Gå til innhold

Diskusjonstråden mellom kreasjonister og ateistiske evolusjonister


Anbefalte innlegg

Ok, så da tror du på evolusjonen da. Du fortsetter å overraske. Hvis en ulv kan evolvere til 150+ hunderaser, så bekrefter du i tillegg at én art kan bli til en annen art (les: Ulver er ikke hunder. Hunder er ikke ulver)

Nei, det du nå har sett er hvordan livets mangfold virkelig blir til.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1245336&view=findpost&p=16020888

 

Evolusjonsteorien er en fantasi som går ut på at dyr forandrer seg gradvis gjennom millioner av år. Noe du ser ikke er tilfelle i eksempelet over (hentet fra virkelighten)

 

Nei det er riktig, med hunder er evolusjonen tatt bort i fra naturens hender. Derfor skiller man mellom naturlig seleksjon og kunstig seleksjon.

 

Så, hvorfor har vi den asiatiske elefant og den afrikanske elefant? Fordi de har evovlert seg på to forskjellige kontinenter.

Hvis du av psykologiske grunner vil tro på evolusjonsteorien, så må du gjerne gjøre det, Tenklitt

 

Virkelighten er imidlertidig som beskrevet over. Det gjelder også elefanter, bjørner, hjorter og alt annet du ser i naturen. De er alle blitt til gjennom kryssning av eksisterende raser. Ikke en gradvis usynelig evolusjon, som har gått over milioner av år.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så da tror du på evolusjonen da. Du fortsetter å overraske. Hvis en ulv kan evolvere til 150+ hunderaser, så bekrefter du i tillegg at én art kan bli til en annen art (les: Ulver er ikke hunder. Hunder er ikke ulver)

Nei, det du nå har sett er hvordan livets mangfold virkelig blir til.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1245336&view=findpost&p=16020888

 

Evolusjonsteorien er en fantasi som går ut på at dyr forandrer seg gradvis gjennom millioner av år. Noe du ser ikke er tilfelle i eksempelet over (hentet fra virkelighten)

 

Nei det er riktig, med hunder er evolusjonen tatt bort i fra naturens hender. Derfor skiller man mellom naturlig seleksjon og kunstig seleksjon.

 

Så, hvorfor har vi den asiatiske elefant og den afrikanske elefant? Fordi de har evovlert seg på to forskjellige kontinenter.

Hvis du av psykologiske grunner vil tro på evolusjonsteorien, så må du gjerne gjøre det, Tenklitt

 

Virkelighten er imidlertidig som beskrevet over. Det gjelder også elefanter, bjørner, hjorter og allt annet du ser i naturen. De er alle blitt til gjennom kryssning av eksisterende raser. Ikke en gradvis usynelig evolusjon, som har gått over milioner av år.

 

 

Jeg tror jeg stikker ut en tur og tar denne diskusjonen med det som skjuler seg bak spoileren:

 

 

 

rock_solid_solutions_small.jpg

 

Jeg er svært interessert i å diskutere temaet, men slik som du går frem, så mister du min respekt og interesse til å høre på deg.

 

 

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/08/02/nyheter/veggedyr/campinghytte/sar/12810930/

 

Nina Havsø har arr etter veggedyrangrep oppover hele armen. Hun måtte slite med veggedyrene i ti måneder. Blodsugerne er blitt resistente mot flere sprøytemidler

 

Er ikke dette ganske interessant? Jeg er klar over at dette er "old news" at bakterier feks blir resistente mot antibiotika er jo velkjent.

 

Men kan dette påvise evolusjonen tro? At kun de bakteriene/veggdyrene som tåler gifter overlever, og får barn som arver egenskapene for å overleve giften?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg stikker ut en tur og tar denne diskusjonen med det som skjuler seg bak spoileren:

 

 

 

rock_solid_solutions_small.jpg

 

Jeg er svært interessert i å diskutere temaet, men slik som du går frem, så mister du min respekt og interesse til å høre på deg.

 

 

Dette oppfates som,

 

 

 

0511-0702-0211-2545_Businessman_Waving_a_White_Flag_Behind_His_Desk_clipart_image.jpg

 

Endret av IHS
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/08/02/nyheter/veggedyr/campinghytte/sar/12810930/

 

Nina Havsø har arr etter veggedyrangrep oppover hele armen. Hun måtte slite med veggedyrene i ti måneder. Blodsugerne er blitt resistente mot flere sprøytemidler

 

Er ikke dette ganske interessant? Jeg er klar over at dette er "old news" at bakterier feks blir resistente mot antibiotika er jo velkjent.

 

Men kan dette påvise evolusjonen tro? At kun de bakteriene/veggdyrene som tåler gifter overlever, og får barn som arver egenskapene for å overleve giften?

Å sette likhetstegn mellom bakterier eller virus og elefanter eller hunder er absurd, Tenklitt

Endret av IHS
Lenke til kommentar

IHS,

 

Din dogmatiske tro på at alle "raser" er kommet fra krysninger, forutsetter et statisk genom.

 

Kan du opplyse oss håpløse rasjonelle om bevis som understøtter noe slikt?

Kan du peke ut en eneste hunderase som ikke er skapt gjennom krysning av eksisterende hunderaser ? Nei, det kan du ikke.

 

Når du da peker på en hvilken som helst hjorterase i naturen og sier at den ikke har blitt til gjennom kryssning av eksisterende hjorteraser, prater du tull.

 

 

Det er ikke rase, det er art .. Glem det !

 

Ikke alle er like dumme og lar seg lure av etikter

som evolusjonister klistrer på dyrene

 

Endret av IHS
Lenke til kommentar

ok, gitt at alle variasjoner av hjorter og hunder hadde blitt til ved krysninger. Da er du vel enig i at dette hadde forutsatt et statisk genom..?

 

Altså kan vi si at din hypotese er falsifiserbar dersom det er mulig å bevise at et genom endrer seg?

Genomet endrer seg ved hver eneste kryssning, soulless

Hvordan skulle ellers en helt ny rase kunne fødes.

 

Det er selve krysningen på makroplanet som fører til at

genomet endres på mikroplanet og en ny rase blir til.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/08/02/nyheter/veggedyr/campinghytte/sar/12810930/

 

Nina Havsø har arr etter veggedyrangrep oppover hele armen. Hun måtte slite med veggedyrene i ti måneder. Blodsugerne er blitt resistente mot flere sprøytemidler

 

Er ikke dette ganske interessant? Jeg er klar over at dette er "old news" at bakterier feks blir resistente mot antibiotika er jo velkjent.

 

Men kan dette påvise evolusjonen tro? At kun de bakteriene/veggdyrene som tåler gifter overlever, og får barn som arver egenskapene for å overleve giften?

Å sette likhetstegn mellom bakterier eller virus og elefanter eller hunder er absurd, Tenklitt

 

Hei IHS, jeg snakker ikke om elefanter her. Dette er en annen diskusjon som jeg ønsker andres synspunkter til

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg stikker ut en tur og tar denne diskusjonen med det som skjuler seg bak spoileren:

 

 

 

rock_solid_solutions_small.jpg

 

Jeg er svært interessert i å diskutere temaet, men slik som du går frem, så mister du min respekt og interesse til å høre på deg.

 

 

Dette oppfates som,

 

 

 

0511-0702-0211-2545_Businessman_Waving_a_White_Flag_Behind_His_Desk_clipart_image.jpg

 

 

Du har rett, jeg gir opp å prøve å diskutere med deg. Jeg prøver å ha ett åpent sinn. Men du motiverer meg ikke til å gidde å bruke tid på å finne gode argumenter for det jeg sier, da du avfeier dem med totalt ubegrunnede setninger som "nei, du tar feil, det er ikke sånn." og du har ingenting annet enn dine egne ord å underbygge det med.

 

Dont feed the trol har jeg hørt, veldig godt tips

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/08/02/nyheter/veggedyr/campinghytte/sar/12810930/

 

Nina Havsø har arr etter veggedyrangrep oppover hele armen. Hun måtte slite med veggedyrene i ti måneder. Blodsugerne er blitt resistente mot flere sprøytemidler

 

Er ikke dette ganske interessant? Jeg er klar over at dette er "old news" at bakterier feks blir resistente mot antibiotika er jo velkjent.

 

Men kan dette påvise evolusjonen tro? At kun de bakteriene/veggdyrene som tåler gifter overlever, og får barn som arver egenskapene for å overleve giften?

Å sette likhetstegn mellom bakterier eller virus og elefanter eller hunder er absurd, Tenklitt

 

Hei IHS, jeg snakker ikke om elefanter her. Dette er en annen diskusjon som jeg ønsker andres synspunkter til

Tanken din var å overføre dette på elefanter og hunder osv.

 

resistente elefanter :ermm:

Endret av IHS
Lenke til kommentar

ok, gitt at alle variasjoner av hjorter og hunder hadde blitt til ved krysninger. Da er du vel enig i at dette hadde forutsatt et statisk genom..?

 

Altså kan vi si at din hypotese er falsifiserbar dersom det er mulig å bevise at et genom endrer seg?

Genomet endrer seg ved hver eneste kryssning, soulless

Hvordan skulle ellers en helt ny rase kunne fødes.

 

OK, se vekk fra krysninger, men tenk deg at hunden Mr. Bullshit (bulldog krysset med shitzu) hadde fått barn med fru Bullshit.

 

Hadde genomet til Bullshit Jr. da vært en eksakt kopi av foreldrenes gener?

 

Dersom du ikke kan utelukke mutasjoner mellom generasjoner, så kommer du heller ikke fra det faktum at mutasjoner over tid vil føre til nokså store forskjeller. Faktisk kunne man vel sagt at Bullshit slekten over tid kunne utviklet seg.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/08/02/nyheter/veggedyr/campinghytte/sar/12810930/

 

Nina Havsø har arr etter veggedyrangrep oppover hele armen. Hun måtte slite med veggedyrene i ti måneder. Blodsugerne er blitt resistente mot flere sprøytemidler

 

Er ikke dette ganske interessant? Jeg er klar over at dette er "old news" at bakterier feks blir resistente mot antibiotika er jo velkjent.

 

Men kan dette påvise evolusjonen tro? At kun de bakteriene/veggdyrene som tåler gifter overlever, og får barn som arver egenskapene for å overleve giften?

Å sette likhetstegn mellom bakterier eller virus og elefanter eller hunder er absurd, Tenklitt

 

Hei IHS, jeg snakker ikke om elefanter her. Dette er en annen diskusjon som jeg ønsker andres synspunkter til

Tanken din var å overføre dette på elefanter osv.

 

Skal jeg være helt ærlig med deg så var tanken å få diskusjonen vekk i fra surret du steller i stand. Jeg kan dessverre ikke ta deg seriøst lengre, du har ikke fortjent min respekt, ei heller gidder jeg som sagt ikke bruke resurser på å finne nyttige argumenter til deg når du bare tråkker på dem uten å se på dem.

Lenke til kommentar

ok, gitt at alle variasjoner av hjorter og hunder hadde blitt til ved krysninger. Da er du vel enig i at dette hadde forutsatt et statisk genom..?

 

Altså kan vi si at din hypotese er falsifiserbar dersom det er mulig å bevise at et genom endrer seg?

Genomet endrer seg ved hver eneste kryssning, soulless

Hvordan skulle ellers en helt ny rase kunne fødes.

 

Det er selve krysningen på makroplanet som fører til at

genomet endres på mikroplanet og en ny rase blir til.

 

OK, se vekk fra krysninger, men tenk deg at hunden Mr. Bullshit (bulldog krysset med shitzu) hadde fått barn med fru Bullshit.

 

Hadde genomet til Bullshit Jr. da vært en eksakt kopi av foreldrenes gener?

 

Dersom du ikke kan utelukke mutasjoner mellom generasjoner, så kommer du heller ikke fra det faktum at mutasjoner over tid vil føre til nokså store forskjeller. Faktisk kunne man vel sagt at Bullshit slekten over tid kunne utviklet seg.

Forskjellene du ser er rase variasjoner ikke evolusjon.

Du kan se eksempler på dette hos både mennesker og dyr.

 

mixed-race_1514221c.jpg

Lenke til kommentar

Skal jeg være helt ærlig med deg så var tanken å få diskusjonen vekk i fra surret du steller i stand. ..

Trodde du virkelig alle raser på jorden var blitt til gjennom en gradvis usynelig evolusjon, Tenklitt ?

 

Se på still bildet over, og så spoler du filmen fort fremover. Da ser du hvordan alle de forskjellige menneskerasene på jorden har blit til.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Skal jeg være helt ærlig med deg så var tanken å få diskusjonen vekk i fra surret du steller i stand. ..

Trodde du virkelig alle raser på jorden var blitt til gjennom en gradvis usynelig evolusjon, Tenklitt ?

 

Sorry, er ikke med på diskusjoner med deg der du ikke viser til annet enn din egen overbevisning. Spesielt ikke vitenskapelige diskusjoner. Jeg gir (deg) opp ja, vifter med det vite flagget.

Lenke til kommentar

ok, gitt at alle variasjoner av hjorter og hunder hadde blitt til ved krysninger. Da er du vel enig i at dette hadde forutsatt et statisk genom..?

 

Altså kan vi si at din hypotese er falsifiserbar dersom det er mulig å bevise at et genom endrer seg?

Genomet endrer seg ved hver eneste kryssning, soulless

Hvordan skulle ellers en helt ny rase kunne fødes.

 

Det er selve krysningen på makroplanet som fører til at

genomet endres på mikroplanet og en ny rase blir til.

 

OK, se vekk fra krysninger, men tenk deg at hunden Mr. Bullshit (bulldog krysset med shitzu) hadde fått barn med fru Bullshit.

 

Hadde genomet til Bullshit Jr. da vært en eksakt kopi av foreldrenes gener?

 

Dersom du ikke kan utelukke mutasjoner mellom generasjoner, så kommer du heller ikke fra det faktum at mutasjoner over tid vil føre til nokså store forskjeller. Faktisk kunne man vel sagt at Bullshit slekten over tid kunne utviklet seg.

Forskjellene du ser er rase variasjoner ikke evolusjon.

Du kan se eksempler på dette hos både mennesker og dyr.

IHS,

 

Hvorfor unnlater du å svare?

 

Dersom samme "rase" utelukkende får barn med andre fra samme "rase", vil genomet da være statisk?

 

Dersom ja, kan du vise til bevis for det?

Hvis nei, hva tror du det betyr over en periode på 40 millioner år?

Du har gjentatte ganger fått svaret, at genomet forandrer seg og hvorfor det gjør det. Hvorfor holder du da fast ved at noen har sagt at genomet er statisk (stillestående). Er det fordi du har et veldig bra bevis på at genomet forandrer seg, noe alle vet ?

 

Det er selve hunde krysningen som finner sted på makroplanet som fører til at

hunde genomet endres nede på mikroplanet og en ny hunderase blir til.

 

Jo flere år (årskull) du legger til jo flere raser og variasjoner blir det, ingen evolusjon.

 

Alle de forskjellige hunderasene du ser er ikke evolusjon.

Alle de forskjellige menneskerasene du ser er ikke evolusjon.

osv. osv.

 

DET ER BARE KRYSNINGER AV EKSISTERENDE RASER.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...