Samegerilja Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Har ett merkelig problem med min SSD harddisk: Intel® X25-V SSD 40GB 2,5". Installerte nylig windows 7 på denne harddisken og windows fungerer helt fint. Men jeg opplever at plassen på harddisken lever sitt eget liv. Når jeg installerer spill på min andre vanlige harddisk tømmes plassen på min windows harddisk. Samtidig når jeg oppdaterer siden i min datamaskin så går den opp og ned automatisk. Ene oppdatering er det 9,7 gb ledig, og andre er det 8,6 og slik går det opp og ned. Dessuten er min harddisk på 37 gb, har sjekket mappestørrelsen (Windows, programfiler ++) og det er tilsammen ikke mer enn ca 18 gb. I skrivende stund har jeg 6 gb ledig. Som vil si at 19 gb plass er forsvunnet. Er dette bare en feilvisning av windows eller harddisken? De 19 gb er engentlig der, bare at windows feilviser? Håper dere skjønte hva problemet mitt er. Tips til bedre emnetittel mottas med takk Endret 16. juli 2010 av Samegerilja Lenke til kommentar
Anv Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Dette kan skyldes flere ting. 1) System Protection. (lager restore points i forbindelse med installering av programmer og oppdateringer) 2) Pagefile, dynamisk av natur, vokser i takt med minneforbruk. Hvis du har en stabil maskin og tar backup skrur du av System Protection. Sett en fast størrelse på pagefile eller skru den av. (hvis du har nok minne) Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Har nok minne (8 gb). Den har visstnok stoppet på 6 gb nå. Men tar ikke backup, og bruker vell den engentlig bare til windows. Så jeg burde engentlig bare la den lage restore-points slik den gjør nå? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Tja, selv om du har 8 GB minne, så er ikke det sikkert det er nok til å kjøre uten veksel fil. Prøvde det selv en gang, og det gikk ganske så raskt i dass, selv med 8 GB minne. Mulig det beste er å sette fast størrelse på veksel filen, maks 16 GB eller noe slikt. Glemte å si det, jeg har en Intel X25-M på 160 GB som OS disk. Endret 19. juli 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 1GB pagefile holder i de aller fleste tilfeller når man har 4GB minne eller mer. Hvis du har 8GB er det rimelig sikkert at pagefile er minst like stor, det er bortkastet å ha en så stor pagefile. Du bør absolutt ta backup Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Kjørte diskopprydning på SSD disken (2,24 gb) midlertidige filer. Hvordan setter jeg fast vekselsfil? Kan jeg gjøre det uten å måtte formatere? Takk for svar Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Du trenger ikke å formatere. Pagefile finner du under System Properties, Advanced system settings, Performance, Settings, Advanced, Virtual Memory (har ikke norsk windows men du finner det nok) Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Fant den. Den står på Automatisk størrelse på sidevekslingsfil for alle stasjoner "tildelt minne: 8187". Skal jeg slå den av? Takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå