Fakedawg Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg er i ferd med å gå til anskaffelse av en ny gaming PC, og kunne tenkt meg noen innspill til det oppsettet jeg vurderer. PCen brukes i all hovedsak til spill, og da med 3x24" skjermer, som pr nå kjøres over matrox triplehead2go, men jeg ønsker nå å gå over til eyefinity. Jeg har alt av peripherals, samt ssd systemdisk, lagringsdisk og optisk drev fra før av. Jeg er klar over at skjermkortet er litt crazy, men det må ha litt power for å kjøre høy oppløsning. Her er oppsettet slik det ser ut pr nå: https://prisguiden.no/profil/lister/116507 Innspill mottas med takk! Lenke til kommentar
Fakedawg Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Vurderer evt å gå for 2 stk 5970 - er det noen som har erfaring med å kjøre det i crossfire? Lenke til kommentar
Xillion Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Om du vil gå for 2 stk HD 5970 er opp til deg. Pass på at at hvis du kjører disse i CrossFire (regner med at det er det kortet du linket til du henviser til, HD 5970 4GB) så får du ikke plass til å kunne sette begge kortene på et hovedkort som har 2x PCI Express x16. Du blir da nødt til å sette ett på en PCI Express x16 og ett på PCI Express x8, har dog hørt at dette ikke spiller så stor rolle når du er oppe i slike kort. Grunnen til at de ikke passer er viften som sitter på kortet som strekker seg akkurat litt for langt slik at det akkurat dekker over 2 PCI porter. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt meg kun et HD 5970 2 GB, for så senere å kjøpe ett til og sette dem i CrossFire. Fordelen med dette er at prisen på kortene blir bare lavere pluss at du takler fint alle spill på markedet i dag og noen år fremover med kun ett HD 5970 2GB. Håper informasjonen var god nok:D Lenke til kommentar
Xillion Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Vil forresten råde deg til å ta en titt p ådenne videoen her: Diverse benchmarks fro forskjellige kort, Legg merke til at HD 5970 TOXIC 4GB kun yter det dobbelte (ikke det en gang i enkelte tilfeller) av hva et enkelt HD 5870 1GB gjør, kan dog være på grunn av driverproblemer eller gamle drivere til HD 5970 TOXIC 4GB Lenke til kommentar
Xillion Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Her har du den beste anmeldelsen av HD 5970 TOXIC. http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_toxic_hd5970/ Som du sikkert ser så er det å kjøpe et HD 5970 TOXIC 5000,-kr rett i dass. Det klarer så vidt å yte mere enn et enkelt HD 5970 som koster ca halvparten. Gjør som jeg sa, kjøp ett enkelt HD 5970 1GB og kjøp ett til når du får bruk for det og sett dem i CrossFire:D Mye bedre ytelse for pengene! Lenke til kommentar
Fakedawg Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Takk for tipsene så langt! Så hvis jeg kjøper ett asus rampage III extreme, så får jeg god plass til 2 x 5970 (den har 4 PCIex16)? Jeg dropper det 4gb-kortet og går heller for to vanlige 5970 - er det noen som kan anbefale type kort? Ikke så keen på XFX - har hatt det før, og de har tatt kvelden i tide og utide, mens jeg har hatt bedre erfaring med ASUS og EVGA. Er for eksempel dette et ok kort - Sapphire: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593866&view=detailed#ProductTabs Eller er det andre kort i 5970-serien som er regnet som bedre, det være seg støy eller hva det skulle være? Lenke til kommentar
Xillion Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Det jeg mente i stad var at 2 stk HD 5970 TOXIC ikke ville passe i 2 PCI x16 porter (som står rett under hverandre) passer fint med 2 stk HD 5970 2 GB Men samma det. Det jeg ser når du har valgt ut et hovedkort er at du også da har valgt Intel. Det villet jeg ikke ha gjort. Jeg personlig villet ha gått for AMD. Da sparer du mye penger på prossessor. Jeg tok meg friheten til å sette opp ett oppsett for deg på Komplett. Her har du alt du vil trenge inkl 2 stk HD 5970 (Sapphire) og ekstra vifter som da fyller opp alle ekstra plassene i kabinettet jeg valge ut. Jeg vet ikke helt hva budsjettet ditt ligger på, meg regner det ligger på en 25 000,-. oppsetter jeg har valgt ut ligger på ca 27 000. Legg merke til at det er lagt til 2 SSD disker som du burde sette opp i RAID 0. Her er handlelisten: http://www.komplett.no/k/cart.aspx?mode=share&ShoppingListId=817102 Du får nesten se selv om denne handelisten er noe for deg, men gir god ytelse for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå