eirikri Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Hei, Jeg har koblet TV'n og laptopen sammen via en HDMI-kabel og spiller av 720p-filer på den måten. I går fungerte det helt fint, men i dag lagger filene uansett hva jeg gjør. Har prøvd å restarte pcen og la den være av i 1 time før jeg prøver på nytt. Fortsatt like mye lagging og umulig å se videoen. Jeg har en XPS M1330 som er 2 1/2 år gammel. Det er en Intel Core Duo 2,2GHz med 4gb ram og GeForce 8400M GS gfx-kort. Maskinen kjører Windows Vista og ble formatert for rundt 1mnd siden. Maskinen har vanligvis en temperatur på rundt 50-55 grader Oppgraderte driverne til gfx-kortet i dag og det hjalp ikke. Spiller av filene i VLC til vanlig, men prøvde i dag med CCCP-codec og CoreAVC med Media Player Classic og Zoom Player. Samme utfall i alle. Noen tips til hvor problemet kan være og hva jeg kan gjøre for å fikse det? Takker på forhånd Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Jeg har problemer med å spille av 720p filer i VLC på laptopen min, men når jeg bruker BSplayer så går det helt fint. Du kan jo prøve her og se om det blir bedre: http://www.bsplayer.org/ Endret 16. juli 2010 av Kexxy er Sexxy! Lenke til kommentar
eirikri Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Takk for kjapt svar. Testet BSPlayer nå. I alle de andre avspillerne enn VLC (zoom, mpc og bsplayer) går filen som normalt, bare at bildet går veeeeeeeeeeldig treigt, som i slow motion. Jeg har ikke gjort noe med videofilen som skal tilsi at den skal gjøre det. Og det samme skjer altså i 3 uavhengige avspillere som alle ble installert i dag. Lyden fungerer som normalt og i normalt tempo Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Du kan prøve med Windows Media Player Classic med en codec som støtter filmer som er blue-ray Søk på google så finner du det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå