MrAvionics Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hei. Skal bruke min stasjonære med tråløst nettverk og da må jeg ha tråløst nettverkskort. Noen tips ? Hva er bra, hva må jeg styre unna ? Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Internt eller eksternt? Om du velger eksternt med USB-kobling (som gjerne er det greieste) har du f.eks. forskjellige valg fra Jensen. JENAL25150 koster 295,- hos Lefdal. Følger også med en "dock", som gjør tilgangen lettere fra skrivebordet. Ellers har du en fra D-Link; DWA140. Begge har N-standard, mens den fra D-Link har litt raskere overføringshastighet, 300 mot 150 Mbps. Endret 16. juli 2010 av Jarek Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Er usikker på om jeg skal ha internt eller eksternt. Hva er + og - med begge deler ? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Eksternt er jo åpenbart mye lettere å flytte rundt for å finne et bedre signal, samt at du kan bruke den på flere PCer. Internt gir som regel bedre signal, man da er den forbeholdt til å være inne i PC'en og du bruker opp en PCI slot. samt at de er litt dyrere Et tips er å forsikre seg om at nettverksadapteren du kjøper er kompatibel med OS'et ditt. Det er ikke alle nettverkskort som er kompatible med W7 for eksempel Lenke til kommentar
theozH Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg kjøpte den D-Link greia han linker til der oppe, den er dritt, vil anbefale deg å kjøpe internt. Fikk hele tia laggspikes og mista nettet, mye bedre med internt vil jeg si Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Ja, jeg har også mer tro på internt... Noen tips? Den må kunne funke med Windows 7, men også Vista og Windows XP. Den må ikke være alt for dyr i forhold til hvor god den er... Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 D-LINK 140 er ikke designet for W7. Hvor lang avstand ca tar du sikte på at pcen skal på i forhold til routeren?? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Er usikker på nøyaktig avstand, skal ha den i andre etasje og ruteren er i første... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 D-LINK 140 er ikke designet for W7. DWA-140 fungerer helt utmerket med Win7 x32 og x64. RT2870 er chipset i donglen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå