Gå til innhold

Bredbåndsguiden er svindel?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skumme tilbyderne i nabolaget mitt etter at jeg omsider ble lei av å ha det "gode" tilbudet til canal digital's midi abonnement, 349 for 5000/1000.

 

La derfor inn noe info på bredbåndsguiden, og ble forespeilet 16 tilbydere i mitt nabolag.

 

Selvfølgelig, siden de spurte om alt fra kontonummer til øyefarge på kjæledyr, ble jeg skeptisk og la inn falsk info, men opprettholdte postnummer og gatenavn.

 

Bredbåndsguiden brukte av en eller annen grunn denne infoen til å registrere meg med brukerkonto på siden deres, noe jeg selvfølgelig aldri har takket ja til, og da jeg klikket på listen over tilbydere, bam 1 stk, canal digital.

 

 

Hvorfor eksisterer denne siden enda, om det bare er en shill for annonsørene deres?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bredbåndsguiden brukte av en eller annen grunn denne infoen til å registrere meg med brukerkonto på siden deres, noe jeg selvfølgelig aldri har takket ja til, og da jeg klikket på listen over tilbydere, bam 1 stk, canal digital.

 

Tja, når du søker på postnummer finner de alle tenkelige tilbydere i hele postsonen, og det kan jo teoretisk være mange det da, så svindel er et litt drøyt begrep.

 

De er jo forhandlere for flere leverandører, og hele fundamentet for butikken er jo å lokke folk til å kjøpe abo gjennom dem, så har de rabatt og får en viss provisjon.

 

I likhet med telefonsalg og gateselgere med gode tilbud på Omega-3 er videresalg av bredbånd gjennom slike meglere en funksjon samfunnet kanskje hadde klart seg uten, og de bidrar til høyt blodtrykk hos mange.

 

Synes Helsedirektoratet burde fokusere på dette fremfor grillmat. :)

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...