Gå til innhold

Hvordan få i seg tran?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg må innrømme at jeg ikke finner transmaken spesielt behagelig. Er det noen som har et forslag på hvordan en kan få det i seg med minst mulig ubehageligheter? Slik jeg gjør det i dag, tar jeg en skje tran før jeg hurtig hiver i meg en skje honning. Er det noen som har andre forslag?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjære vene. Tran i dag smaker da lite. I stedet for å prøve å unnslippe det milde ubehaget ville du nok på sikt taklet det bedre om du bare holdt det ut. Hvis du vil at det skal være ille, blir det ille. Det neste du spiser tar bort smaken uansett, så hvis du tar tran før frokost blir det ikke lange tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg var liten fikk jeg 50 øre for hver spiseskje med tran jeg tok. Endte opp med at jeg tok både 2 og 3 skjeer i slengen. Mulig jeg var litt billig, men det funket.

Finn noen som kan bestikke deg slik at den dårlige smaken blir verd det. Mmmm.. smaker penger :)

Lenke til kommentar

det er sant. det er en utbredt sannhet at det smaker vondt, så når mange smaker tran for første gang har de i bakhodet at dette vil smake vondt. det øker (nok) sjansene for en negativ opplevelse; flere jeg kjenner har ikke smakt tran fordi de ikke vil smake på noe de vet smaker vondt. men like fullt, det gir ikke grunnlag for den komplett motsatte påstand. ("at ren møllers tran smaker vondt er en myte.")

Endret av blured
Lenke til kommentar

Er bare pingle å ikke få i seg tran. Det er vel neppe noen som mener at tran smaker særlig godt, men det er bare å hive det i seg og svelge.

Tran er veldig godt. Er meningsløst å påstå noe annet.

det er sant. det er en utbredt sannhet at det smaker vondt, så når mange smaker tran for første gang har de i bakhodet at dette vil smake vondt. det øker (nok) sjansene for en negativ opplevelse; flere jeg kjenner har ikke smakt tran fordi de ikke vil smake på noe de vet smaker vondt. men like fullt, det gir ikke grunnlag for den komplett motsatte påstand. ("at ren møllers tran smaker vondt er en myte.")

Men når tran smaker godt, så er det idiotisk å påstå det motsatte.

Endret av Jassogitt
Lenke til kommentar

Hell tran i ei skje, trykk den så langt inn i munnen som du kan og hell. Unngår du å få tran på tunga vil det smake minimalt.

Tran er veldig godt. Er meningsløst å påstå noe annet.

Ja for all del, når noko smakar godt for deg så betyr jo det at det smakar godt for alle andre. :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...