wingeer Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hallo. Jeg må innrømme at jeg ikke finner transmaken spesielt behagelig. Er det noen som har et forslag på hvordan en kan få det i seg med minst mulig ubehageligheter? Slik jeg gjør det i dag, tar jeg en skje tran før jeg hurtig hiver i meg en skje honning. Er det noen som har andre forslag? Takk. Lenke til kommentar
blured Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Kapsler (kvaliteten på tranen er her dog noe dårligere). (Helt fersk tran smaker faktisk ingen verdens ting, smakte på det i Lofoten for nesten et år siden.) edit: link og parentes. Endret 16. juli 2010 av blured Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Kjære vene. Tran i dag smaker da lite. I stedet for å prøve å unnslippe det milde ubehaget ville du nok på sikt taklet det bedre om du bare holdt det ut. Hvis du vil at det skal være ille, blir det ille. Det neste du spiser tar bort smaken uansett, så hvis du tar tran før frokost blir det ikke lange tiden. 1 Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Kjøp tran med sitronsmak, da merker du ikke den ekle fiske aktige ettermasken du får på den vanlige. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Sutt på en isbit først, da blir munnen nummen og du kjenner ikke smaken Lenke til kommentar
valentino Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Da jeg var liten fikk jeg 50 øre for hver spiseskje med tran jeg tok. Endte opp med at jeg tok både 2 og 3 skjeer i slengen. Mulig jeg var litt billig, men det funket. Finn noen som kan bestikke deg slik at den dårlige smaken blir verd det. Mmmm.. smaker penger Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 At ren Møllers tran smaker vondt er en myte. Lenke til kommentar
blured Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 ^idiotisk påstand; ganske varierende hva man liker og ikke liker av smaker, heldigvis. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Noen takler ikke smaken, det er greit. Men det er da bare en ts/ss om dagen? Hadde det vært et glass med tran om dagen hadde jeg skjønt problemet veldig godt. Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Skyll ned med feks appelsinjuice. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 ^idiotisk påstand; ganske varierende hva man liker og ikke liker av smaker, heldigvis. Nå er det liksom en "sannhet" at tran smaker vondt som ser ut til å påvirke folket i negativ retning. Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) det er sant. det er en utbredt sannhet at det smaker vondt, så når mange smaker tran for første gang har de i bakhodet at dette vil smake vondt. det øker (nok) sjansene for en negativ opplevelse; flere jeg kjenner har ikke smakt tran fordi de ikke vil smake på noe de vet smaker vondt. men like fullt, det gir ikke grunnlag for den komplett motsatte påstand. ("at ren møllers tran smaker vondt er en myte.") Endret 17. juli 2010 av blured Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Sjøl greier eg ikkje ta tran. Å takle det lille øyeblikket du tar det, går heilt fint, men raper opp igjen tranlukt ca 30 ganger resten av den dagen. Og det er ganske uutholdelig. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Du kan jo lære av denne scenen fra The Simpsons, du får hvertfall ned tranen. http://www.youtube.com/watch?v=5IS6urQHilE Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Ta det i munnen og svelg unna. Ikke smak på det, bare svelg. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Er bare pingle å ikke få i seg tran. Det er vel neppe noen som mener at tran smaker særlig godt, men det er bare å hive det i seg og svelge. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Er bare pingle å ikke få i seg tran. Det er vel neppe noen som mener at tran smaker særlig godt, men det er bare å hive det i seg og svelge. Tran er veldig godt. Er meningsløst å påstå noe annet. det er sant. det er en utbredt sannhet at det smaker vondt, så når mange smaker tran for første gang har de i bakhodet at dette vil smake vondt. det øker (nok) sjansene for en negativ opplevelse; flere jeg kjenner har ikke smakt tran fordi de ikke vil smake på noe de vet smaker vondt. men like fullt, det gir ikke grunnlag for den komplett motsatte påstand. ("at ren møllers tran smaker vondt er en myte.") Men når tran smaker godt, så er det idiotisk å påstå det motsatte. Endret 17. juli 2010 av Jassogitt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hell tran i ei skje, trykk den så langt inn i munnen som du kan og hell. Unngår du å få tran på tunga vil det smake minimalt. Tran er veldig godt. Er meningsløst å påstå noe annet. Ja for all del, når noko smakar godt for deg så betyr jo det at det smakar godt for alle andre. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå