Diskutant Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Nå vil jeg ikke at noen skal komme å si f.eks "du må være sinnsykt god å ta bilder for å få dette til" e.l, jeg vil bare vite hvordan jeg skal gå fram ________________________________________________________________ Hei! jeg lurer på om noen kan forklare meg litt hvordan jeg skal gå frem hvis jeg vil ta gode bilder, sette de på postkort, og selge de.. Lurer også på priser, og vil ha litt diverse tips... Endret 16. juli 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg ville sett på det som finnes på markedet, deriblant prisen og hvilke motiv det er som går igjen. Dette vil tross alt være dine konkurrenter. Prisen bør altså svare til dette. Motivene kan gjerne være noe annet, slik at du skiller deg ifra det som allerede finnes. Deretter ville jeg kontaktet et trykkeri av et eller annet slag, og høre hvilke avtaler de kan gi. Eventuelt kan du kontakte selskap som selger slike kort, og prøve å selge bildene freelance. Det er iallfall det jeg ville ha gjort. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg tror det er vanskelig å selge postkort uten stordriftsfordeler. De fleste er produsert av samme gjengen, og så er det royalties til fotografene. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg tror det er vanskelig å selge postkort uten stordriftsfordeler. De fleste er produsert av samme gjengen, og så er det royalties til fotografene. så det betyr at uansett hvem de er, så vil de ikke betale meg for å gi de bilder? jeg kan jo det også, så lenge jeg får solgt noen bilder.. Lenke til kommentar
radlekatt Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 OM NOEN BRYTER DENE ENE USLE LILLE REGELEN BLIR DE RAPPORTERT Ta med deg den småarrogante tonen din og gå og gjem deg under steinen din. Radlekatt Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg tror det er vanskelig å selge postkort uten stordriftsfordeler. De fleste er produsert av samme gjengen, og så er det royalties til fotografene. så det betyr at uansett hvem de er, så vil de ikke betale meg for å gi de bilder? jeg kan jo det også, så lenge jeg får solgt noen bilder.. Jeg vil tro det finnes muligheter for å få solgt gode bilder til de som lager postkort, jo, om du har noe unikt. Men om det er mye penger i det vet jeg ikke, og jeg tror du må være veldig dyktig for det. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 ok.. takker:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå