POTF Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hei. Har 4 Maine coon katter. 2 gutter & 2 jenter. De er sterilisert & kastrerte. Men har et problem med den ene jenta. Driver på å tisser i sofa & stoler. Bruker Urin off. Men funker ikke så lenge jeg ikke ser d før dagen etter Er temmelig frustrert. Noen som har noen gode råd? Kjøpe ny sofa, & bare ha plastikktrekk på når det ikke er i bruk?? Lenke til kommentar
POTF Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Skyt Katta Feila deg??? Sånne så deg har ingenting her inne å gjør. Lenke til kommentar
Lennz Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Om du er altfor glad i katta kan du vel bare slippe den ut litt oftere, eller skaffe et katte toalett? Lenke til kommentar
POTF Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Har 2 stk kattetoaletter i hus. Og de er ute hele dagene når vi er hjemme. Men hvorfor komentere når du ikke bryr deg? Lenke til kommentar
Lennz Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 haha neinei,bare gi faen i de tipsa jeg prøver å gi da Lenke til kommentar
fnats Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Prøv og plasser katten på kattetoalettet slik at du viser den hvor den skal gå å tisse? Gjenta det ett par ganger. Aner ikke om det funker, men er vel verdt forsøket? Lenke til kommentar
POTF Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Hehe. Hun er fullt klar over hvor doen er. Tror rett og slett at hun mistrives sammen med de andre kattene. At det gjerne er derfor hun gjør d. Skvetten er hun og. Finnes d lykkepiller for katter? Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Her er et par tips: Toalettet må selvfølgelig være veldig rent og ryddig, du ville vel ikke frivillig gjort i fra deg på et skittent toalett. Prøv å forutsi når katten din må gjøre i fra seg, det skjer vanligvis etter mat, leking eller en lang blund. Lås deg og katten din inn på badet, lek litt med kattesanden, få katten din til å bli interessert i det, ikke bare kast den inn der og forvent at den skal skjønne hva du vil. BARE når katten gjør ifra seg i sanden og bare da kan du gi den kos og vise den at det gjør deg glad at den gjør ifra seg på denne plassen og ikke andre plasser. Var nøytral ellers. Etter ca 2-3 uker med dette vil katten din bruke katteboksen som sitt toalett så lenge du HOLDER DEN RENT! Endret 16. juli 2010 av Bakura Lenke til kommentar
POTF Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Takker for svar. Gjør begge 2 rent hver dag faktisk. Hun brukte de de 2 første åra. Men de 2 siste nå har hun fått d for seg å tisse andre plasser. Kan det være sjalusi pga de andre kattene? Hun får utrolig mye kos og oppmerksomhet. Lenke til kommentar
darket Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 kan være fysisk noe galt med katta di? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg anbefaler at du drar til veterinæren å tar en helsesjekk og. Det kan være at hun er syk på en eller annen måte. Lenke til kommentar
POTF Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg anbefaler at du drar til veterinæren å tar en helsesjekk og. Det kan være at hun er syk på en eller annen måte. Har vert. Hun er frisk og rask. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) selv om hun har det godt så kan hun prøve og få fram et poeng med og gjøre fra seg inne, det er typisk katt..selv om de vet at de skal ut eller i kassa, bruker rett og slett bare og bære katta bort til kassen et par gang om dagen i en dag eller to så er det som regel slutt på sånt, typisk oppførsel selv om hun har det fint har hatt det problemet når det har vært flere katter i huset, men lite av det med bare en katt hjemme... edit : sjekk at kassa er rengjort når hun gjort fra seg andre steder..de er nøye på sånt Endret 16. juli 2010 av Hudrin Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hvis du har muligheten til å ta henne på fersken når hun gjør ugjerningen, lås henne alene inn på badet med ei katteboks. Du vil gjøre et poeng ut av det at du ikke liker at hun gjør i fra seg overalt. Trenger ikke å la henne være der inne noe særlig lenge kanskje 1 time eller 2. Om hun starter å bruke katteboksn igjen, vel problemet løst. Om ikke... er jeg tom for ideer foreløpig. Lenke til kommentar
Ms Opel Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Kanskje hun har en liten midtlivskrise? Jenta mi pleide å gjøre fra seg i sengen når jeg fikk henne selvom hun brukte sandkassen mest. Jeg skiftet sand hver dag og rengjorde flere ganger om dagen, så det var ikke det. Men hun var sikkert stresset fordi hun kom til et nytt hjem osv. Nå gjør begge to fra seg både ute og i sandkassen inne.. Det jeg gjorde var å passe på henne når jeg skjønte at hun måtte på do, for så å bære henne til sandkassen. Da gjorde hun selvfølgelig ingenting, men ventet til hun trodde jeg hadde glemt hele episoden for så å gjøre fra seg på riktig sted:) Hehe katter er sta! Holdt på med dette et par uker og tilslutt lærte hun at det var enklest å gjøre fra seg i sandkassen.. (men det måtte en del uhell til) Kanskje katten din gjennomgår noen forandringer i kattelivet sitt som gjør at hun blir stresset eller at hun forandrer seg litt uten grunn? Jeg vet ikke, bare gjetter.. Lykke til ihvertfall, og fint at hun er frisk! Lenke til kommentar
POTF Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Etter at vi fikk sistemann har hun vert utrolig gretten på alle de tre kattene. Så tror rett og slett at hun er en katt som vil være alene som katt i hus. Ender vel opp med plastikk over møblene når vi ikke har gjesten :!: Slik som mor til Fran Fine Muhihi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå