soulless Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Jepp, i Afrika er de flinke til å drive ut demoner og avsløre djvelens verk. Albinoer, f.eks, er jo som alle vet besatt og må drepes: Risikerer å bli brent som heks Afrikansk albino frykter for livet Det eneste du kan oppnå med såkalt djevelutdrivelse er mer ondskap. Er det slik Herren beskytter sine barn? Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Du snakker om ting du ikke har peiling på. Jeg vil si at folk som ikke har sovet på 2 måneder og som sliter med psykiske lidelser pga dette får det bedre når det forsvinner. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Du snakker om ting du ikke har peiling på. Jeg vil si at folk som ikke har sovet på 2 måneder og som sliter med psykiske lidelser pga dette får det bedre når det forsvinner. Nei, igjen er det du som ikke har peiling. For hvorfor er det så mye vuuuu nede i afrika egentlig? Hvorfor tror de at dette er sannhet der nede og ikke her? Hvorfor er det ingen som faktisk kan få dette bevist hvis det virker så fantastiskt bra som du hevder? Hvorfor er det bare ignorante troende folk som aldri spør skeptiske spørsmål dette virker på? Hvorfor virker dette aldri på meg, eller andre skeptiskkere? Det ville jo være guds første valg å fått bevist dette ovenfor meg og andre skeptikkere og ikke til ignoranter som tror hva det skal være, men nei... Og en annen ting er sykehusene rundt om, hvorfor jobber det leger der enda hvis dette virker så fantastisk? Kan du gi meg et adekvat svar på det? Hvorfor er ikke legene byttet ut med disse hekse doktorene egentlig, når det de gjør er nære opp til 100% helbredelse, som leger bare kan drømme om? Ikke kom med vissvass om tro, for alt de i så fall trenger å gjøre er å bevise at dette faktisk virker slik du hevder og det ville leger ville stått uten arbeid i morgen den dag, men heller ikke her klarer du å vise til annet enn babbel og tullball.... Makan... 3 Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Afrika er vel ikke noe godt eksempel FOR kristendommen, eller noen annen religion der nede for den saks skyld. Det vi ser der nede er etterlevninger av metoder fra mørketida. Alt kan virke som mirakler når det ikke er moderne vitenskapelige og medisinske apparat rundt som kan fortelle at det er helt normale ting (hvorfor skjer ikke slikt oftere i I-land?). Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Europeerne introduserte kristendommen for Afrika, og nå går de igjennom sin mørke middelalder ved å ta boken seriøst og litteralt. Det samme skjedde jo med oss etter at Romerriket introduserte kristendommen for Europa. Vi kom heldigvis igjennom denne mørke tidsalderen, men man kan danne elver av blod av alle menneskelivene som gikk tapt for å få til det. Det sies at hvis man ikke lærer av historien blir man fordømt til å gjenta den, og vi har tydeligvis ikke lært noe da vi ga Afrika bibelen i stedet for vitenskapsbøker. Vi får bare håpe at Afrika blir opplyst hyppigere enn hva det tok for europeerne. 2 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Vi får bare håpe at Afrika blir opplyst hyppigere enn hva det tok for europeerne. Da bør man kanskje kjappe seg langsomt. Deler av afrika er i ferd med å bytte fra den ene eventyrboka til den andre. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Vi får bare håpe at Afrika blir opplyst hyppigere enn hva det tok for europeerne. Da bør man kanskje kjappe seg langsomt. Deler av afrika er i ferd med å bytte fra den ene eventyrboka til den andre. Dette er jo likt med europas historie. Vi hadde jo norrøn tro før de kristne korsfarere kom og tok livet av alle som nektet å konvertere eller alle gjenværende hedninger (infidels). Dette likner jo veldig på hva islam driver med. Litt skummelt egentlig. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Litt skummelt egentlig. Det syns jeg også. Og meget skremmende at det finnes "oppegående" sivilisasjoner som ligger (minst) 1000år bak europa. Hvor har de egentlig vært i alle disse årene, hva har de fått med seg av samfunnsutviklingen. Ikke for å være frekk, men man får inntrykk av at det eneste fremskrittet som er gjort er å bytte spyd med AK46. Endret 25. juli 2010 av hernil Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 (endret) Litt skummelt egentlig. Det syns jeg også. Og meget skremmende at det finnes "oppegående" sivilisasjoner som ligger (minst) 1000år bak europa. Hvor har de egentlig vært i alle disse årene, hva har de fått med seg av samfunnsutviklingen. Ikke for å være frekk, men man får inntrykk av at det eneste fremskrittet som er gjort er å bytte spyd med AK46. Denne quote-buggen er litt irriterende. Endret 25. juli 2010 av hernil Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Jepp, flere religioner virker. Og jeg kan, be ut demoner av ALLE som er blitt helbredet ved andre navn enn Jesus. Men slikt kan jo ikke flere av dere forstå. Dra til Afrika slik jeg har sagt mange ganger. Siden dere tydeligvis bryr dere nok til å sitte på det forumet her så mye.. Så slipper dere å lese dere opp på diverse fakta, som til slutt kommer ti å bli motbevist alt sammen. Men ja, dere har ikke sett....... Jeg har vært i Afrika for noen måneder siden. Så ikke guden din der men mange andre guder. Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Noe annet å tenke på er at Afrika består av rundt 1 mrd (ca 15% av totalen) mennesker. Bare fordi en har vært på misjonær-tur til et ny-kristent område betyr ikke at det er representativt for resten av Afrika. Kan ikke dere kristne legge fra dere salmene et øyeblikk og fokusere på å hjelpe de sultne barna, fremfor å utføre "mirakler" for å hjernevaske dem? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Slik jeg ser det er utdanning og økt kunnskap to av nøklene for å bringe landene i Afrika ut av fattigdom og undertrykkelse. Da er det litt ironisk at kristne misjonærer skal "hjelpe dem" ved å lære dem å underkaste seg Gud uten skeptisisme eller spørsmål om det som bortlæres. Slik jeg har forstått det skyldes også mange av de nyere konfliktene der nede religiøse standpunkt, der kristne og muslimer ikke liker hverandre. Kristne dreper muslimer og muslimer dreper kristne. Når jeg ser på kristendom og islamisme i Afrika, er det ikke mirakler og gudegaver jeg ser. Jeg ser heller tragedier og massakrer. Misjonærer kan komme med så mange anekdoter om helbredelser i Afrika som de vil, jeg blir bare ikke overbevist. Kristendommen gjør omtrent like mye godt der nede som de store multinasjonale selskapene gjør. For all del, mange av de kristne misjonærene bidrar sikkert med viktig nødhjelp som virkelig hjelper lokalbefolkningen. Men helbredelser tror jeg ikke mye på. Og kristendommen som ideologi gjør ikke mye godt for seg. Endret 24. juli 2010 av Snorre 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Nå har jeg lest gjennom denne tråden og den er som mange andre tråder, en studie i spredning av hat mot kristne og kristendom. Her fins ingen fakta eller dokumentasjon, bare mange hatefulle og tomme påstander og løgner. Og ingen løgn er for grov til å bli brukt til å spre hat mot kristne mennesker, eller ingen egenproduserte løgner er for grøv til å spre hat og desinformasjon om kristendom. Det er som en bevisstløs mobb, hvor alle blindt følger lederen uten å tenke selv, og målet er å vinne "konkurransen" om å komme med de verste og mest hatefulle løgner om kristendom, og de mest mulig hatefulle bemerkninger om kristne. Når det gjelder den satanistiske evolusjonsteoren, så ble den utviklet og brukt til å rettferdiggjøre overklassens syn på fattige og syke, og dermed rettferdiggjøre den diskriminering de ble utsatt for, og også til å rettferdiggjøre overklassens syn på seg selv som de som var valgt ut til å "overleve" siden de var de sterkeste. Evolusjonsteorien var grunnlaget som bla Hitler bygget på med sin rasepolitikk, og det er ogå grunnlaget for det som kalles eugenics, som også ble utbredt i USA i 30-årene med bla sterilisering av det de etablerte oppfattet som mindre intelligente personer, og som også ble videreført i USA og Norge etter krigen. http://www.britannica.com/blogs/2009/02/beyond-darwin-eugenics-social-darwinism-and-the-social-theory-of-the-natural-selection-of-humans/ Men denne utvelgelsen av de mest intelligente har jo ikke virket, og det ser vi på det faktum at det ennå er så mange lite intelligente mennesker som ikke kan eller vil tenke selv men tror blindt på evolusjonsteorien. Endret 25. juli 2010 av Baltazar94 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Nå har jeg lest gjennom denne tråden og den er som mange andre tråder, en studie i spredning av hat mot kristne og kristendom. Her fins ingen fakta eller dokumentasjon, bare mange hatefulle og tomme påstander og løgner. Og ingen løgn er for grov til å bli brukt til å spre hat mot kristne mennesker, eller ingen egenproduserte løgner er for grøv til å spre hat og desinformasjon om kristendom. Det er som en bevisstløs mobb, hvor alle blindt følger lederen uten å tenke selv, og målet er å vinne "konkurransen" om å komme med de verste og mest hatefulle løgner om kristendom, og de mest mulig hatefulle bemerkninger om kristne. Når det gjelder den satanistiske evolusjonsteoren, så ble den utviklet og brukt til å rettferdiggjøre overklassens syn på fattige og syke, og dermed rettferdiggjøre den diskriminering de ble utsatt for, og også til å rettferdiggjøre overklassens syn på seg selv som de som var valgt ut til å "overleve" siden de var de sterkeste. Evolusjonsteorien var grunnlaget som bla Hitler bygget på med sin rasepolitikk, og det er ogå grunnlaget for det som kalles eugenics, som også ble utbredt i USA i 30-årene med bla sterilisering av det de etablerte oppfattet som mindre intelligente personer, og som også ble videreført i USA og Norge etter krigen. http://www.britannica.com/blogs/2009/02/beyond-darwin-eugenics-social-darwinism-and-the-social-theory-of-the-natural-selection-of-humans/ Men denne utvelgelsen av de mest intelligente har jo ikke virket, og det ser vi på det faktum at det ennå er så mange lite intelligente mennesker som ikke kan eller vil tenke selv men tror blindt på evolusjonsteorien. Det finnes ingen fakta eller dokumentasjon FOR kristendommen så du bør sjekke dine egne kilder før du kommenterer andre. Det dere kaller bevis for kristendommen er menneskeskapte eventyr som ble fortalt fra generasjon til generasjon helt til noen bestemte seg for å skrive det ned og deretter samle det til en bok. Et utenkelig antall mennesker er drept i kristendommens/Guds navn så hva gjorde Hitler som var så mye galere? De som ikke ville konvertere til kristendommen = drept. Anklaget for trolldom/hekseri = drept osvosv. I bibelen alene er det "dokumentert" (som du vil kalle det) 2,391,421 (+++) mennesker drept av Gud 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Baltazar kommer med flere løgner i en post enn Sadams propagana minister gjorde i hele sin kariere Jeg skal bare svare på en av dem, og det er hitler, han var kreasjonist han trodde ikke på evolusjon så da er hans rasepolitikk ikke basert på den, faktisk er den mer basert på katolikkenes historiske hat for jøder, da hitler var katolsk Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det finnes ingen fakta eller dokumentasjon FOR kristendommen så du bør sjekke dine egne kilder før du kommenterer andre. Det dere kaller bevis for kristendommen er menneskeskapte eventyr som ble fortalt fra generasjon til generasjon helt til noen bestemte seg for å skrive det ned og deretter samle det til en bok. Et utenkelig antall mennesker er drept i kristendommens/Guds navn så hva gjorde Hitler som var så mye galere? De som ikke ville konvertere til kristendommen = drept. Anklaget for trolldom/hekseri = drept osvosv. I bibelen alene er det "dokumentert" (som du vil kalle det) 2,391,421 (+++) mennesker drept av Gud Her gjør du jo det samme igjen. Du går til et blindt angrep på kristendommen med en masse tomme påstander uten noen som helst kunnskap om riktigheten i dine påstander. Denne tråden handler forøvrig om evolusjonsteorien og ikke kristendom. Derfor burde du jo heller bruke tiden på å prøve å vise hvorfor du mener at denne satanistiske evolusjonsteorien er riktig, og hvorfor det du da mener det er riktig å sterilisere eller ta livet av dem som anses som svake og lite intelligente mennesker som ikke har klart seg like bra her i verden som de rike og "vellykkede" menneskene. Ingen har noensinne klart å dokumentere at evolusjonsteorien er riktig, og for alt du vet så kunne jo den være mye mer av et eventyr enn det du påstår Bibelen er. Bibelen er faktisk betegnet som den mest nøyaktige historiebok vi har, og mange historiske hendelser som nå er kjent ble først kjent for historikere etter at de først ble nevnt i Bibelen og senere bekreftet av arkeologiske utgravninger. Det er gjort mange slike utgravninger, og de fleste av dem ble i utgangspunktet påbegynt nettopp for å bevise at Bibelen er en "eventyrbok" Men de ender altså opp med å bevise at det som står i Bibelen er riktig. Det som skjedde i middelalderen handlet ikke så mye om å spre kristendom, men om prestenes og kongers makt og kontroll med folket, den katolske kirke er heller ingen kristen kirke. Mange som ble brent på bålet var jo også kristne som brøt den katolske kirkes forbud mot å lese Bibelen. Kirken hadde innført forbud mot å lese Bibelen fordi da ville folket oppdage at den katolske kirke ikke er noen kristen kirke,følgelig ville prestene og statslederne miste sin totale makt og kontroll med folket. Noe som forøvrig også skjedde senere da Martin Luther leste Bibelen og oppdaget at den katolske kirke ikke er en kristen kirke, og derfor brøt ut av kirken. En av følgene ble jo også at katolikkene utførte flere massakre på kristne som fulgte Luther ut av den katolske kirke. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Baltazar kommer med flere løgner i en post enn Sadams propagana minister gjorde i hele sin kariere Jeg skal bare svare på en av dem, og det er hitler, han var kreasjonist han trodde ikke på evolusjon så da er hans rasepolitikk ikke basert på den, faktisk er den mer basert på katolikkenes historiske hat for jøder, da hitler var katolsk Her bekrefter du også at jeg hadde rett om de tomme påstandene osv som dere tyr til. Du tror du tok meg i en løgn, og dermed blir en fjær til fem høns. Eller rettere sagt en mulig løgn blir til til "flere løgner i en post enn Sadams propaganaminister gjorde i hele sin karriere" Men nå er det jo slik at jeg kom ikke med noen løgn uansett. Det er bare en av disse tomme påstandene igjen. Først vil jeg si at du rammer ikke kristendom om du påstår at Hitler var katolikk, katolisismen er ikke kristendom. Hitler vokste opp med katolske foreldre, hans far var skeptisk til katolisismen, mens hans mor var praktiserende katolikk. Hitler selv var skeptisk og han fornektet etter hvert hele katolisismen. Han ble jo som vi alle kanskje vet nazist, og nazismen hadde sin egen okkulte religion, basert bla på darwinismen, eller rettere sagt de teoriene som ligger bak darwinismen. Mye tyder også på at Hitler var kvart jøde, men det er ingen som vet noe sikkert om det. Endret 25. juli 2010 av Baltazar94 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det finnes ingen fakta eller dokumentasjon FOR kristendommen så du bør sjekke dine egne kilder før du kommenterer andre. Det dere kaller bevis for kristendommen er menneskeskapte eventyr som ble fortalt fra generasjon til generasjon helt til noen bestemte seg for å skrive det ned og deretter samle det til en bok. Et utenkelig antall mennesker er drept i kristendommens/Guds navn så hva gjorde Hitler som var så mye galere? De som ikke ville konvertere til kristendommen = drept. Anklaget for trolldom/hekseri = drept osvosv. I bibelen alene er det "dokumentert" (som du vil kalle det) 2,391,421 (+++) mennesker drept av Gud Her gjør du jo det samme igjen. Du går til et blindt angrep på kristendommen med en masse tomme påstander uten noen som helst kunnskap om riktigheten i dine påstander. Denne tråden handler forøvrig om evolusjonsteorien og ikke kristendom. Derfor burde du jo heller bruke tiden på å prøve å vise hvorfor du mener at denne satanistiske evolusjonsteorien er riktig, og hvorfor det du da mener det er riktig å sterilisere eller ta livet av dem som anses som svake og lite intelligente mennesker som ikke har klart seg like bra her i verden som de rike og "vellykkede" menneskene. Ingen har noensinne klart å dokumentere at evolusjonsteorien er riktig, og for alt du vet så kunne jo den være mye mer av et eventyr enn det du påstår Bibelen er. Bibelen er faktisk betegnet som den mest nøyaktige historiebok vi har, og mange historiske hendelser som nå er kjent ble først kjent for historikere etter at de først ble nevnt i Bibelen og senere bekreftet av arkeologiske utgravninger. Det er gjort mange slike utgravninger, og de fleste av dem ble i utgangspunktet påbegynt nettopp for å bevise at Bibelen er en "eventyrbok" Men de ender altså opp med å bevise at det som står i Bibelen er riktig. Det som skjedde i middelalderen handlet ikke så mye om å spre kristendom, men om prestenes og kongers makt og kontroll med folket, den katolske kirke er heller ingen kristen kirke. Mange som ble brent på bålet var jo også kristne som brøt den katolske kirkes forbud mot å lese Bibelen. Kirken hadde innført forbud mot å lese Bibelen fordi da ville folket oppdage at den katolske kirke ikke er noen kristen kirke,følgelig ville prestene og statslederne miste sin totale makt og kontroll med folket. Noe som forøvrig også skjedde senere da Martin Luther leste Bibelen og oppdaget at den katolske kirke ikke er en kristen kirke, og derfor brøt ut av kirken. En av følgene ble jo også at katolikkene utførte flere massakre på kristne som fulgte Luther ut av den katolske kirke. Har katolikkene en annen bibel enn de andre? Greit nok at bibelen trolig er blitt skrevet om ørten ganger for å passe bedre inn i hverdagen til den som er kongen på haugen. Når du sier at evolusjonsteorien ikke er dokumentert og at bibelen er den mest sanne historieboken vi har så er du passelig trangsynt og selektivt syn på fakta. Det er flere huller i bibelen enn stjerner på himmelen. Jeg ser heller ingen kilder ifra deg, og mye av det du sier har jeg aldri hørt før. Er Isralittene i egypt bekreftet? Er syndefloden bekreftet? If so, hvordan fikk han 2 av alle dyr fra alle verdens hjørner på en liten balje av en båt og hvor kom og forsvant alt dette vannet? Du må gjerne komme med noen kilder til hvilke utgravninger som har bekreftet hva i bibelen. Jeg sier ikke at alle hendelsene i bibelen aldri fant sted, men de som er for god til å være sann er som regel det. Påstandene mine er ikke mer tomme enn innholdet i bibelen din. Historiene i bibelen er ofte skrevet hundreder av år etter hendelsen fant sted. Folk ble gjerne ikke mer enn 40-50 år dengang. Du kan jo tenke deg hvor mange generasjoner disse historiene har gått videre fra munn til munn før de ble skrevet på papir. Du sa det ganske bra selv "en fjær til fem høns" og slik mener jeg mange av historiene i bibelen ble til. Fiskeskrønen blir større for hver gang den blir fortalt. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Har katolikkene en annen bibel enn de andre? Greit nok at bibelen trolig er blitt skrevet om ørten ganger for å passe bedre inn i hverdagen til den som er kongen på haugen. Når du sier at evolusjonsteorien ikke er dokumentert og at bibelen er den mest sanne historieboken vi har så er du passelig trangsynt og selektivt syn på fakta. Det er flere huller i bibelen enn stjerner på himmelen. Jeg ser heller ingen kilder ifra deg, og mye av det du sier har jeg aldri hørt før. Er Isralittene i egypt bekreftet? Er syndefloden bekreftet? If so, hvordan fikk han 2 av alle dyr fra alle verdens hjørner på en liten balje av en båt og hvor kom og forsvant alt dette vannet? Du må gjerne komme med noen kilder til hvilke utgravninger som har bekreftet hva i bibelen. Jeg sier ikke at alle hendelsene i bibelen aldri fant sted, men de som er for god til å være sann er som regel det. Påstandene mine er ikke mer tomme enn innholdet i bibelen din. Historiene i bibelen er ofte skrevet hundreder av år etter hendelsen fant sted. Folk ble gjerne ikke mer enn 40-50 år dengang. Du kan jo tenke deg hvor mange generasjoner disse historiene har gått videre fra munn til munn før de ble skrevet på papir. Du sa det ganske bra selv "en fjær til fem høns" og slik mener jeg mange av historiene i bibelen ble til. Fiskeskrønen blir større for hver gang den blir fortalt. Om katolikkene har en annen Bibel vet jeg ikke, jeg har aldri vært katolikk. Men ting kan tyde på at de har en annen Bibel, eller i det minste har omskrevet den, fordi mange katolikker forlater den katolske kirke så snart de får lest et eksemplar av den vikelige Bibelen. Bibelen er ikke omskrevet flere ganger, det vet vi bla fordi vi har mange tusen kopier av flere tusen år gamle originaldokumenter hvor skriftene er nedskrevet. Forskjellige vers og historier er skrevet av forskjellige mennesker, mange ganger også på forskjellig tid, men likevel er det riktig. Men vi vet også at evangeliene i NT ganske sikkert ble skrevet av øyenvitner til Jesu liv og død. Så jeg er ikke trangsynt og har et "selektivt" syn på fakta.Det jeg sier om Bibelen og arkeologiske utgravninger ER fakta. Det du sier om Bibelen er påstander basert på noe du tror fordi noen har fortalt deg det, og disse meningene er basert på fordommer og ikke på kunnskap. At du ikke har hørt dette før er vel kanskje fordi du tidligere ikke har møtt noen kristne som har kunnskap om dette, fordi dette er heller ikke vanlig kunnskap som du finner blant kristne, og spesielt ikke dem som går i kirken hver søndag og deretter "glemmer" alt til neste søndag.. Denne tråden handler ikke om Bibelen. Men om du virkelig er interessert i mer kunnskap om Bibelen samt dokumentasjon fra andre kilder, så vil jeg oppfordre deg til å starte en ny tråd om Bibelen. Da vil jeg legge fram mange sider med dokumentasjon. Å gjøre det her har ingen hensikt, for det første er det ikke tema for tråden, og for det andre så vil du bare overse det uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå