Dalee Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Kjøpte ny PC fra Komplett like før sommeren, fungerte som smurt, ikke lenge etter så dro jeg til en venn og tok med meg PCen (Her snakker vi om stasjonær PC)... På veien dit greide jeg å subbe skjerm-kabelen i bakken som forårsaket at en pinne ble bøyd, når jeg koblet den inn i PCen og skrudde på kom det ikke noe bilde, uten å sjekke kabelen prøvde jeg heller å koble den inn i den andre inngangen, dette fungerte heller ikke, så jeg endte med å sitte i to netter uten PC. Når jeg kom hjem igjen fant jeg ut at den bøyde pinnen hadde forårsaket kortslutning av skjermkortet og at jeg kunne prøve en annen skjerm-inngang istedenfor, prøvde dette og det fungerte herlig. Men for circa en måned siden merket jeg at headsettet hadde veldig lav lyd, dette fikset jeg ved å skru opp lyden og "tweake" litt på lyd innstillinger, men bare noen få dager etterpå så ble lyden helt utrolig dårlig, skulle se på film dør jeg la meg så jeg lå i senga, men det var noe helt utrolig ødelagt med lyden, det var kun bakgruns-støy oog ikke noen stemmer i det hele tatt, og dette var jo noe jeg ble veldig irritert over. Så etter litt "trylling" og triksing fant jeg ut at hvis jeg teipet fast utgangen så den var klemt så hardt inn i inngangen som mulig, da fikk jeg endelig normal lyd igjen. Men nå de siste to ukene har jeg ikke fått lyd i det hele tatt med denne metoden, først fungerte ikke headsettet mitt med denne metoden, lånte en venn sitt headsett, det fungerte heller ikke, så jeg teipet det fast som jeg gjorde med mitt eget, da fungerte det i ca en dag før det sluttet, så jeg kjøpte nytt headset (Steelseries Siberia) og dette fungerte også kun hvis jeg teipet det godt fast, og det fungerte kun i ca en dag... Har prøvd alle headsettene på andre PCer og der fungerer de perfekt, så det er åpenbart PCen min det er noe feil med... Men hva er feil? Så jeg har kommet til de smarteste menneskene i hele Norge med mitt spørsmål, jeg har selv gjort litt research og noen sier tilogmed at dette problemet kan skapes av grafikk kortet mitt (ATI Radeon HD 5700), har oppdatert driveren min nå osv, men det fungerer ikke. (Vet ikke engang om Lydkortet mitt er montert sammen med skjermkortet) Er det noen som vet hva dette kan forårsakes av, og hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Det snakket om å tape fast pluggen på headsett, får meg til å tenke at det kan være dårlig kontakt i selve kontakten på hovedkortet. Det kan være en lodding som er dårlig eller mekanisk. Den rimeligste måten å fikse ny lyd på koster 14kroner: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22475 Lenke til kommentar
Dalee Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Hmm, høres bra ut, får vel nesten prøve å kjøpe det der Takker for svar Hvis noen andre har en annen løsning så vil jeg gjerne høre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå