siggivara Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg har en nett-pc jeg skal sende inn til reperasjon hos acer pga bråkete vifte. I mailen jeg etter å ha snakket med dem stod det følgende: Feil som skyldes programvarefeil, bruker feil eller tredjeparts maskinvare, dekkes ikke av Garantien og en undersøkelses/verifiserings avgift vil bli fakturert. Hva vil egentlig det si? Lenke til kommentar
eught Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 I bunn og grunn betyr det at dersom det ikke er en produksjonsfeil, vil du bli belastet for tiden verkstedet har brukt på å undersøke maskinen. Dette ligger som regel på 400-500 kroner, men kan variere fra verksted til verksted. Du vil da også sannsynligvis få et pristilbud på hva det koster dersom verkstedet skal fikse feilen. Men husk at dette bare er dersom undersøkelser viser at det ikke foreligger en mangel. Lenke til kommentar
siggivara Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Ok. Så hvis de finner ut at jeg for eksempel har installert osx på pcen, så vil ikke de kunne si at pcen bruker tredjeparts Operativ System som "ikke" er støttet, og fakturere meg for det? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Ok. Så hvis de finner ut at jeg for eksempel har installert osx på pcen, så vil ikke de kunne si at pcen bruker tredjeparts Operativ System som "ikke" er støttet, og fakturere meg for det? hehe, de vil mest sannsynlig formatere maskinen og installere det OSet som medfulgte og teste maskinen, vis de med det OSet ikke finner feilen blir du fakturert. vis de finner feilen blir du ikke fakturert. Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 bruker feil eller tredjeparts maskinvare Hva vil egentlig det si? Egentlig betyr det orddelingsfeil, ettersom det skal være "brukerfeil", ikke "bruker feil".. Hehe, får annen betydning. Fra spøk til alvor: Hvis du har forårsåket feilen (sluppet PCen i gulvet e.l.) eller det er en feil i maskinvare som ikke produsenten lagte (som du har lagt inn etter kjøp), dekkes ikke dette. Lenke til kommentar
siggivara Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Hehe. Den skriveleifen lurte meg hvertfall. Jeg copy pasted fra mailen, så det var slik det stod der Tusen takk for gode svar :!: Endret 17. juli 2010 av siggivara Lenke til kommentar
Orcuz Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Det betyr egentlig bare at de ikke fikser den gratis hvis det er din egen feil at den ikke funker som den skal =) De bare må informere deg om det ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå