Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen starter, men skjermen er svart

Anbefalte innlegg

Hei

Ser det er mange innlegg her med noe ala samme problem, men finner ikke noe som helt dulter borti mitt.

For en liten mnd siden instalerte jeg et program som gir meg et "nytt" skrivebord. Mange fancye dingser osv. Etter første reboot etter at jeg instalerte programmet slo ikke skjermen seg på. Siden jeg ofte bruker TV'n som monitor prøvde jeg å plugge i hdmi'n og fikk da via tv'n bilde.

Fikk da opp bilde på pc'n igjen ved å bruke "windows" + P menyen. Bildet ble da i vanlig skalering, men ca 5 cm på høyre side av skjermen er alikevel svart pluss at en cm nede på skjermen er "forvridd".

Har formatert alle partisjoner og reinstalert windows 7 to ganger nå, og problemet vedvarer. Laptopen starter helt fint, ingen ulyder eller ekstrem viftegang.

Noen ganger når pc'n booter opp er skjermen normal, andre ganger unormal, og som oftest svart og må da bruke annen monitor for å se hva jeg gjør.

Noen som har noen idé om hvilke innstillinger jeg må inn å endre på?

På forhånd takk

Edit : Da problemet først startet prøvde jeg også å tilbakestille pc'n til et tidligere tidspunkt, men dette hadde ikke noen effekt.

Endret av Emma90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer problemet opp først når du kommer i Windows eller har du problemet ved BIOS også?

Skjermen er helt svart under hele oppstarten også. Tankene mine går til at den tror at den skal starte opp via en annen monitor, men finner ingen innstillinger som ser ut til å dirigere den dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...