Gå til innhold

Er på utkikk etter ny laptop til maks 6000kr

Anbefalte innlegg

Hei! Leker litt med tanken på å kjøpe meg ny laptop. Men ettersom jeg har mistet helt oversikten over hva som er bra og ikke bra når det kommer til skjermkort osv. så må jeg spørre litt om hjelp.

Det jeg kommer til å bruke laptopen til er å surfe, høre på musikk, se litt tv-serier i ny og ne og litt skolearbeid. Er ikke noe gamer, men vil gjerne har en som takler Football Manager. Hvis laptopen er stillegående og ikke blir altfor varm så er det kjempebra, men ikke et must. Vil helst holde meg under 6000kr. Har sett på noen fra Toshiba, synes de har veldig fint utseende.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen min får du nå til en veldig bra pris. Du må opp 999,- Men det er det jammen verdt.

Tynn og slim, veier kun 2,4 kg. i5 prosessor, HD5650 skjermkort (holder til de fleste spill på markedet), går ikke for varm, SPDIF optisk så du kan koble den via toslink til hjemmekino, 640gb disk, 4gb DDR3 ram.

Jeg bruker den mye til musikk og film og er kjempefornøyd. Men du må ha eksterne høyttalere eller koble den til hjemmekino som nevnt. De innebygde høyttaleren er ikke særlig gode på basslyd. Evnt ta med deg et sett porta pro koss høretelefoner, som har meget god lyd :-)

Lenke til kommentar

jeg kjøper min dell studio 15 i morgen :w00t: den koster egentlig 6995 men selges for 4995 for det er vista på den

Vært nyttig om du fortalte alle specs på den du kjøper til 4995 og en link kanskje?, da dell har ganske mange forskjellige konfigurasjoner ang den maskintypen.

Slik kan vedkommende raskt sammenligne med maskinen jeg foreslår.

Mener ikke være ufin, men det er en uting å ikke oppgi all informasjon om det man foreslår.

Lenke til kommentar

Dell blir nok desverre ikke aktuelt for min del uansett. Har veldig dårlig erfaring med de, både når det gjelder selve datamaskinen, kundeservice og det å få maskinen reparert. Dell har sikkert veldig bra maskiner, men jeg nekter å betale de en eneste krone til etter det som skjedde ved sist handel.

Den laptopen du linker til Aliventere så veldig bra ut og jeg skal ta den med i vurderingen min. Takk for tips! Håper noen andre har et tips eller to på lager :)

Lenke til kommentar

Til det bruket du forespeiler vil nok en CULV-PC slik som Asus UL30VT holde i lange baner. CPU og GPU er en god del svakere enn typiske 15-16-tommere i samme prisklasse, men til gjengjeld får du en tynnere og lettere PC, mindre støy og varme og mye bedre batteritid, typisk 7-8 timer.

Må si meg enig i denne analysen til ditt bruk. Men har den SPDIF?? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...