteller dette at sekularisering ikke løftet Europa ut av denne typiske "krise" den tredje verden er i dag? Du mer eller mindre bekrefter det Red Frostraven sier. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hva har disse universitetene med saken å gjøre? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Hva har disse universitetene med saken å gjøre? Disse universitetene og katedralene viser hvem som skapte den veslige sivilisasjon, Kirken ! Det er også den som kan hjelpe Afrika til sivilisasjon. Endret 2. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hva har disse universitetene med saken å gjøre? Disse universitetene og katedralene viser hvem som skapte den veslige sivilisasjon, Kirken ! Det er også den som kan hjelpe Afrika til sivilisasjon. Vestlig sivilisasjon oppstå tusenvis av år før kirker og katedraler. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Og den vestlige modernisering kom på tross av kirken. Til og med i kunsten, arkitektur o.l. Her er IHS helt på villspor. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Og den vestlige modernisering kom på tross av kirken. Til og med i kunsten, arkitektur o.l. Her er IHS helt på villspor. Å si IHS er på villspor er smør på flesk, er som å si grå elefanter er grå. Vi husker alle hans bevis for itelligent desgin der fargene på en pappegøye lignet litt på en regnbue. Vi vet alle at det var på tross av kristendomen vi dro oss opp av søla, folk som trosset kirken med livet som innsats, ikke bare sitt liv i form av frykt for tortur og henrettelse, men deres levebrød også, det var ektremt lett for kirken å gjøre deg arbeidsløs og det betydde en sulte død på gata. Lenke til kommentar
WINWIN Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Vi er vell alle enige at Kirken har hatt og har fortsatt en del som de burde skammme seg over... // WINWIN Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Middelalderen (ca. 500-1500) katedral byggernes tid var en fin tid. Hugge hodet av nordmenn som IKKE ønsket å bli kristen. Korsfarere som hugger av hoder i øst og vest. En kirke som støtter brenning av folk (levende) på bål. JA, KLART DU SYNS DET VAR EN FIN TID.. Ja virkelig en fin, en tid alle kristne burde være stolt over. Ønsker du deg denne tiden tilbake. 1 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hva har disse universitetene med saken å gjøre? Disse universitetene og katedralene viser hvem som skapte den veslige sivilisasjon, Kirken ! Det er også den som kan hjelpe Afrika til sivilisasjon. Den vestlige sivilisasjon ble skapt gjennom sekularisering. Reell kunnskap fremfor religiøse dogmer. Når religionen prøver å ta styringen over undervisningsinstitusjoner i stedet for å la dem undervise sekulært, går det galt. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Middelalderen (ca. 500-1500) katedral byggernes tid var en fin tid. Hugge hodet av nordmenn som IKKE ønsket å bli kristen. Korsfarere som hugger av hoder i øst og vest. En kirke som støtter brenning av folk (levende) på bål. JA, KLART DU SYNS DET VAR EN FIN TID.. Ja virkelig en fin, en tid alle kristne burde være stolt over. Ønsker du deg denne tiden tilbake. Nå syns jeg mobbegjengen her tar helt av i sitt fordomsfulle hat. Det var ingen som hugde hodet av folk i Norge fordi de ikke ville bli kristne. Det var heller ingen korstog i Norge. Det forundrer meg ikke det minste om det er slikt sprøyt ungdommen lærer på skolen i dag. Men jeg har ikke fått svar på mitt spørsmål så jeg prøver igjen. Hvordan kan dere tro at sosialistene som alltid har brukt alle midler for å prøve å bekjempe kristendommen, likevel vil gi nøytral informasjon om kristendom og dens historie ? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 "Sosialistene som alltid har brukt alle midler for å prøve å bekjempe kristendommen[..]" Du ser ikke hva som er galt med denne setningen? Det er ikke "sosialister" som skriver historie, historie skriver seg selv, og historie er en vitenskap. Det er ingen agenda bak den, hele formålet med den er å være så korrekt og nøytral som mulig. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hva har disse universitetene med saken å gjøre? Disse universitetene og katedralene viser hvem som skapte den veslige sivilisasjon, Kirken ! Det er også den som kan hjelpe Afrika til sivilisasjon. Den vestlige sivilisasjon ble skapt gjennom sekularisering. Reell kunnskap fremfor religiøse dogmer. Når religionen prøver å ta styringen over undervisningsinstitusjoner i stedet for å la dem undervise sekulært, går det galt. Nei, den veslige sivilisasjone ble skapt av Kirken. Det var Kirken som bygde de universitetene og katedralene. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Middelalderen (ca. 500-1500) katedral byggernes tid var en fin tid. Hugge hodet av nordmenn som IKKE ønsket å bli kristen. Korsfarere som hugger av hoder i øst og vest. En kirke som støtter brenning av folk (levende) på bål. JA, KLART DU SYNS DET VAR EN FIN TID.. Ja virkelig en fin, en tid alle kristne burde være stolt over. Ønsker du deg denne tiden tilbake. Nå syns jeg mobbegjengen her tar helt av i sitt fordomsfulle hat. Det var ingen som hugde hodet av folk i Norge fordi de ikke ville bli kristne. Det var heller ingen korstog i Norge. Det forundrer meg ikke det minste om det er slikt sprøyt ungdommen lærer på skolen i dag. Men jeg har ikke fått svar på mitt spørsmål så jeg prøver igjen. Hvordan kan dere tro at sosialistene som alltid har brukt alle midler for å prøve å bekjempe kristendommen, likevel vil gi nøytral informasjon om kristendom og dens historie ? Fikk du med deg i historietimene hvordan Norge ble kristnet? Hva med heksebrenningene? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Nei, den veslige sivilisasjone ble skapt av Kirken.Det var Kirken som bygde de universitetene og katedralene. Nei, vestlig sivilisasjon ble skapt lenge før katedraler og kirker. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Det var ingen som hugde hodet av folk i Norge fordi de ikke ville bli kristne.Det var heller ingen korstog i Norge. Det forundrer meg ikke det minste om det er slikt sprøyt ungdommen lærer på skolen i dag. Men jeg har ikke fått svar på mitt spørsmål så jeg prøver igjen. Hvordan kan dere tro at sosialistene som alltid har brukt alle midler for å prøve å bekjempe kristendommen, likevel vil gi nøytral informasjon om kristendom og dens historie ? Riktig nok var kirken, Jesus og kristendommen et middel til å endre politikken og få makt på. Men at du ignorerer historien så grovt, det kan man bare forvente av kristne. Ikke glem Raud den ramme og Tore Hjort! Eirikssønnene som var kristnet i England avsto heller ikke fra vold og terror i sin misjonsiver. Jeg vet ikke hva dagens ungdom lærer på skolen idag, men om de hører et og annet om tvangskristningen som foregikk i Norge er det hvertfall ikke sprøyt. Endret 2. august 2010 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå