stonhans Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 I august skal jeg gjennomføre min første photoshoot ute ved siden av en strand. En venn av meg stiller med belysning, men han har bare en liten softboks (i følge han). Han mener også at den ikke duger til modellfoto, men at han kan hjelpe meg med lyssetting. Jeg har sett litt på Scandinavianphoto og kommet frem til denne. Følger det med alt jeg trenger i den pakken, eller bør jeg kjøpe en annen? Jeg ønsker ikke å bruke mer enn 3000-5000. Jeg har en Canon 580EXII, om den kan brukes som lys med evt. softboks. Takk. Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Helt kurrant sett, eneste problemet er at du ikke har mulighet til å bruke dette utendørs Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Helt kurrant sett, eneste problemet er at du ikke har mulighet til å bruke dette utendørs Men kan jeg kjøpe et sett til den prisen som kan brukes utendørs? Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 kort fortalt: Nei Langt fortalt om du mikser og makser litt så skal det være mulig å få 2 lamper, 2 paraplyer, 2 stativ og 1 batteri til en 4-5 tusen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Helt kurrant sett, eneste problemet er at du ikke har mulighet til å bruke dette utendørs Men kan jeg kjøpe et sett til den prisen som kan brukes utendørs? Du kan bruke det utendørs,men du er avhengig av en stabil 220volt forbindelse,eller mobile lamper alla denne. Hvorfor ikke bygge videre på 580EX II,kjøp en 430 EX II en forlengelsekabel et par stativer og paraplyer,kanskje en reflektor også som assistenten kan flytte rund omkring på. På ebay flommer det over med denne type dippedupper Endret 16. juli 2010 av Nautica Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) kort fortalt: Nei Langt fortalt om du mikser og makser litt så skal det være mulig å få 2 lamper, 2 paraplyer, 2 stativ og 1 batteri til en 4-5 tusen Helt kurrant sett, eneste problemet er at du ikke har mulighet til å bruke dette utendørs Men kan jeg kjøpe et sett til den prisen som kan brukes utendørs? Du kan bruke det utendørs,men du er avhengig av en stabil 220volt forbindelse,eller mobile lamper alla denne. Hvorfor ikke bygge videre på 580EX II,kjøp en 430 EX II en forlengelsekabel et par stativer og paraplyer,kanskje en reflektor også som assistenten kan flytte rund omkring på. På ebay flommer det over med denne type dippedupper Takk for hjelpen, begge to! Akkurat nå sitter jeg og funderer på om jeg bare skal bruke en reflektor, og heller satse på å bruke naturlig lys. Jeg elsker naturlig lys. Men så frister det også å kjøpe en 430EXII m/paraplyer og stativ. Jeg skal tenke litt over det i sommer, og samtidig spare opp noen kroner før jeg kjøper. Endret 17. juli 2010 av stonhans Lenke til kommentar
Thomasehlol Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Om du skal bruk det ute vil jeg fraråde deg å bruke paraplyer. Med 430EX så har du allerede lite lysstyrke, om du absolutt skal bruke en modifier på lyskilden din burde du bruke en softbox for å ikke miste mye av lyset, med en paraply så "blør" det ganske mye, i motsetning til en softbox som er lukket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå