Gå til innhold

Dårlig ytelse i forskjell til...

Duztey

Anbefalte innlegg

Dårligere ytelse enn en med akkurat samme pc uten at han har gjort en eneste ting med den, utenom ny driver til skjermkortet som jeg også har installert+ at jeg har prøvd andre versjoner(Detonator).

Noen som kan gi meg tips om å få forbedret ytelsen på min maskin? Uten å klokke opp alt som er, oppgradere, flashe bios og greier.

Men det er bare å nevne løsninger uansett hva det er.

Hvilken grunn kan det være at hans pc yter mer enn min uten å gjøre noe som helst? :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva vil "dårlig ytelse" si?? hvis du har tall så kom med dem begge, er det Akuratttttttt (100%) likt utstyr????????

Dersom du f.eks. har annen harddisk tror jeg det er en kilde, eller dersom du ikke kjører den slik den kan kjøres (f.eks. ATA-100 el 133),

Har dere samme OS?

Er OS optimalisert?? jeg kjører win2000 og har funnet en del ting som ikke er slått på "by default", som altså hjalp meg større eller mindre...

Lenke til kommentar

Ja, PC er en merkelig ting! :roll:

Selvom dere har 100% lik PC er det ikke dermed sagt at ytelsen også blir 100% lik.

Si at dere begge hadde kjøpt et 9800pro kort og skulle overklokke det, selv med helt lik kjøling på begge kort er det fullt mulig at den ene kan overklokke 10%, mens den andre bare 2%. Skjønner poenget sant?

Lenke til kommentar

Hvor stor forskjell er det da? Vi trenger tall, som noen påpekte her tidligere. Er differansen 50 poeng i 3dmark2001se er det liksom ikke så mye å snakke om...

Men dersom dere f.eks. har ulike bios-revisjoner kan dette også ha betydning. Flash til nyeste bios.

Lenke til kommentar

Forandre bios innstillinger er ikke noe problem, men bare drit i det, jeg finner nok ut noe selv.

Kan jo godt hende at han har gjort noen optimeringer i bios som øker ytelsen et lite hakk.

Tror ikke det, for han kan ikke en dritt om hvordan å optimere en pc, det kan dere være sikker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...