lerox Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Heisann, jeg har et spørsmål angående min nåværende PSU, Chieftec Super Series PSU 1000W. Problemet er at PSU-en virker til tider, altså noen ganger får jeg skrudd på maskinen og andre ganger ikke. Problemet oppstod for et par dager, når jeg prøvde å skru på maskinen lyste ikke signallampen på hovedkortet som det pleier å gjøre, så jeg dro ut ledningen fra støpselet og ga det et par minutter, prøvde igjen, men ingenting skjedde. Jeg gikk utifra at psu-en hadde tatt kvelden så bestilte en ny. Neste dag prøvde jeg å skru på pc-en igjen og det fungerte, ennå psu-en virket død dagen før. Jeg syns det her virket veldig rart, psu-en virker ene dagen og er død den andre? Neste dag oppstod problemet igjen, med at jeg ikke kunne skru på pc-en. Så jeg legger inn denne forum posten, for å se om det er noen som kan gi meg råd på hva som foregår? Mulig det er noe feil på kapasitatoren, så den har dårlig utladning? Vet ikke om innmaten er relevant i denne forbindelsen men, her er det. 2 x XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx" GDDR5 Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB Chieftec Super Series PSU 1000W Modulær Intel Core i7 920 2,66Ghz ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 Takker for alle fornuftige svar! : ) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hvis LED på HK ikke lyser så betyr det at 5V SB (standby) spenningen mangler. Det kan du verifisere med et voltmeter. At elektronikk kan ha periodiske feil er velkjent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå