Jotun Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Skal montere inn en lader til mobilen og trenger å finne 12V. Hvordan går man fram for å finne de plassene som har tilkobling av 12V? Under rattet er det jo en del elektrisk, sikringer etc. Trenger ingen spesiell forankoblet sikring, det er innebygd sikring i selve laderen. Så må bare ha en plass med stor nok sikring og som har 12 V. Mondeo stv 04 modell forresten.... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Sett den på sigarettenneren. Ikke nødvendigvis i sokkelen, men lag en kobling bak som du kobler det til. Fordelen med det er at du har en kurs i bilen som er laget for akkurat det du ønsker. Størrelsen på kabelen du bruker må ikke være lavere enn den som du kobler deg til (ellers trenger du ekstra sikring). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Ikke alle biler har konstant spenning på sigarettenneren. Min har det ikke så jeg la opp et ekstra uttak. La ekstra kabel rett fra batteriet. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Er det nødvendig med konstant i dette tilfelle? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Usikker. Men jeg ville ha et uttak for det samme og ville ha mulighet til å kunne lade noe selv om tenninga er av. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Laderen har ekstra sikring, så det er ingen problem. Trenger ikke strøm på laderen når tenningen er av. EGentlig ønskelig å ikke ha det slik at det ikke gjør noe om eg skulle glemme mobilen i bilen over natten e.l og det f.eks er bikkjekaldt ute. Problemet er å få tilgang til alle disse koblingspunktene.... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Angående sikring i laderen så har det ingenting å si. Kabelen må være sikret, ikke bare laderen. Men henter du spenning fra f.eks. sigarettenneren så er den allerede sikret. Er det lett å dra ut bilradioen så har du 12V bak der også. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Prøvde å få ut radioen, med sånne spesialverktøy. Men det var helt umulig, og som Kverneland sa: Noe drit å få til.... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 på min bil (VW Passat) er det ihvertfal strøm ut av digarett utaket selv om bilen ikke er startet eller nøkkelene står i. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Lysbryteren i hanskerommet (hvis du har lys i hanskerommet da)? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Godt forslag sedsberg. Det skal eg sjekke ut! Har lys der ja. Den burde jo være lett tilgjengelig også. på min bil (VW Passat) er det ihvertfal strøm ut av digarett utaket selv om bilen ikke er startet eller nøkkelene står i. Dette varierer fra bil til bil. Hos meg er ene aktiv hele tiden, den andre ikke. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Fant ut hvordan eg kom til sigarettutenneren, så da koblet eg meg på der. Fant en fin vei å gå, kun 5cm ledning som viser, og det er rett ut fra laderen Takk for hjelpen folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå