Duztey Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Dårligere ytelse enn en med akkurat samme pc uten at han har gjort en eneste ting med den, utenom ny driver til skjermkortet som jeg også har installert+ at jeg har prøvd andre versjoner(Detonator). Noen som kan gi meg tips om å få forbedret ytelsen på min maskin? Uten å klokke opp alt som er, oppgradere, flashe bios og greier. Men det er bare å nevne løsninger uansett hva det er. Hvilken grunn kan det være at hans pc yter mer enn min uten å gjøre noe som helst? :-? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 hva vil "dårlig ytelse" si?? hvis du har tall så kom med dem begge, er det Akuratttttttt (100%) likt utstyr???????? Dersom du f.eks. har annen harddisk tror jeg det er en kilde, eller dersom du ikke kjører den slik den kan kjøres (f.eks. ATA-100 el 133), Har dere samme OS? Er OS optimalisert?? jeg kjører win2000 og har funnet en del ting som ikke er slått på "by default", som altså hjalp meg større eller mindre... Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 100% lik, vi begge bestilte fra komplett.no(Juni-Tilbude). Dårligere 3d-ytelse er det på min pc. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Ja, PC er en merkelig ting! Selvom dere har 100% lik PC er det ikke dermed sagt at ytelsen også blir 100% lik. Si at dere begge hadde kjøpt et 9800pro kort og skulle overklokke det, selv med helt lik kjøling på begge kort er det fullt mulig at den ene kan overklokke 10%, mens den andre bare 2%. Skjønner poenget sant? Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Jaja, men det irriterer meg litt. Men er det noen som har tips om hva jeg kan gjøre? Optimere eller lignende. Beste drivere osv.? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Du kan jo prøve å defragmentere og prøve andre drivere. Hjelper ikke dette kan du jo gå litt mer drastisk til verk og formatere harddisken. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hvor stor forskjell er det da? Vi trenger tall, som noen påpekte her tidligere. Er differansen 50 poeng i 3dmark2001se er det liksom ikke så mye å snakke om... Men dersom dere f.eks. har ulike bios-revisjoner kan dette også ha betydning. Flash til nyeste bios. Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 PCen er ikke en uke gammel ennå en gang, tror det ikke hjelper stort med defragmentering, men jeg kan da prøve likevel da. Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 19. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2003 Har sett på hjemmesiden og lest litt om å flashe biosen, tror ikke jeg gidder det med å begynne med, det er en haug med ting som man måtte gjøre(avansert). Dessuten har jeg aldri flasha bios før. Lenke til kommentar
Sn0mann Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Gi oss noen eksempler (feks. Forskjell i fps, 3dmarks(unntatt '03 versjonen) så kan vi lettere hjelpe deg..? -Sn0mann Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Kan jo godt hende at han har gjort noen optimeringer i bios som øker ytelsen et lite hakk. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Hvis du ikke vil flashe bios, eller i det minste endre bios-innstillinger, så kan jo nettopp det være grunnen til forskjellen. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hvorfor ikke bare kopiere hele hardisken hans hvis dere har akkurat samme maskin? Og sette FSB til 133 og memory til sync og greie timings. 5-2-2-2.0 er minimum ved 133mener jeg. Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Forandre bios innstillinger er ikke noe problem, men bare drit i det, jeg finner nok ut noe selv. Kan jo godt hende at han har gjort noen optimeringer i bios som øker ytelsen et lite hakk. Tror ikke det, for han kan ikke en dritt om hvordan å optimere en pc, det kan dere være sikker på. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hva vil det si at din pc har dårligere ytelse? Kom med noen eksempler, 3dmark, FPS i spill osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå